کد خبر 1113408
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
چالش دسترسی برخی دانش آموزان به شبکه شاد

هرچند «شاد» نسخه به‌روز نشده است و قرار است پنج شنبه این هفته نسخه جدید به روز شود اما این سامانه نتوانست چندین خبرنگار حوزه آموزش و پرورش را در پوشش برنامه روز اول اجلاس سی‌وچهارم، همراهی کند!

به گزارش مشرق، سی‌وچهارمین اجلاس رؤسا و مدیران مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور از امروز به صورت مجازی آغاز شد؛ جدا از سیستمی که مدیران به صورت ویدئوکنفرانس در این جلسه حضور داشتند، امکان پخش برنامه از طریق سامانه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) نیز فراهم شده بود.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد هزینه یک‌سوم اینترنت در «شاد»

چگونگی آغاز سال تحصیلی در شرایط کرونا

به گفته قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، از شاخصه‌های برجسته این اجلاس، حضور همزمان ۱۵۷۵ نفر از اعضای شورای معاونین وزارت، شورای عالی آموزش و پرورش، رؤسای منطقه، مدیران کل و معاونین، اعضای شورای آموزش و پرورش استان‌ها، نمایندگان ولی فقیه استان‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی( ترجیحا رؤسای مجامع استانی) به صورت ویدئو کنفرانسی و ظرفیت حضور بالای ۸ میلیون نفری مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان به همراه برخی اولیا از طریق شبکه بومی شاد است.

ببینید:

فیلم/ تفاوت‌های نسخه جدید «شاد» با نسخه قبلی چیست؟

خبرنگاران مکتوب حوزه آموزش و پرورش نیز از طریق شبکه آموزشی شاد به پوشش خبری این اجلاس اقدام کرده بودند اما نکته قابل توجه این بود که تقطیع سخنرانی‌ها و قطع شدن اینترنت شاد موجب شده بود که خبرنگاران در پوشش خبری با مشکل مواجه شوند.

البته پوشش خبری سخنرانی صبح به مراتب بهتر بود اما در بعدازظهر امروز، قطع شدن پخش زنده شاد یا اینکه قطع شدن صدا و تصویر به‌گونه‌ای بود که برخی خبرنگاران قید پوشش برنامه را زدند و آن عده‌ای هم که پوشش دادند تقریبا با اعمال شاقه بود؛ هرچند این شاد نسخه به‌روز نشده است و قرار است پنج شنبه این هفته نسخه جدید به روز شود اما این سامانه نتوانست چندین خبرنگار حوزه آموزش و پرورش را در پوشش برنامه همراهی کند!

حالا باید صبر کرد و دید نسخه جدید «شاد» و قابلیت‌های جدیدش، می‌تواند در برنامه‌های خبری دستگاه تعلیم و تربیت همراه دلگرم کننده‌ای باشد و صد البته همراه خوبی برای آموزش دانش‌آموزان در شرایط کرونایی کشور خواهد بود؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس