کد خبر 1112908
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
بازگشایی موقت مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: روز ۱۵ شهریور قرار است مدارس به صورت حضوری دایر شود و دانش‌آموزان به مدرسه بروند مگر اینکه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود وضعیت منطقه‌ای قرمز است.

به گزارش مشرق، صبح امروز محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی که امسال از ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد، در نشست خبری مجازی به ارائه توضیحاتی درباره چگونگی برقراری سال تحصیلی جدید پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ببینید:

فیلم/ وزیر آموزش و پرورش: اولویت با آموزش حضوری است

حاجی میرزایی در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام محرم گفت: ایران در این ایام به حسینیه بزرگ تبدیل شد. ما در آموزش و پرورش به جهت اینکه حیاط مدارس فضای مناسبی برای استقرار هیئات مذهبی بود، برخی از این فضاها که در نظر گرفته شده بود در اختیار هیئات قرار گرفت و من هم در این ایام از چند مدرسه بازدید کردم.

وی به توسعه ظرفیت‌های شبکه شاد اشاره کرد و گفت: روز پنجشنبه شبکه شاد با ظرفیت‌های جدید رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در آستانه ۱۵ شهریور روز آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هستیم. همیشه آغاز سال تحصیلی یک رویداد مهم فرهنگی است که جریان زندگی خانواده‌ها را متفاوت می‌کند و همه جامعه آن را حس می‌کنند. امیدوارم امسال هم با همه محدودیت‌ها و مشکلات سال تحصیلی را با ارائه آموزش با کیفیت و کامل آغاز کنیم و به انجام برسانیم. اصولی که مورد تاکید ماست در آغاز سال تحصیلی اول ارائه آموزش به همه دانش آموزان است. هیچ دبیری نمی‌تواند دانش آموزی را از تحصیل محروم کند. اصل دوم این است که اولویت ما با آموزش حضوری است. در تمام دنیا نیز همین اصل برقرار است چون هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود. کارکردهای مدرسه در توسعه ارتباطات و شکل گیری شخصیت دانش آموزان و تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با هیچ روش دیگری قابل جایگزینی نیست و تنها چیزی که این حضور را محدود می‌کند مقررات بهداشتی است که اگر اعلام شود ما این محدودیت را اعمال می‌کنیم. در پایه‌های ابتدایی خصوصاً آموزش چهره به چهره مهم است.

بیشتر بخوانید:

میزان نرخ شهریه سرویس مدارس برای سال جدید تحصیلی

حاجی میرزایی گفت: امسال یک تمایز جدی با سال قبل در آموزش مجازی داریم. سال قبل وقتی به آموزش مجازی رسیدیم دو سوم زمان آموزش طی شده بود و معلمان دانش آموزان را می‌شناختند و در کلاس رؤیت کرده بودند اما امسال در آغاز اگر بخواهیم به صورت غیرحضوری کار را آغاز کنیم با مشکلات مواجه می‌شویم پس اصل بر این است که ارتباط برقرار شود. اصل بعدی مراقبت از سلامت دانش آموزان است. مسئولیت سلامت بین ما و خانواده مشترک است. در مدرسه سعی می‌کنیم محیط مناسب باشد و خانواده‌ها باید با ما همراه باشند فعال بودن مدرسه نیز اصل دیگر ماست. ما اختیاراتی را به شورای آموزش مدارس دادیم. نقش معلمان یک نقش متمایز و پیچیده‌ای است. سال‌ها معلمان از این روش استفاده کردند در کلاس درس بدهند و امسال با شرایط متفاوتی رو به رو شدیم و نیاز به خلاقیت و فعالیت متمایز معلمان دارد.

همه خانه باید تبدیل به مدرسه شود

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما در فضایی کار را آغاز می‌کنیم که ابهام موج می‌زند پس باید دائماً با شرایط جدید رو به رو شویم و در این زمینه نیازمند مساعدت رسانه‌ها و خانواده‌ها هستیم. اگر خانواده‌ها نقش فعال‌تری را ایفا نکنند به مشکل برمی‌خوریم. تجربه نیمسال تحصیلی دوم سال قبل نشان داد دانش آموزان با جدیت کار را دنبال می‌کنند. نقش رسانه ملی هم اهمیت دارد. تلویزیون با پوشش گسترده‌ای که دارد می‌تواند ما را همراهی کند و این همراهی هم وجود دارد. از ۱۵ شهریور آموزش تلویزیونی را برای تمام دروس و تمام پایه‌ها اجرا خواهیم کرد. امسال باید ۱۱۰ هزار مدرسه نه، بلکه تمام ایران و تمام خانه‌ها تبدیل به مدرسه شود. ما تمام دروس از پایه اول تا دوازدهم را تولید کردیم و روی سامانه شاد بارگذاری می‌شود و کمک مؤثری برای دانش آموزان و خانواده‌هاست. شاد با قابلیت‌های متنوع از ۱۵ شهریور در دسترس است.

وی تاکید کرد: برای آموزش حضوری اگر تراکم کلاس‌ها به گونه‌ای باشد که فاصله گذاری رعایت نشود ما دانش آموزان را گروه بندی می‌کنیم و ادامه داد: دروسی که باید الزاماً حضوری آموزش داده شود مشخص شده است و بخشی که به تمرین و تکرار نیاز دارد به صورت غیرحضوری ارائه شده است. بسته‌های آموزشی و آموزش تلویزیونی در کنار همه تمهیدات ما را امیدوار می‌کند هیچ دانش آموزی بدون آموزش نماند.

اطلاعات در خصوص بخشنامه تعارض منافع جمع آوری شده است

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی در خصوص بخشنامه تعارض منافع و پایان مهلت ساماندهی آن، گفت: اطلاعات جمع آوری شده. تعدادی همکاران مدرسه داشتند و اعلام کردند فعالیت مدرسه متوقف شد و طبق بخشنامه الان برای همکاری منعی ندارند و در همین هفته دوستانی که می‌خواهند مدرسه داری کنند، جا به جا می‌شوند. در همین هفته تصمیم گیری لازم در این خصوص خواهد شد.

وی درباره اینکه چه تعداد از استان‌ها و مناطق می‌توانند بازگشایی در ۱۵ شهریور داشته باشند، گفت: ۳۵ درصد مدارس دانش آموز کمتر از ۵۰ نفر دارند و می‌توانند با رعایت پروتکل فاصله را رعایت کنند و در طول هفته برنامه حضور را داشته باشند. اما در باقی مدارس باید حضور تقسیم شود. لذا در سراسر کشور اصل بر این است که حضوری باشد مگر اینکه رعایت پروتکل‌ها به هیچ وجه امکان پذیر نباشد. در مورد دانش آموزان پایه اول تاکید ما بر این است که حتی اگر به صورت بسیار محدود و دو نفر دو نفر به همراه خانواده به مدرسه بیایند و با معلم آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه نظر وزارت آموزش و پرورش در ستاد کرونا درباره بازگشایی مدارس چه بوده است، بیان کرد: ما به عنوان یکی از اعضای ستاد کرونا و عضویت در کمیته آموزشی و اجتماعی حضور فعالی در تصمیم گیری های ستاد در حوزه آموزش داشتیم و داریم و هر تصمیمی که در این کمیته اتخاذ می‌شود حضور داشتیم و دیدگاه‌ها را اعلام کردیم. ما با این تصمیمات که تا کنون اعلام شده توافق داریم.

حاجی میرزایی درباره روند آموزش در حاشیه شهرها نیز اظهار کرد: هر جا تعداد دانش آموزان بیش از حدی باشد که فاصله گذاری ممکن نباشد باید گروه بندی شوند. برای آنها که به ابزار و اینترنت دسترسی ندارند آموزش تلویزیونی که پوشش گسترده‌تری دارد ارائه می‌شود حتی اگر دسترسی به تلویزیون هم نداشته باشند با تولید بسته‌های یادگیری و ارتباط با معلم آموزش را دنبال خواهیم کرد.

در سال تحصیلی جدید به روش‌های آزمون دقیق‌تر مجهز شدیم

حاجی میرزایی در ادامه گفت: ما در سال گذشته به یکباره با وضعیتی غیرقابل پیش بینی رو به رو شدیم و پاسخ‌هایی هم دادیم که ممکن است با کاستی‌هایی رو به رو بوده است. ما مدام برای بهبود شرایط تلاش کردیم. در امتحانات پایه دوازدهم که حضوری برگزار شد افزایش تعداد شرکت کنندگان و افزایش کیفیت نمرات را شاهد بودیم. در سال تحصیلی جدید به روش‌های آزمون دقیق‌تر مجهز شدیم و روی شبکه شاد امکان برگزاری آزمون‌های با کیفیت مهیا شده و ارائه امکان تکلیف از سوی معلم به دانش آموزان و ارائه تکالیف از سوی دانش آموزان مهیا شده است.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

وی تاکید کرد تا پایان شهریور پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت می‌شود و بخش اعظمش تخصیص پیدا کرده است.

وی گفت: امسال برای تأمین نیروی انسانی گام‌های بزرگی برگزار شد و ۲۰ هزار نفر ظرفیت به دانشگاه فرهنگیان داده شد و ۲۸ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ جذب می‌شوند.

سامان دادن به صندوق ذخیره فرهنگیان توسط کمیته اقتصادی آموزش و پرورش

آموزش و پرورش درباره کمیته اقتصادی آموزش و پرورش نیز گفت: موضوع اقتصاد آموزش و پرورش مهم و پیچیده است. یکی از مأموریت‌های این کمیته رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان و تصمیم گیری درباره وضعیت سهم فرهنگیان بود که خوشبختانه در ماه‌های اخیر ۴۴۰ میلیارد تومان از مطالبات دولت وصول شد و سود سال ۹۸ به میزان هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان که ۵ برابر قبل است برنامه ریزی شد برای توزیع در میان اعضای صندوق. برای ارزش دارایی‌های آنها تصمیم گیری شد. برای واگذاری هولدینگ های مهم سرمایه گذاری و مالی و انرژی صندوق و عرضه به بازار بورس تصمیم گیری شد و مقدمات اجرایی آن در حال انجام است. درباره دارایی‌های آموزش و پرورش با تنگناهای قانونی مواجه بودیم و بررسی شد و ۹۵ نقطه مشخص شد که اقدام مؤثر صورت بگیرد. تدابیری برای تنگناهای مالی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تربیت جنسی مناسب در مدارس نیز بیان کرد: مأموریتی در شورای انقلاب فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت محول شد برای تدوین سند تربیت جنسی. ما در دوره مدرسه آموزش را مخصوص معلمان و والدین پیش بینی کردیم و در آستانه ازدواج آموزش‌ها پیش بینی شده و تلاش شده آگاهی‌های لازم از طریق معلمان و والدین ارائه شود. پیش نویس این سند آماده شده است.

حاجی میرزایی در خصوص هزینه‌های اینترنت شبکه شاد بیان کرد: ستاد ملی کرونا به کمیته‌ای متشکل از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی و آموزش و پرورش مأموریت داده که این موضوع را بررسی کنند و پیشنهادی نیز آماده شده است. رقم پیش بینی شد پرداخت یک سوم هزینه اینترنت استفاده از شبکه شاد است که البته قابل تجدید نظر است و امیدواریم به زودی تصمیم گیری لازم برای هزینه‌های مربوط به شاد انجام شود.

روز شنبه جز در مناطق قرمز، مدارس به صورت حضوری دایر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: روز شنبه آغاز سال تحصیلی است و قرار است به صورت حضوری مدارس دایر شود مگر اینکه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود وضعیت منطقه‌ای قرمز است. حتی در مناطق زرد با حضور کمتر دانش آموزان مدارس دایر است و دانش آموزان به مدرسه می‌روند.

وزیر آموزش و پرورش درباره تبلت دانش آموزی نیز اظهار کرد: برای تبلت ارزان کارهایی انجام شد اما امکان واردات کم است و تأمین منابع مالی مشکلاتی دارد و تولید داخل هم کافی نیست. فرض را بر این گذاشتیم که تعدادی از دانش آموزان که دسترسی به تلفن هوشمند ندارند ما به طرق دیگری جبران کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای شروع سال تحصیلی با کمبود معلم روبه‌رو نیستید؟ اظهار کرد: یک تعداد نیروی رسمی و یک تعداد نیروی حق التدریس داریم که استخدام نیستند. اگر نیروهای حق التدریس را در نظر بگیریم نیازمان برای سال آینده مرتفع شده است. الزام داریم از کسانی که از قبل سال ۹۱ به صورت حق التدریس با ما همکاری کنند استفاده کنیم که از آنها هم استفاده می‌کنیم.

حاجی میرزایی افزود: توافق نامه‌های نیروی انسانی با همه استان‌ها امضا شده است و اگر در شروع سال تحصیلی مشکلی پیش بیاید به سرعت اقدامات لازم انجام خواهد شد. ساعت کار معلمان مشخص است و در چارچوب زمانبندی مشخص شده عملیات آموزش را پیگیری می‌کنند.

حاجی میرزایی بیان کرد: یکی از نکاتی که امسال تاکید شده بحث نظارت است و در تمام سطوح استان‌ها میان معاونان وزیر توزیع شده تا دائماً پیگیری کنند.

وی در پاسخ به پرسش درباره اینکه باید آموزش رایگان باشد و امید این است که هزینه اینترنت برای آموزش مجازی رایگان شود، گفت: درباره هزینه اینترنت با شما هم عقیده ایم و باید این رقم‌ها را کاهش بدهیم و حتی رایگان کنیم و امیدوارم تلاش‌های ما در این راستا به نتیجه برسد.

وی در ادامه در خصوص استفاده از پلتفرم‌های دیگر برای آموزش مجازی نیز بیان کرد: برای استفاده از پلتفرم‌های دیگر چهارچوبی تهیه شده است؛ خصوصاً در بخش غیردولتی این چهارچوب نشان می‌دهد که چطور مدارس می‌توانند از قالب‌های مکملی استفاده کنند. آموزش رسمی را از شاد جلو می‌بریم و ظرفیت شاد هم توسعه پیدا کرده اما برای آموزش تکمیلی اگر قرار باشد مدرسه از پلتفرم دیگری استفاده کنند چهارچوب‌هایی مشخص شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان و توزیع کتاب‌های درسی گفت: اطلاعات از کتاب درسی دارم نگران کننده نیست و هر روز استان‌ها کنترل و پیگیری می‌شود و مطمئن هستیم شروع سال تحصیلی را دانش آموزان با کتاب‌ها دنبال می‌کنند ولی برخی افراد دیر ثبت نام کردند یا ثبت نام نکردند یا مدرسه را تغییر دادند ممکن است تأخیری باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ارمان US ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    62 4
    این اموزشها با توجه به اینکه در محیط سربسته و مدتهای طولانی هم است خطرناک است مبتلا شدن یک بچه همه افراد خانواده را مبتلا خواهد کرد
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      10 12
      اگر نگران کرونا گرفتن دانش اموزان هستید اولیائ دانش اموز مجبورند به اداره ، کارخانه یا بازار و ... بروند واحتمال کرونا گرفتن هست
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      11 10
      ----اگر نمیشود بیمارستانها ، مراکز انتظامی ونظامی و پمپ بنزین و پالایشگاهها ، ادارات و بازار مواد غذایی و میوه ، کارخانجات ،کشاورزی و راهها و مترو را تعطیل کرد چرا باید اموزش و تربیت نسل بعد تعطیل یا سرسری گرفته شود
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      1 1
      اره واقعا ولی باید بریم درس بخونیم اتمام
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    19 17
    کرونا مانند سرماخوردگی است. نه دارو دارد و نه واکسن با اثر ایمنی طولانی. ویروس بوسیله سیستم دفاعی بدن بخوبی از بین می رود. افراد دارای التهاب باید التهاب خود را کاهش دهند. در غیر این صورت بیماری های زمینه اشان هم روز به روز پیشرفت می کندو کیفیت زندگی ان ها بدتر می گردد و چند سال بعد هم بواسطه همان بیماری فوت می کنند. برای کاهش التهاب عمومی همه مردم را باید از طریق رسانه های عمومی اموزش داد. تا روش خوردن وکار کردن و00000 را عوض نمایند
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      20 3
      بی محتوا !!!!!!!!! خوبه کرونا بگیری ? !!!
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    49 4
    هر روز یه حرف میزنند . مگه میشه توی گرما تو کلاس ماسک زد خدا عقل بدهد به وزیر
    • K IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      1 0
      راست میگن مگه میشه تو این گرما بعد اگه مریض بشیم چی
    • هانیه قوی پنجه FR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      1 0
      من پارسال هیچی از درس خواندن نفهمیدم
  • الی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    42 8
    به نظر من اصلا آموزش حضوری خوب نیست واقعا خطرناکه
  • بندرعباس IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    31 6
    خدا رحم کنه با این تصمیمت تمام فرزندان مملکت فدای سرت کن اقای وزیر افرین به همتت من هرگز فرزندم به مدرسع نمی فرستم
  • رها IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    26 4
    به نظر من یا باید مدارس تعطیل بشه یا آنلاین درس داده بشه آخه ما چطور می تونیم جگر گوشه هامون را دستی دستی به کام مرگ بفرستیم خدا ازشون نگذره که همشون یه مشت بی فکر، که نشستند ونمی تونند تصمیم درست بگیرند
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    20 2
    بازگشایی حضوری مدارس حتی با نرم پایین دانش آموز یعنی فاجعه انسانی پس لطفا مسئولین مربوط در فکر افزایش تعداد تخت های بیمارستان ها باشند
  • H IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    21 1
    مسخره کردن نمیخوایم اصلا بچه ها باسواد شن اگر مریض شن چی کی میخواد جواب بده
  • ایرانی IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    19 2
    من که هرگز فرزندم رو سرکلاس نمیفرستم اگه خدای نکرده اتفاقی بیفته اینا غیر باکمال تاسف مگه حرف دیگه هم یاد دارن چهارتا بخاری نفتی رو نمتونن جمع کنن بعد میخوان 110هزار مدرسه روسروسامان بدن هدفشون جمع کردن شهریه است
  • حامد IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    24 1
    مشخص نیست دلیل عجله وزارت برای شروع سال تحصیلی چیست! چون کرونا وجود دارد عجله برای باز شدن مدارس دارند؟ به جای این که در حد ممکن ساعات حضوری مدرسه رو کاهش بدهند. واقعا عجیب است. در حالی که هنوز وضعیت نقل و انتقالات خیلی از معلم ها مشخص نیست . خیلی از دانش آموزان هنوز کتاب های خود رو دریافت نکرده اند. برخی هنوز ثبت نام نکرده اند. با کمبود معلم مواجه هستیم. مدارس با کمبود بودجه مواجه هستند و در صدا و سیما هم می گویند به مدرسه پول ندهید! در سرویس ها 25 دانش آموزش و بیشتر در یک مینی بوس حضور پیدا می کنند. هنوز وضعیت سرویس ها مشخص نشده است.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    12 5
    ما نمیفرستیم خودمون از پس درس دادن به بچهامون برمیایم .
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    10 5
    هدف دولت تعطیلی کشور با ایجاد وحشت بخودی در مردم است. در چند روز اینده باید شاهد کشتار مردم در بیمارستان ها باشیم
    • علیرضا IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 0
      این چه مسخره ایه دیگه مدارس نباید حضوری شه کرونا هنوز نرفته مجازی هم یاد نمیگیریم
  • سلام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    چه میشه یک سال دانش آموزان از تحربه ی ارتباطات اجتماعی باحضور در مدرسه دور بشن ولی در عوض سالم بونند . حضور دانش آموزان خصوصا ابتدایی واستفاده از سرویس های بهداستی مشنرک فاجعه ببار میاره .خواهشا علاج واقعه را قبل از وقوع کنید . وقتی اتفاق افتاد دیگه نمیشه جمع کرد .بعد باعث و بانی رو اعدام هم لکنید فایده نداره . آقای وزیر بهداشت که همیشه دم از عدم تجمع می زنی کجایی؟!! .
  • محمود درس خون IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 38
    به نظرم اقای وزیر درست گفته درود براین تصمیم و جای احترام است و بهترين تصمیم رو گرفتند با کمال تشکر از اقای حاجی میرزایی عزیز
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      18 1
      تو پسر عموی کرونا نیستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      1 0
      محمود!!!!!!!!!!! دم دست بودی کرونا نوع حاد بهت تزریق میکردم کمی با هم هم مطالعه بشین!
    • مهدیه IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      20 2
      به نظر من باید مدارس و یک سال تعطیل کنند،چون کلاس ها با ابعاد کوچک و سربسته اصلا جای امن و مناسبی برای آموزش بچها نیست،یا غیر حضوری بشه یا اینکه کلا تعطیل کنند،آخه این چه تصمیم ای که گرفتن،کدوم پدر مادر با این شرایط بدی که توش قرار گرفتیم بچهای خودشون و به مدرسه میفرستن،من خودم شخصا نمیفرستم،بچم بی سواد بمونه بهتر از اینه که مریض بشه،ما که جگر گوشه ها مونو از سر راه می‌آوردیم که بخواییم اینجوری از دستشون بدیم
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      13 6
      خفه
    • دریا IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      9 1
      لطفاتصمیم درست وعاقلانه بگیرید درسته که آموزش حضوری خیلی بهترولی نه تواین شرایط،عیچ بچه ای5/6ساعت ماسک روصورتش نگه نمیداره بدون شک برای یک باردست به صورتش میزنه اگه اتفاقی برای یه دانش آموزبیفته کی جواب میده،خودمن به هیچ عنوان بچه موتواین شرایط مدرسه نمی فرستم خون دل خوردیم تابچه بزرگ کنیم حالابابی توجهی وسهل انگاری بچه هارو توخطربندازیم،چندماه من نذاشتم بچه م ازخونه بیرون بره حالتچطوربفرستمش مدرسه فقط مدرسه که نیست سرویس هم بایددرنظرگرفت
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      1 2
      پسرخاله تونن؟!!!! حاجی میرزایی عزیز؟?
  • عرفان IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    7 0
    سلام امسال آمریکا مدارس دایر کرد ۲ هزار نفر دانش آموز مبتلا شدن دقیقا باید دولت ما ۲ هزار نفر دانش آموز رو مبتلا کنه؟ به خودتون رهم کنید چون دولت بهتون رهم نمیکنه
  • +++ IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    13 1
    یک نیمسال کلاسها تعطیل باشد تا واکسن کرونا بیاید در این نیسمال تعطیل دانش آموزان می توانند به مهارتهایی بپردازند که بعدا در اشتغال برایشان مفید باشد
    • . .. . . IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 0
      بزرگوار حالت خوبه یه سر تا نزدیک‌ترین بیمارستان برو واقعا حیف میشی
  • حشمت IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 1
    آقای وزیر اگه اتفاقی برای بچه ها بیوفته آیا شما حاضری دیه بچه ها رو بدی ؟؟؟ من توی این بی پولی و وضعیت بیکاری کرونا ازکجا پول اینترنت وشهریه بدم؟؟
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    5 2
    نظر من این است که اگر بچه ای دکترش گفته که به خاطر ضعف سیستم ایمنی اصلا باید مدرسه نرود ونامه داریم ومدیر مخالف است چیکار کنیم به درد ما هم برسید ما هم گناه داریم همچنین فرزندمون
  • Shr IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    2 12
    بنظر من مدرسه ها باید باز شه چون واقعا ما ک دانش اموز هسیم و کنکور داریم سال دیگ باید همه چیو مدیریت کنیم و اینکه باید همه بهداشتو رعایت کنن و اتفاقا کسی ک نره مدرسه ضرر میکنه
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      4 0
      بیشین بابا . هنوز عزای کنکور اول تمام نشده مراسم عزای کنکور سال آتی خودشو راه انداخته! تموم نمیشین حشرات موذی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! کنکور باید جمع شه و دانشگاهی بشه تا مخصوصا شما انگلهای بیفکر بی خاصیت به محیطهای علمی به اسونی راه پیدا نکنین!
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    2 18
    تروخدا برای تهرانم حضوری کنید ترووووقران بخداهیچکی مجازی متوجه نمیشه رعایت میکنیم خواهش میکنم
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      3 0
      خل و چل واقعی به تو میگن. میدونستی یادگیری سماعی برتر از حضور در کلاسه که نصفش به پرواز یا پیامک بازی امثال تو میگذره ؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    5 1
    ویانا محمدی فقط 9 ساله بود که با کرونا فوت کرد.
  • ایدا IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    14 1
    باسلام نکلیف بچه هایی که بیماری پیش رمینه ای دارن مثل دیابت تکلیف چیه دخترمن سال نهم و سا تعیین رشته اگر نفرستم تکلیف چیه بعد هم شما میگید با فاصله ایا از معلمها قبل از شروع مدرسه تست کرونا گرفتید از کجا بدونیم اونا ناقل نیستن
  • رضا CH ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    5 0
    دست مردم است مردم بایدانتخاب کنن اینامیگن مثلا گروه بندی میکنیم درسته مگه کلاس درس مساحتش چقدر است کافیه یه نفرکرونایی باشه ظرف یه هفته کل دانش اموزا کرونایی میشن ابخوری مدرسه راچه جوری گروه بندی میکنید این یه فاجعه است
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 1
    سلامتی بچه ها مهمتر ازدرسه
  • کرمانی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 9
    با سلام با توجه به اینکه رشد اجتماعی و اخلاقی دانش اموزان در جمع همسالانشان صورت میگیرد اموزش حضوری بسیار مفید است
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      2 0
      ببینم از کجا کپی پیست کردی ؟
  • معلم IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    4 0
    تکلیف معلمان دارای بیماری زمینه ای چه می شود
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    5 1
    با سلام تو این مملکت کسی پیدا نمیشه که اون آقایونی رو که اون بالا نشستن رو متوجه کنه ما هم که بزرگتریم برامون سخته ماسک بزنیم و ی سری موارد رو رعایت کنیم چه برسه به بچه های کوچیک پارسال که بچه ی من کلاس اول بود 5ماه مدرسه مستخدم نداشت سرویس بهداشتی بچه های ابتدایی رو تمیز کنه هنوز هم از کرونا خبری نبود حتی خانواده ها حاضر بودن خودشون هزینه ی مستخدم رو بدن بازهم مدیر مدرسه میگفت نمیشه ما اجازه ی این کار رو نداریم و...
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    7 0
    ----کارمندان و معلمان و پرستاران و پزشکان استخدام دولت اند تا در مواقع بحران به داد مردم برسند
  • نهاوندی IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    5 1
    به هیچ عنوان راصی به اموزش حصوری نیستم درصورت لزوم امسال مانع رفتن فرزندم به مدرسه می شوم
  • US ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    11 0
    خودمون درس خوندیم حالا تحت هر شرایطی که بود تا ارشد پیش رفتیم ولی آخرش چه شد که کنج خونه بشینیم،!! نه که مملکت ما رو تحویل گرفت وسرمون رو به یه کاری مشغول کردن الان هم نوبت قربانی شدن بچه هامون شده. هر بلایی سر بچه هامون بیاد به درک سیاه بذار بیاد به بچه های شما اتفاقی نیفته. یکی نیست بگه تو که این همه لالایی بدی چرا خودتو خواب نمی‌بره. آیا خود تو در این وضعیت قرمز وهشدار جیگر گوشتو میتونی بفرستی. مدرسه که با دستور بازگشایی مدارس میخای میلیونها پدر ومادر رو عزادار فرزندانشون کنی. آقای وزیر. به چه قیمتی.
    • خودم IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      7 0
      ای ول دمت گرم اگه سواد داشته باشند خوب گفتی
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 6
    متاسفانه همه ما بجای تدبیر به دنبال تعطیل هستیم. کل جهان داره با تدبیر به کارش ادامه میده پس خواهشم از وزیر اینه با تدبیر و رعایت پروتکل های بهداشتی به کار ادامه بدیم
  • محمد IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    7 0
    سلام ،تکلیف مدارس شبانه روزی چی میشه؟؟؟خوابگاه ها هم باز میشن؟؟؟
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    7 1
    چرا15شهریور؟!!!!! آنهم بااین اوضاع...
  • محمد IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    8 1
    باسلام- اوضاع بیماری در حال حاضر در کل کشور در چرخش است و هرروز هم تعداد زیادی از مردم به کرونا مبتلا میشوند و در واقع نه تنها در تهران و جاهای دیگر وضع قرمز، بلکه با این بیماری ناشناخته همه جای ایران وضع همین است و اینکه چرا مسئولین محترم عجله در بازگشایی مدارس دارند هم جای تعجب و تاسفه.خانواده ای که بچه شو میفرسته مدرسه مگر میتونه از صبح تا موقع برگشت بچه آرام بگیره؟ آیا پدر در محل کار و مادر در خانه آسایش روحی و روانی خواهد داشت؟ که خدایی ناکرده بچه اش مشکلی براش پیش نیاید.به نظرم این شش ماه دوم سال جاری رو یه جورایی با برنامه شاد،تلویزیون و یا هر مدل غیر حضوری دیگری باید به سرانجام رساند. تا اینکه کلا بیماری از بین رفته و ان شالله مجدد بجه ها شروع به تحصیل حضوری نمایند. به نظرم اکثر مردم مخالف فرستادن بچه ها به مدارس هستند و درستش هم همینه.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    9 1
    وزیر آموزش و پرورش بیخود میکنه که تحصیل رو حضوری اعلام میکنه
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 1
    اصلا یه سال تعطیل کنیدمدارس رو ورودی شهرها را برای مسافرها ببندید حالا بچه ها زودتر فارغ از تحصیل بشن که چی بشه زودتر بیکار شن اصلا خود دولت هم بیخیال شده چرا مثل قبل معابر رو ضد عفونی نمی کنن چرا ورودی شهرهای شمالی بازه و هزاران ورای دیگه؟؟
  • فتحیانپور IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 5
    باید یه تصمیم درست گرفت چون کرونا به این زودیا جمع نمیشه ممکنه چند سال با ایران و جهان باشه اگرم تعطیل بشه دانش‌آموزان چند سال عقب می افتند
  • نیما آهنی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 1
    من نمی دونم چرا باید حتما امسال مدرسه باز بشه اگه یه سال تعطیل بشه چی اتفاقی می افته چی میشه فقط یه سال درس همه تعطیل میشم
  • Majid IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 1
    نمیدونم، مسئولین آموزش و پرورش در این ۱۵ روز شهریور چه میخواهند بکنند، که در ۹ ماه سال تحصیلی نمی شود کرد؟ (با توجه به گرمای تابستان و مبهم بودن وضعیت کرونا)
  • . AT ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    2 14
    به نظر من آموزش حضوری باشه
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      2 0
      ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱ موش نخوره تو رو قبلِ کرونا!!! . خخخخخ
  • ح س ی ن IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 1
    به نظر من مدارس باید به صورت زوج وفرد برگزار بشه چون اون خانواده ای که فرزندش ابتدایی میخونه مشکل کنکور نداره ما دانش آموزان متوسطه دوم با این همه تعطیلی به فنا میریم
  • محمد US ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 0
    مدارس باید حضوری باشه یک روز در میان ولی الان هوا گرمه از اول مهر شروع شوند کلاس ها وزیر حالش خوب نیست توی این گرما به استقبال رفته
  • محمد . US ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    5 6
    از اول مهر کلاس ها شروع شود
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    اینها دارن خودشون رو با چین که 5 ماه ملتش رو تو حکومت نظامی -قرنطینه نگه داشت مقایسه می کنند. و جای تاسف داره که اینهمه دکتر و متخصص و استاد دانشگاه و پرستار فوت شدن و خانواده هاشون بی پدر مادر شدن ولی بازم ککشون هم نمی گزه.
  • ریحانه IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 1
    سلام خیلی خسته شدیم از کلاس انلاین از وزیر محترم اموزش و پرورش و ستاد کرونا خواهش دارم حتی اگر شده 1 روز به مدرسه بریم و اموزش چهره به چره داشته باشیم چون واقعا خیلی از درسارو در کلاس انلاین نمیفهمم ممنون میشم اگر حضوری باشه .حسینی نیا از شهر قم
  • مژگان IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    خواهشا امسال مدارس و تعطیل کنید با جون بچه های مردم دیگه بازی کنیدخسته شدیم
  • مرضیه IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    6 1
    من عقیده ای به آموزش حضوری ندارم بزرگترین نوابغ ما ادیسون و انیشتن خودخوان بودند و حتی آموزش مجازی هم نداشتند
  • داریوش IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    پشت تصمیمات روزمره و خلق الساعه وزیر آموزش و پرورش مافیای مدارس غیرانتفاعی و هیئت امنایی که همگی از بستگان وزیر و معاونان هستند نهفته است وزیری که با جان مردم بازی می‌کند مجلس باید وارد عمل شود
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    خواهش میکنیم امسال بچه هارا تعطیل کنید تورا خدا با جون و اینده بچه ها و خانواده ها بازی نکنید تحصیل ان لاین ب درد نمیخوره
  • مریم IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    تو شرایط عادی مدرسه های غیر دولتی و دانشگاه شهریه زیاد میگیرن میگن یه قسمتیش برای امکاناتیه که برای دانش آموزا و دانشجوها فراهم میکنن، یه قسمتیش نظافت محیط، یه قسمتیش ... سوالی که پیش میاد اینه که چرا اینا تو دوران کرونا که آموزش مجازیه هم دقیقا همون شهریه رو میگیرن؟
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    من میدونم کرونا چیه.پس تمام پروتکل بهداشتی رو رعایت میکنم تا خودم و اطرافیانم کرونا نگیریم.اما ایا بچه درک میکنه کرونا چیه.کی مواظبه که هر بچه ماسکو دستکششو درنیاره.با این شرایط ک مدارس تو این ایام باز بوده.یک نفر آلوده بشه همه بچه ها هم دچار کرونا میشن.
  • رضا IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    انشالله تمام اعضای خونوادت کرونا بگیرن تک تکشون زجر کش بشن. به حق علی.تا بفهمی ما چی میکشیم.
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    چرا باجون بچه های مردم بازی میکنید یکی بابچه های خودتون اینارو کنه خوبه طوری نیست مدارسو واز کنید ببینید چند نفر میره مدرسه اخه چرا این تصمیماتو میگیرین بچه های ما باید برن که اجازه نمیدیم برن نه حضوریتون بدرد میخوره نه انلاینتون ما ماکه سال قبلو که خو د بچه هامون خوندند امسل هم میخونند شما که مدارسو واز میکنید بچه های خودتن هم میفرستید نه والا
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    5 0
    خدایا خودت رحم کن اینها بازم طرح و برنامه دادند .کلا اگر طرح و برنامه ندند مردم راحت ترند .آقایان دولتی تورو بخدا دست از سر کچل مردم بروارید داریم به فنا میریم
  • FR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    واقعا خجالت داره ب فکر ما خانواده‌ها نیسین اگ بلایی سر فرزندامون بیاد کی جوابگو هستش اون دسته از بچه‌هایی ک بیماری خاص دارن بگیرن پی میشه با ماسک چجوری سرکلاس بشینن شدم نمیکنید حاجی میرزایی ک بچه مدرسه ای ندارن واسش فرقی نداره بچه‌های ما بمیره یا ن شرم کنید
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    واقعا که شما تو این شرایط مدارس باز میکنید بالاخره جان ما هم مهم هست بعضی از بچه ها هم بودن که 8،9 سال سن داشتن و بر اثر کرونا فوت کردن تازه پاییز هم داره میاد و سرماخوردگی،انفولانزای خوکی و حتی شدت کرونا بیشتر میشه چون هوا کم کم خنک میشه و بیماری ها هم بیشتر میشن
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      2 2
      افرادی که مسافرت و مهمونی و عروسی و عقد و...... رو رفتین الان که حرف حرف مدارس شد میگید وای وای کرونا؟ هه واقعا تعجب آوره بنظر ما دانش آموزان باید حظوری برگزار شه بعدم گرما داره میره دیگه یه ماسک زدن واسه شما جهنم رو به وجود می آورد؟ شما که یه عالمه آرایش و لباس تنگ می‌پوشید مشکلی نیست اون وقت ماسک زدن سخته؟ شما می ترسی بچه تو بفرستی مدرسه نه بزار بره پارک نه مدرسه نه گیم
  • زهرا IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    تو این هوای گرم با وجود ماسک مگه می شه کار کرد توی این اوضاع خطر ناک کرونا ،شما رو به خدا تجدید نظر بفرمایید
  • محسن IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    الان مثلا خودت تنهایی واسه یه ملت تصمیم گرفتی شماها کی یه کار درست انجام دادید که اینار بدید مدرسه باز نشه کلاس آنلاین باشه این نظر منه یا اختیاری باشه ...
  • هوشیار IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 1
    ما که امکان تهیه گوشی و امکانات اموزش مجازی نداریم برای بچه مان پس چی میشم؟ پس فقرا دخلی در ایران ندارند؟ چرا اموزش حضوری تعطیل باشه؟ چرا؟
    • احمد IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      0 0
      تا نمیری و چند سال بیشتر عمر کنی...امیدوارم درک کنی.
  • رهام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    شما فقط میخواین زیر بار مدرسه فرار کنین دیگه فکر هیچ چیز دیگه که نیستی اونوقت دانش آموز های بدبخت باید به نظر های بیخود شما گوش بدن به فکر دانش آموز ها هم باشید ببینید خودشون چی میخوان
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    سلام وقت بخیر. آقای محترم وزیر شما خودتون نوه ندارید. فرزند ندارید. دلتون نمیسوزه یه بچه به خاطر اینکه شما نظرتون اینه حتما مدارس باز بشه بره بیمارستان بی همراه چون ممکنه پدر مادر هم مبتلا بشن بدون پدر و مادرش گوشه ی بیمارستان باشه گفتید قرنطینه بشید همه مردم اطاعت کردن. گفتید به کادر درمان کمک کنید با رعایت بهداشت.همه ی مردم رعایت کردند حالا نوبت شماست چرا با جون بچه های بیگناه بازی کنیم خوب دستور بدید یک سال تمام مدارس تعطیل بشه. شما بهتر از همه ی ما میدونید به جایی بر نمیخوره. یه بچه تا مادر یا پدر بالای سرش نباشه نکات بهداشتی رو رعایت نمیکنه نه اینکه نخوادنه بلکه یادش نمیمونه. با همون دست تغذیه میخوره.. چشمشو میماله دست توی دهانش میکنه... به خدا که شما همه اینا رو بهتر از ما میدونی... تجدید نظر کنید. لطفا.
  • اینازبراتی IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 4
    من ک خودم دانش اموزهستم اصلابرای آموزش های آنلاین راضی نیستم چون واقعا هیچ آموزشی ب حضوری نمیشه پس آقای وزیری بهترین تصمیموگرفتن و ب منفعت مادانش آموزان هم هست البته بارعایت کردن پروتکل های بهداشتی ک باید رعایت بشه ک ماهمه مردم هم ب کارهامون برسیم وهم این ویروس کرونا روازبین ببریم
  • رویا IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    خداشاهده قبل کرونا بچه ها تا میرفتن مدرسه مریض میشدن،ماهی دو بار این طفلیا مریض میشدن،یعنی تا میومدن خوب شن دوباره مریض،حالا با این وضعیت که کرونای ذلیل مرده ظهور کرده خدا به داد برسه صد در صد یه فاجعه به بار میاد،تو رو خدا به فکر باشید
  • Rad IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    3 1
    واقعا نمیفهمم یعنی واقعا رایگان کردن اینترنت و فراهم کردن بستر و زیر ساخت برای آموزش نوین انقدر سخته که دولت این رو انجام نمیده واقعا متاسفم که نمیتونید یه مشکل رو حل کنید و با جون مردم بازی میکنید
  • مصطفی US ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    کی گفته در نواحیه سفید کرونا نیست، بلکه در این نقاط کرونا کمتر است. حالا اگر یک نفر که کرونا داره بره داخل مدرسه‌ای که 400 تا دانش‌آموز دارد، خوب معلومه اول چند نفر می‌گیرند بعد این چند نفر به چند نفر دیگر..... و همه میگیرند و وضعیت سفید میشه قرمز.
  • دانش آموز IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 1
    من یک دانش اموز هستم جونم برام ارزشمند هستش و آینده دارم باید مجازی درس بخونیم من میتونم مجازی درس بخونم حالا اونیکه نمیتونه بره مدرسه نمیشه که یکی یه عطسه یا سرفه کنه همه گرفتن حالا هرکدام بخوان ۱۰۰۰۰۰۰۰ تا ماسک بزنن بازم منتقل میشه به ما چه که بعضی ها خنگ هستن و نمی تونن مجازی درس بخونن!!!!!
    • مهسا IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      0 0
      با سلام خدمت وزیر اموزش پرورش,چرا این قدر برای باز شدن مدرسه عجله دارید حال یک سال عقب بیفتند چطور می شود اول انقلاب یک سال مدرسه تعطیل شد ه اتفاقی افتاده اون موقع جنگ بود الان جنگ میکروبی هست چرا به فکر بچه ها نیستیدمگر مسلمان نیستید خودتان نوه نداری که دلت بسوزد بزای,بچه ها خواهش,می کنم مدرسه را باز نکنید تو خدا اگر مسلمان هستید
  • Sarina IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    خب خیلی خطرناکه الان سخته برای بچه ها ولی حضوری خوبه چون بعضیا دوستم دارن برن مدرسه اما خب هم شدنی نیست هم خطرناکه ماسک ،دستکش سخته نمیدونیم ساعت ها نگهداریم درسته
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    چرادرمناطق قرمزکرونایی اجازه بازگشایی مدارس رادادید خواهشا تجدیدنظرکنی۸۹۲۶د
  • امید FR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    من تعجب میکنم از کارا اینا بخدا بچه هامون میخواد درس خون بشه به چه قیمتی یعنی جون ادمها برای اینا اهمیت نداره فقط حرف حرف خودشون. مهم نیس چقد از این خانواده ها مبتلا به ویروس بشن و فوت کنن شما اگه واقعا دلسوز بچه های مردم هستین بیاین سیستم مجازی و رسانه تقویت کنید تا غیر حضوری بچه ها درس بخونن نه اینکه با تصمیم عجولانه همه رو به این ویروس مبتلا کنید
  • ابوالفضل IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    وزیر اشتباه کرد.
  • هاشمی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    ما تو منطقه ی قرمزیم امروز مدارس بازه ولی من چون بچه هامو دوست دارم نمیفرستمشون
  • ابوالفضل IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام من صبحی رفتم مدرسه گفتن غیر حضوریه چطو مگفتن مدارس حضوریه اینا یتا تصمیم درست حسابی نمیگیرن خودشون درگیرن چیکار کنن
  • ابوالفضل IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    خدا صبر بده
  • aidin. IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    اگه مدارس دوشیفته بشه به جایه گروهبندی بهتره
  • امیر محمد طلوعی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    مدرسه رو باز نکنید کرونا است
  • نوید IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    وزیر اشتباه نکن یکم فک کن بی فکر نباش
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 0
    ‌اصلا درسارو انلاین ‌نمیشه فهمید
  • ارمين IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    ميگم كي أين ١٥روز جبران ميشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس