اولویت ما توسعه کیفی مدارس دولتی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت ما توسعه کیفی ‏مدارس دولتی است و بیش از ۸۹ درصد مدارس ما دولتی هستند.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه برگزاری نهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته با رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای معاونان و روسای ۷۶۰ منطقه که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد در جمع خبرنگاران در فضای مجازی گفت: محدودیت ‏های‬ کرونا برای جامعه یک فرصتی در اختیار ما قرار داده که هر هفته همایش ۷۰۰ نفری را به صورت مجازی برگزار کنیم و از ‏مسئولان ‏کشوری دعوت کنیم و مجموع مسائل را از مناطق جمع آوری می کنیم و در این جلسات زمینه همکاری مرور ‏می شود.

بیشتر بخوانید:

کلاس مجازی، بیمه حوادث نمی‌خواهد!

وی ادامه داد: امروز از رییس کمیسیون ‏آموزش و تحقیقات دعوت کردیم‬ تا در جلسه حاضر باشند. معتقدیم مسائل وقتی حل می شود که درک ‏مشترکی نسبت به مساله ایجاد شود و نسبت به راه حل‬ مسائل آموزش و پرورش مجلس نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری دارد‬ و ‏کمیسیون آموزش‬ نیز سهم اساسی برای حل مشکلات ما خواهد داشت.

وزیر‬ آموزش‬ و‬ پرورش بیان کرد: ‬ امیدواریم درباره مشکلات به ‏یک مسیر‬ واحد‏برسیم و مسیر هموارتر شود. در این جلسه‬ درباره نیروی انسانی و اعتبارات آموزش و پرورش و عدالت آموزشی، زیست ‏بوم جدید و شکل گیری آموزش در بستر مجازی گفتگو صورت گرفت و برای استفاده از ‏ظرفیت قانونی‬ برای بالا بردن بودجه آموزش و پرورش.

بیشتر بخوانید:

هیچ بخشی از کتاب‌های درسی حذف نمی‌شود

حاجی میرزایی گفت: در یکی دو سال اخیر شاهد هستیم که‬ ‏بودجه دولت برای آموزش‬ و پرورش سهمش بیشتر از سهمی‬ است‬ که‬ در ‏کمیسیون تلفیق پیش بینی می شود. خواهشمان این است سهم ‏آموزش و پرورش ‏برای انجام ماموریت ها در مجلس بیشتر در نظر بگیرند.

وی درباره اینکه آیا دولت به سمت گسترش بخش خصوصی در آموزش و پرورش تلاش می کند نیز بیان کرد: این گزاره درستی نیست. به جهت اینکه سهمی که دولت گذاشته در ‏مجلس‬ کاهش پیدا ‏کرده و قطعاً اگر‬ دوستان به ما کمک کنند سهم کاهش پیدا نکند ما موفق تر خواهیم بود. امسال دولت حمایت های ویژه ای کرد و بیش از ۱۳ ‏هزار‬ میلیارد تومان بیش از بودجه پیش بینی شده به آموزش و پرورش تعلق گرفت.

وی ادامه داد: اولویت ما توسعه کیفی ‏مدارس دولتی است و بیش از ۸۹ درصد مدارس ما دولتی هستند‬ و ‏موظفیم به آنها خدمات ارائه دهیم. البته در کنار ما مدارس غیردولتی ‏هم حضور‬ دارند و ۱۱ درصد دانش ‏آموزان‬ ما در مدارس غیردولتی هستند.

وی‬ در‬ پایان‬ درباره‬ تبدیل‬ وضعیت‬ نیروی انسانی در آموزش‬ و‬ پرورش‬ و‬ افق‬ دید‬ در ۱۴۰۴ نیز گفت: الان مشکل ما ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیست ‏چون پیرامون ‏آموزش‬ و پرورش ۸۰ هزار نفر هستند که کار می ‏کنند وباید‬ تعیین تکلیف بشوند. اگر دانشگاه فرهنگیان را بیش از این ظرفیت پر کنیم آن تعداد بلاتکلیف می مانند.‬ به با‬ این‬ تعیین‬ تکلیف‬ ها‬ و‬ جذب‬ نیرو‬ از‬ دانشگاه‬ فرهنگیان‬ و‬ ماده‬ ۲۸‬ در‬ ۱۴۰۴‬ مشکل نیروی انسانی حل می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس