دلالیسم

زیاده خواهی برخی فوتبالیست ها در سالهای اخیر این قشر از اجتماع را به طبقه ای از جامعه تبدیل کرده که باورشان شده تافته جدابافته ای از ایران هستند و باید هر خواسته ای داشتند برآورده شود!

سرویس ورزش مشرق - با احترام به مشاوران املاک منصف و خداشناس وقتی بازار رهن و اجاره در اواخر بهار و تابستان داغ می شود برخی برای دریافت حق معامله بیشتر از خرید، فروش، رهن و اجاره با افزایش بی دلیل یا با دلیل بهای ملک علاوه بر بالابردن پورسانت معاملات ملکی شان تنش بزرگی در بازار مسکن ایجاد می کنند و این رویه موجب شده تا هر ساله با تورم در این بخش از اجتماع که با میلیون‌ها ایرانی ارتباط مستقیم دارد مواجه می شویم.

حالا و با شنیدن برخی اخبار و خواندن برخی مصاحبه ها از سوی بازیکنان داخلی بلافاصله به یاد همین موضوع می افتیم. اصلا کاری به پیامدهای اینکه وزارت ورزش با ممنوع کردن ورود بازیکن و مربی خارجی مخالفت کرده درست است یا غلط نداریم ولی با اجرای این مصوبه این موضوع پیش آمده که بازیکنان داخلی بیش از پیش برای باشگاه ها ناز می کنند و نازشان هم خریدار دارد!

در اخبار داشتیم که تعدادی از مدیربرنامه های بازیکنان یا همان دلال های بازیکن در مذاکرات اولیه از قول بازیکنان شان گفته اند با دو برابر شدن قیمت ارز قرارداد آنها هم باید به دو برابر افزایش پیدا کند و یا قراردادشان را دلاری ببندند!

سئوالی که پیش می آید این است؛ مگر وزارت ورزش این قانون را وضع نکرده تا از هزینه های اضافی و بالتبع شکایت های بعد از آن به خاطر ندادن دستمزد کم شود؟ مگر نخواسته هزینه های هنگفت صرف وارد کردن بازیکن خارجی نشود و به مربی داخلی بها بدهند؟ اگر چنین اهدافی در پس این مصوبه بوده با پرداخت دستمزد ۱۲ میلیارد تومانی چه تفاوتی بین قرارداد ۵۰۰ هزار دلاری با یک خارجی با یک بازیکن داخلی است؟

از طرفی کدام کارگر، کارمند، پرستار و غیره در ایران به دلار حقوق دریافت می کند که بازیکن فوتبال توقع دارد قراردادش را با ارز محاسبه کنند؟ حقوق کدام ایرانی با افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت اجناس ۱۵۰ درصد اضافه شده که فوتبالیست ها توقع دارند سه، چهار برابر قبل پول دریافت کنند؟

سازمان بازرسی و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چطور می توانند چشم شان را روی این مسایل ببندند؟ مگر اکثر باشگاه های داخلی ما وابسته به وزارتخانه ها نیستند؟ اگر هستند چرا باید از خزانه دولت چنین مبالغ سنگینی برای یک بازیکن که ارزشش شاید ۲۰ میلیون هم نباشد پرداخت شود صرف اینکه قیمت ارز بیشتر شده است؟

هرچند هر ساله این بحث تکراری در فصل نقل و انتقالات وجود داشته و این ارقام عجیب و غریب در رسانه ها منتشر می شود و این انتقادات به فدراسیون و باشگاه ها وارد می شود و در پایان چیزی که تغییر نمی کند این رویه غلط است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    13 23
    کار خوبی میکنن هر کی دستش برسه باید بکنه از اینها بیچاره کارگر و کارمند همه اقلام با دلار بالا میرن مردم گناه نکردن که
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      10 0
      آخه خدمت اینها به جامعه چی هست؟ تولید اینها چیه؟ اینها و سلبری تی ها همه انگل و سربار جامعه هستند.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 22
    از تمام فوتبالیست ها وطرفداران باشگاه فوتبال تشکر تشکر
  • مژگان IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    5 23
    وقتی تورم کشور برمبنای دلار است باید حقوق و دستمزد هم بر اساس دلار باشد فکر خوبیه و لی بیچاره کارگر و کارمند که حقوقش به ریال بی ارزشترین پول بعد از ونزوئلا
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      9 0
      یک بار دیگر به امثال روحانی و باندش رای بدی درست میشه.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    18 0
    آقا اصلا" چرا باید فوتبال دولتی باشه؟ چرا دولت این تیم ها را به بخش غیر دولتی واگذار نمی کند ؟ آن وقت بخش خصوصی میخواد دلار بده ، یورو بده هر کوفتی بده حداقل از جیب ملت نباشه ( ولی خب لفت لیس ها نمیذاره)
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      14 0
      اصلا چرا باید فوتبال ورزش بریتانیا استعمارگر در کشور ما ترویج بشود. مگر ما کم در طول تاریخ از بریتانیا ضربه خوردیم. نکند ما هنوز مستعمره پنهان بریتانیا هستیم و خبر نداریم. چرا بجای اقتصاد و رفع معضل بیکاری جوانان ، به فکر فوتبال و جنجال های ی مشت مفت خور که تنها هنرشون شوت کردن توپ است بها داده می شود. ما فوتبال انگل لیس را نمی خوایم
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    11 0
    لعنت بر فوتبال لعنت بر کسانی که با مطرح کردن فوتبال اذهان ملت را منحرف می کنند و مشکلات کشور را به فراموشی می برند.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    4 0
    اصلا دلاری که هیچی به یورو بدن ولی از جیب من بیچاره بدبخت ندزدین برین بدین تیم هایی که پشت سرشون شرکت ها و بنگاه های دولتی است باعث این گندکاری در فوتبال شده اند
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    8 0
    چی افتخاری کسب کردن ؟ اگه دستمزد اینها بر اساس افتخاراتشون باشه از گرسنگی میمردن
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    5 0
    بنشونیدشون سر جاشون این مفت خورهای بی خاصیت رو
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    جمع کنین فوتبالو و سینما رو ... به اقتصاد برسین عجب اولویت بندی دارین واقعا شاهکاره
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    منم دلار می خوام
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 2
    حقوق کارمند و کارگر را هم با دلار بدهید
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    پزشک بخش خصوصی هستم. بعد از یک ماه هفته ای دو شب شیفت شب تا صبح در درمانگاه خصوصی پرمراجعه در تهران حقوقم چهار میلیون تومان شده است.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    کاش بجای دستمزد ولتیموس و این فوتبالیست ها تبلت دانش آموزی تهیه میشد اگه بهتون بر نمیخوره بخدا خیلی واجب است بعضی شاگردهای ما ندارن کاش بجای هدر دادن پول در آموزش و پرورش و برای بچه های این مملکت هزینه میکردید بخدا خیلی از دانش آموزان هزینه اینترنت ندارن
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    فوتبالیست های ما در حد پایین ترین واحد پول جهان هم بازی نمی کنند، تازه به دلار هم حقوق میخوان.
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    چرا نخوان؟ وقتی مربی و سرمربی و ... اونطوری جارو میکنن و اینها هم به پاش میریزن اینها هم می خوان دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس