کد خبر 1113468
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
ماکرون نمایه

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که احزاب سیاسی لبنان متعهد شدند تا دولت جدید این کشور ظرف ۱۵ روز دیگر تشکیل شوند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که اکنون در لبنان به سر می‎برد، در سخنانی اعلام کرد که دولت جدید لبنان تا دو هفته دیگر تشکیل خواهد شد.

ماکرون گفت: مهم این است که نقشه راه شامل اصلاحات سیاسی و اقتصادی برای برون رفت از بحران لبنان که اغلب طرف‌های سیاسی این کشور با آن موافقت کردند، اجرا شود.

بیشتر بخوانید:

ماکرون: حزب الله بخشی از ملت لبنان است

رئیس جمهور فرانسه در جریان سفرش به بیروت، نقشه راه دو صفحه‌ای را برای سیاستمداران لبنانی تهیه کرده که شامل اصلاحات سیاسی و اقتصادی برای برون رفت از بحران بی سابقه لبنان است.

وی در ادامه تصریح کرد: این نقشه راه، حسابرسی در بانک مرکزی، تشکیل دولت موقت جهت انجام اصلاحات فوری و برگزاری انتخابات زودهنگام تا یک سال آینده را شامل می‎شود.

ماکرون اظهار داشت که در صورت عدم تعهد مسئولان لبنانی به وعده‌های خود تا پایان اکتبر، این کشور به عواقب بدی دچار حواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    تهش که چی ماکرون خر؟ باید شنا کنن دیگه. برو کمپ آلبانی یه جایی برای بعد از شنا براشون پیدا کن. برو عمو جون برو سنگ گنده برندار، نمی تونی نگهش داری میفته رو پات اوخ میشی :/
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 1
    سید مقاومت دو روز پیش گفت دولت لبنان انشاءالله تا ( فردا ) معرفی خواهد شد . که شد. آنوقت رئیس جمهور یک کشور به اصطلاح مترقی از سرنوشت همین دولت تا (دوهفته دیگر ) صحبت کرده و خود را ترسیم کننده نقشه این راه می داند . تفاوت نگاه یک طلبه بی ادعا با یک غربی متکبر را در این موضوع به خوبی می توان لمس کرد . لبنان از آن لبنانی ها است و خودشان می دانند که کی دولت معرفی کنند و کی آن را تشکیل دهند . فضولی موقوف .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس