کد خبر 1113281
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۷
منچسترسیتی در چه شرایطی می‌تواند مسی را خریداری کند؟

موضوع انتقال مسی به سیتی بسیار مهم شده ولی باید موضوع اقتصادی باشگاه شهر منچستر را نیز در این خصوص بررسی کرد.

به گزارش مشرق، موضوع خرید مسی از بارسلونا بسیار پیچیده شده و خرید این بازیکن با قیمت 700 میلیون یورو یک امر محال  و غیرممکن است.

منچسترسیتی به عنوان مشتری اول مسی شناخته می‌شود. با اینکه برخی گمان دارند که پرداخت چنین پولی برای فوق ستاره بارسلونا کار آسانی برای سران اماراتی سیتی خواهد بود ولی این نظر به شدت غلط است.

منچسترسیتی تنها در حالتی می‌تواند برای خرید مسی فکر و اقدام کند این است که در پرونده مذکور مسی و بارسلونا، لئو برنده بازی شود. به این معنا که مسی بتواند بند فسخ رایگان خود را که از زمانش هم گذشته است فعال کند.

بیشتر بخوانید:

کمپین جالب هواداران اشتوتگارت برای خرید مسی

طبق گزارش موندو دپورتیوو،‌ منچسترسیتی به دلیل اتفاقاتی که در چند ماه گذشته برایش با یوفا به وجود آمده به شدت زیر ذره‌بین است.

موضوع «فیرپلی مالی» به قدری مهم و اساسی است که پاریس در قدم اول از خیر خریدن مسی گذشت و منچسترسیتی نیز از ریسک این موضوع به شدت ترسیده است.

سیتی به تازگی از جریمه یوفا جان سالم به در برده و اصلاً دلش نمی‌خواهد دوباره زیر تیغ تیز آنها قرار گیرد.

این باشگاه در سال 2019 به دلیل عدم رعایت قانون فیرپلی مالی محکوم به پرداخت 30 میلیون یورو جریمه و 2 سال محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان اروپا شده بود که با رای CAS جان سالم به در برد و محرومیتش ملغا و تنها به جریمه 10 میلیون یورو وادار شد.

این 10 میلیون یورو نیز برای منچسترسیتی گران تمام شده و همین مسئله باعث می‌شود تنها در صورتی برای خرید مسی فکر و اقدام کند که هزینه‌ای برای خرید او وجود نداشته باشد.

در ضمن حقوق مسی نیز به قدری بالا است که ممکن است منچسترسیتی بار دیگر از حقوق بازیکنانش کم کند و حتی مجبور به فروش ستارگان بزرگش شود.

موضوع خرید مسی بسیار پیچیده است،‌ هم مشکلاتش در بارسلونا و حتی موضوع اقتصادی منچسترسیتی این مسئله را بسیار سخت می‌کند. با اینکه سیتیزن‌ها از خرید مسی در لحظه‌ اول دلشان خوش شده ولی با نگاه منطقی این موضوع می‌تواند بسیار گران و سخت برایشان تمام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس