برادر ترامپ

به نظر «ریچارد هول»، خبرنگار مشهور انگلیسی، برگزاری انتخابات «پستی» تنها گزینه ای است که «دونالد ترامپ» را می تواند، به راهیابی مجدد به کاخ سفید امیدوار کند.

سرویس جهان مشرق - «ریچارد هول»، خبرنگار برجسته و معروف روزنامه «اندیپندنت» در آمریکا در گزارشی به بررسی گزینه برگزاری پستی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور و تلاش های «دونالد ترامپ» برای تقلب در این انتخابات می پردازد.

هول در این گزارش به مواردی اشاره می کند که با توسل به آنها ترامپ تلاش می کند، بار دیگر به کاخ سفید راه پیدا کند. وی مهمترین مانع تراشی هایی که می تواند، ترامپ به آنها متوسل شود، را در موارد ذیل ملاحظه می کند:

- کاهش ارائه خدمات پستی و تعداد مراکز و دفاتر پستی از طریق کاهش یا قطع بودجه ارائه  خدمات، دفاتر و مراکز مورد نظر
- از دور خارج کردن بسیاری از دستگاه های شمارش و جداسازی پستی 
- لغو اضافه کار کارمندان ادارات پست 

این مانع تراشی ها زمانی اهمیت پیدا می کنند که توجه داشته باشیم، در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا که قرار است، ماه نوامبر برگزار شود، حدود ۳ چهارم رأی دهندگان آمریکایی یعنی حدود ۸۰ میلیون شهروند این کشور آراء خود را باید به صندوق هایی بریزند که در ادارات و دفاتر پست در نظر گرفته شده است.

با توجه به آنچه گفته شد، به راحتی می توان به هرج و مرج عمدی ایجاد شده در ادارات و دفاتر پست پی برد؛ پیامد مفقود شدن یکباره صندوق های پست خیابان ها و از رده خارج شدن ناگهانی دستگاه های شمارش و جداسازی نامه و صدور بخشنامه های جدید از سوی رؤسای جدید ادارات پست بی شک تاخیر در  تحویل مرسوله هاست.

به گفته هول تاخیر در تحویل مرسوله ها، معضل بزرگ انباشت نامه ها و مرسوله ها را به دنبال دارد، اتفاقی که این اواخر مکرراً در نقاط مختلف آمریکا به وقوع پیوسته است.

کارمندان اداره پست آمریکا تاکید می کنند: نمی توان این اتفاقات را در این برهه زمانی تصادفی شمرد. لذا در کنار دیگر کارشناسان مسائل داخلی آمریکا از وقوع چنین اتفاقاتی ابراز نگرانی کرده و نسبت به کاهش شفافیت انتخابات و افزایش احتمال تقلب در آن هشدار می دهند.    

آنها این اتفاقات را «توطئه های» ترامپ برای بی اعتماد کردن مردم به ادارات پست و تلاش مزورانه برای پیروزی در انتخابات آینده  توصیف می کنند.

اهمیت این اقدامات زمانی آشکار می گردد که بدانیم، در خوشبینانه ترین حالت این اقدامات مانع ریختن آرای میلیون ها آمریکایی به صندوق های رأی خواهد شد و یا اگر هم موفق به دادن رأی شوند، کمبود و نبود امکانات پستی موجب سوختن آراء آنها خواهد شد.

به موارد فوق، باید عزل و نصب‌های جدید اداری را هم افزود که تماما زیر نظر شخص رئیس جمهور و با امضای وی صورت می گیرد. به همین ترتیب، نباید مواردی چون تغییر سیستم ها و افزودن برنامه های جدید برای شمارش آراء را نادیده گرفت که هریک به تنهایی چالشی بزرگ پیش روی انتخابات آتی آمریکاست، این درحالی است که قوانین انتخاباتی ایالت های آمریکا با یکدیگر تفاوت دارد.

همچنین درحالی که نظرسنجی نشریه وال استریت ژورنال و شبکه ان بی سی نشان می دهد، ۴۷% طرفداران «جو بایدن» اعلام کرده اند، از سیستم پست برای ریختن آراء خود استفاده می کنند، این نسبت در میان طرفداران ترامپ به ۱۱% می رسد.

آنچه به آن اشاره شد، بخشی از مانع تراشی و چالش زایی ترامپ در مسیر برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکاست که شفافیت آن را زیر سوال می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    14 0
    بایدن بحدی پیره که برای دو قدم راه باید زیر بغلشو بگیرن . آخر چطور چنین فسیلی شانس پیروزی داره ؟!
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    8 4
    اگر روسیه چین ایران سوریه کره شمالی بود برای انتخاب مجدد چیکار میکردنند!؟یا کل قانون را تغییر میدادند یا ازترامپ میخواستند معاونش را برای ریاست جمهوری درکارزار انتخاباتی وارد کند-بعدهم میگوئیم ترامپ بده وپوتین خوبه!!!!
  • اصغر MZ ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    6 5
    بنام خدا. پیشنهاد میشود که یک گروهِ ترکیبی از نمایندگان جنبش عدم تعهد و کنفرانس اسلامی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، برگزاری انتخابات آمریکا را بعهده بگیرند.
  • CA ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    5 1
    عجب، پس برا همین خودش انقدر داره به انتخابات پستی فحش میده ، پس الکی میگه، اونوقت شما ها راست میگید، شفای عاجل ان شالله برای مشرق نیوز و مشرق نیوزیون
  • حسن IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    4 7
    بنظر من اگر ترامپ یک دور دیگر رئیس جمهور انتخاب شود سقوط امور داخلی و خارجی امریکا تسهیل می شود . وضع اقتصادی وخیم و از لحاظ خارجی همه را با خود دشمن کرده و ابرویی برای او نمانده پس دعا کنیم او رئیس جمهور شود . دموکرات ها برنده شوند خرابی های او را ترمیم خواهند کرد و امریکا دوباره جان تازه خواهد گرفت .
  • US ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 2
    انتخابات رياست جمهورىدرامريكا مثل انتخابات مجلس خبرگان درايران است مردم به فرد خاصى رأى نمى دهند منتخبين هستند كه رئيس جمهور تعيين ميكنند پس نظر سنجى بلا موضوع است توازن قدرت بين خواست مردم وصاحبان زر زور ورسانه به نفع مردم بهم خورده است
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      0 2
      اون ریاست جمهوریه و دوره ایه. خبرگان رهبری انتخابشون دوره ای نیست.
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      1 0
      می تونم بپرسم پس چطوری هست که درست بلافاصله پس از پایان رای گیری نتایج آرا الکترال هر نامزد در هر ایالات جداگانه توسط خبرگزاری ها و شبکه های خبری آمریکا لحظه به لحظه منتشر می شود و هر کسی بیشتر رای الکترال آورد رییس جمهور می شود؟
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    3 3
    فارق از هر نتیجه ای, یک شورش جانانه در آمریکا تو راهه!
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    اگرآقای ترامپ دوباره پیروزشودسرنگونی استکبارسرعت بیشتری می گیرد.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    مشرقی ها از خداشونه بایدن بشه ولی تظاهر میکنن دوست دارن ترامپ بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس