با اتمام تعطیلات تابستانی و بازگشایی مدارس خرید لوازم تحریر پسرانه مهم‌ترین دغدغه والدین بعد از خرید پوشاک مدارس است. خوب یا بد؛ بازار فعلی جولانگاه برندهای غیر اصیل زیادی شده است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند سلامت فرزندانمان را تحت تاثیر قرار دهند.

با پشت سر گذاشتن روزهای دوری از مدرسه، شاید خیلی از والدین به اولین چیزی که فکر کنند یونیفرم مدرسه یا کفش باشد؛ اما مقوله خرید نوشت افزار دخترانه یا پسرانه به دلایل زیادی مهم‌تر از هر چیز دیگر است. ضمن این که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود خرید یک ست کامل از لوازم تحریر پسرانه یا دخترانه نقدینگی زیادی از خانواده‌ها می‌طلبد.

به عنوان پدر یا مادر قبل از حضور در فروشگاه‌های خرید نوشت افزار تا چه اندازه از محصولات بازار شناخت دارید؟ در خرید طرح و نقش خوش خط و خال محصولات را اولویت قرار می‌دهید یا یک لیست کامل از نیازهای فرزندتان از قبل تهیه کرده‌اید؟ نیازی که با جیبتان هماهنگی دارد؟

چه اقلامی برای پر کردن جامدادی و کیف نیاز داریم؟

گاهی تنوع موجود در بازار بدتر باعث سردرگمی می‌شود و دقیقا نمی‌دانیم جامدادی و کیف را برای شروع سال تحصیلی با چه اقلامی پر کنیم.

اقلام زیادی در لیست خرید نوشت افزار برای پسران یا دختران قرار می‌گیرد. جامدادی مهم‌ترین بخش لوازم تحریر است که باید با محصولات با کیفیتی شامل مداد، خودکار، مداد رنگی، پاک کن، تراش، ماژیک و قیچی و چسب پر شود.

شاید در سال‌های ابتدایی مدرسه مجبور شوید از جامدادی‌های بزرگ‌تری برای کودکتان استفاده کنید. جامدادی‌هایی که گنجایش کافی برای قرارگیری تعداد زیادی ابزار رنگ آمیزی را داشته باشند. اما نگران نباشید؛ هر چه قدر که سن فرزندتان بالاتر برود این نیاز محدودتر می‌شود.

اکثر مدارس و مهد کودک‌ها با شروع سال تحصیلی لیست تازه‌ای از ملزومات را ارائه می‌دهند و والدین نیز باید مطابق با همان لیست مایحتاج فرزند خود را تهیه کنند. به جز خودکار و مداد، برخی از آیتم‌ها مثل کوله پشتی و جامدادی را می‌توانید بیش از یک سال استفاده و در هزینه‌ها صرفه جویی کنید؛ البته به شرط آن که جنس مناسب و با کیفیتی را انتخاب کرده باشید.

بخش مهم دیگر انواع دفتر و کلاسور هستند که در کنار کتاب درسی باید به تعداد مشخصی خریداری شوند. اگر از دفتر استفاده می‌کنید بست کاغذها به هم اهمیت زیادی دارد و مدل‌های سیمی و فانتزی معمولا برای کودکان جذاب‌تر هستند.

برای بزرگ‌ترها کلاسور گزینه ایده آل‌تری است و چند بار مصرف است. فقط کافی است ابعاد و حلقه‌های فلزی داخل کلاسور را متناسب با نیاز دانش آموز انتخاب کنید. 

اصول ایمنی و سلامت کودک در خرید لوازم تحریر

در روزهای واپسین تابستان هر طرف را نگاه کنید احتمالا پدران و مادرانی را ببینید که مشغول تدارک لوازم تحریر برای فرزندانشان هستند. اما در این بازار مکاره نوشت افزارتا چه اندازه به مسئله ایمنی و سلامت کودکان اهمیت داده می‌شود؟

جامدادی کودکان در عین جذابیت و وسایل پرکاربردی که می‌تواند در بر داشته باشد، ممکن است حاوی وسایل خطرناکی نیز باشد. خط کش، گونیا، پرگار و برخی از مدل‌های خودکار و مداد نوک تیز هستند و یک سهل انگاری کوچک کافی است تا حادثه آفرین شوند.

به همین دلیل بخشی از بازار لوازم تحریر به صورت ایمن و برای کودکان طراحی می‌شود. این طراحی ایمن شامل تولید محصولات از پلاستیک فشرده به جای فلزات، نرم بودن لبه‌ها و گوشه‌ها و استفاده از مواد غیر آلرژیک نظیر رنگ‌های طبیعی است.

کودکانی که در سنین ابتدایی و مراحل اولیه آموزش قرار دارند ممکن است فعلا به خط کش و گونیا نیاز نداشته باشند. در عوض معمولا برای این سن از انواع ابزارهای رنگ آمیزی نظیر گواش، آبرنگ و پاستل استفاده می‌شود. آیتم‌هایی که می‌توانند از مواد شیمیایی محرک و آلرژی‌زا تولید و در مجموعه ابزار میز تحریر دخترانه و پسرانه مسمومیت زا باشند!

توصیه ما استفاده از برندهای شناخته شده و معتبری است که محصولات خود را با ایمنی بیش‌تری طراحی می‌کنند. برای کودکان کم سن و سال بهتر است از انواع پاستل و مداد شمعی‌هایی استفاده شود که برچسب محافظ دارند. این برچسب محافظ از بلع مستقیم محصول توسط کودک جلوگیری می‌کند.

انواع نوشت افزار برای دختران و پسران 5 تا 7 سال

برای کودکان 5 تا 7 ساله خرید لوازم تحریر فانتزی دخترانه یا پسرانه معمولا طبق لیست پیشنهاد مراکز آموزشی آن‌ها صورت می‌گیرد. کاغذ و دفتر، کتاب تمرین، جامدادی، ست مداد رنگی، انواع مداد و خودکار رنگی، چسب، خط کش، قیچی و ابزار رنگ آمیزی از مهم‌ترین نیازهای کودکان در این سن هستند.

از آن جایی که بخش عمده تکالیف کودکان در منزل و در کنار والدین انجام می‌شوند لازم است از پاره‌ای از وسایل ذکر شده دو عدد تهیه کنید. مثلا برای راحتی بهتر فرزندتان یک ست مداد رنگی در منزل تهیه کنید تا از جا به جایی مداوم و گم شدن لوازم تحریر دخترانه یا پسرانه جلوگیری شود.

فراموش نکنید که انواع نوشت افزار فانتزی دخترانه یا پسرانه که رنگارنگ باشند برای آن‌ها جذابیت بیش‌تری دارد. در نتیجه جذب همکاری کودک هنگام انجام تکالیف او ساده‌تر می‌شود. هر چند که در لیست خرید لوازم تحریر مناسب نکات دیگری وجود دارد که در راهنمای خرید به نظر می‌توانید مطالعه کنید.

لوازم تحریر مناسب کودکان 7 تا 11 سال

کودکان 7 تا 11 سال معمولا حجم زیادی از تکالیف متنوع بعد از مدرسه دارند که همگی باید به صورت دستی انجام شوند. در این سن کودک برای اولین بار از خودکار جهت نوشتن تکالیف روزانه استفاده می‌کند و شاید به ماشین حساب ساده در کوله پشتی نیاز پیدا کند.

بنابراین تنها تغییری که باید در نوشت افزار دخترانه یا لیست لوازم نوشتاری پسرانه ایجاد کنید خودکار و ماشین حساب است. از آن جایی که کودک شما باید به مرور به استفاده از خودکار عادت کند بد نیست خودتان فاکتورهایی مثل خوش دستی، روان بودن و نرمی نوک خودکار را حین خرید بررسی کنید.

لوازم تحریر مناسب افراد 11 تا 14 سال

بعد از 11 سالگی لیست نوشت افزار برای دختران یا پسران دستخوش تغییرات اساسی می‌شود. کودک شما در این سن بیش از هر هر موقع دیگری مورد آزمون قرار می‌گیرد و بنابراین به یک جامدادی فشرده نیاز دارد که در آن لوازم نوشتاری اساسی وجود داشته باشد.

بنابراین لیست قبلی را باید با مواردی مثل خودکار در چند رنگ اساسی مشکی و آبی و قرمز، دفترچه یادداشت، برگه‌ A4، کلاسور، ماژیک هایلایت و گیره کاغذی خلاصه کنید. در این سن فرزند شما به جای نوشت افزار فانتزی پسرانه یا دخترانه به ابزارهای نقاشی و طراحی تخصصی نیاز پیدا می‌کند.

بنابراین بخشی از نوشت افزار را ممکن است لازم باشد بعد از شروع سال تحصیلی و برگزاری کلاس‌های درسی تهیه کنید.

سخن آخر

در حالی که لوازم تحریر برای دختران و پسران 5 تا 11 سال مشتمل بر انواع مداد رنگی، چسب، قیچی، دفتر و ابزارهای رنگ آمیزی است، نوجوانان بالای 11 سال به جامدادی جمع و جورتری نیاز دارند. در سایت راهنمای خرید لیست ابزار برای نحوه انتخاب درست نوشت ابزار برای فرزندتان توضیحات مفیدی را می توانید بیابید که به شما کمک خواهد کرد جنس با کیفیت را بشناسید و انتخاب کنید.

و در آخر این نکته را از یاد نبرید که طراحی و تنوع رنگ نوشت افزار نقش مهمی در جذب کودکان در دوره دبستان دارد. سعی کنید کیف مدرسه فرزندتان را با طرح‌های کودکانه و شاد پر کنید و به فاکتورهای ایمنی نیز توجه داشته باشید.

منبع: سایت لیست ابزار (www.listabzar.com)

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس