۷۱ روز تا انتخابات آمریکا؛ بحران آفرینی ترفند تبلیغاتی ترامپ

تنها ۷۰ روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی است؛ انتخاباتی که ترامپ برای رهایی از شکست احتمالی در مصاف سخت با جو بایدن رقیب دموکرات و حفظ حیات سیاسی خود در کاخ سفید، دست به هر کاری می‌زند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ که از بدو آغاز کارزار انتخاباتی خود در تابستان سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون توانسته با بحران آفرینی و سوار شدن بر موج بحران ها ماه های پایانی دوره اول ریاست جمهوری خود را به پایان برساند، اکنون با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا(۱۳ ابان) یعنی حدود ۷۰ روز دیگر، با توجه به نتایج نظرسنجی ها؛  عملکرد ضعیف در مقابله با کووید-۱۹، نابسامانی اقتصادی، اعتراض های سراسری علیه نژادپرستی، انزوا در عرصه بین الملل با شکست در شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران، آینده این انتخابات را برای ماندن یک دوره ۴ ساله دیگر در کاخ سفید تیره و تار می بیند و تلاش دارد تا از هم اکنون امواج بحران را برای سوم نوامبر ایجاد کند.

پیگیری تئوری تقلب در آراء پستی

همه گیری ویروس کرونا که تاکنون بیش از پنج میلیون آمریکایی را مبتلا و شمار جان باختگان آنرا از ۱۸۰ هزار نفر عبور کرد، بر تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی این کشور ازجمله انتخابات ۲۰۲۰ سایه افکنده، آن چنان که رای دهندگان آمریکایی قرار است آرا خود را برای نامزد مورد نظر  به صورت پست ارسال کنند.

دونالد ترامپ و ستاد انتخاباتی وی با توجه به شرایط بحرانی که در پیش رو دارند، در صورت باخت در نتایج از هم اکنون ترفندها و استراتژی هایی  را در پیش گرفته اند که از آن جمله  نهادینه کردن «تئوری تقلب»  از طریق ایجاد شبهه در برگزاری انتخابات توسط اداره خدمات پستی آمریکا است.

شبکه خبری آمریکایی سی. بی. اس دراین باره گزارش داد؛ «اندور کومو» فرماندار ایالت نیویورک دراین باره گفته است که دونالد ترامپ از هم اکنون بهانه تراشی برای نتایج انتخابات توسط آراء پستی در صورت باختن را آغاز کرده و «تئوری تقلب در آرا» را سازماندهی و نهادینه می کند.

واکنش کنگره به توطئه چینی ترامپ

«لوئیس دی جوی» رئیس جدید اداره خدمات پستی آمریکا تلاش دارد تا روند عملیات پستی را با ایجاد اصلاحات در ساختار سیستم پستی درحالی که به ۷۱ روز تا انتخابات باقی مانده انجام دهد و این اقدام می تواند بر روند عملکرد پست آمریکا در ارسال آرا پستی تاثیر منفی بگذارد.

نشریه گاردین در این زمینه در گزارشی می نویسد: ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ هیچ مدرکی درباره تقلب در آرا پستی ارائه نداده است و ادعای این ستاد درمورد وجود تقلب گسترده در ایالت پنسیلوانیا با توجه به مدارکی که به رویت این نشریه رسیده است، فاقد هرگونه سندی است.

گاردین می نویسد: چندین بررسی و تحقیقات صورت گرفته حاکی است که تقلب آرا پستی به شدت اندک است.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی عنوان کرد که مجلس نمایندگان آمریکا در مواجه به این توطئه چینی دونالد ترامپ و ستاد انتخاباتی وی در اقدامی بی سابقه با لغو  تعطیلات تابستانی ماه اوت(شهریور) با حضور در یک جلسه اضطراری، طرح کمک مالی ۲۵ میلیارد دلاری به اداره فدرال خدمات پستی آمریکا را تصویب کردند.

بنابر این طرح، اجرای تغییر ساختاری و عملیاتی برای کاهش هزینه های اداره پست که «لوئیس دی. جوی» رییس جمهوری خواه اداره پست آمریکا در آستانه انتخابات امسال درصدد اجرای آن  است را ممنوع می کند.

سی ان ان می افزاید: مصوبه دموکرات ها همچنین تحویل آرا پستی شهروندان آمریکایی، که انتظار می رود به علت همه گیری کووید-۱۹ به طور بی سابقه ای رو به فزونی نهد و بنابر مدل همه گیری ویروس کرونا حاکی از جان باختن حدود ۳۰۰ هزار آمریکایی تا ماه نوامبر بر اثر ابتلا به این ویروس است،  اولویت اداره پست در انتخابات پیش رو اعلام کرد.

ترامپ قصد خروج از کاخ سفید را ندارد

نتایج انتخابات پیش رو آمریکا که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر باخت دونالد ترامپ تاکید می کنند، نگرانی از خدشه دار شدن آن هرچه بیشتر شده است؛ چنانکه  «جیم کلیبورن» نماینده دموکرات ایالت کارولینای جنوبی نسبت به این موضوع به رای دهندگان آمریکایی هشدار داد.

کلیبورن در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان گفت: ترامپ در صورت باخت، کاخ سفید را ترک نخواهد کرد.

نماینده ایالت کارولینای جنوبی به این شبکه خبری گفت: ترامپ تلاش می کند تا چشم انداز انتخابات را تیره و تار کند، چراکه وی قصد ندارد درصورت باخت، کاخ سفید را ترک کند.

کلیبورن افزود: مردم آمریکا بهتر است درمورد ترامپ فردی که ترفندهایی در سر دارد، بیدار بوده و به هوش باشند.

سرکوب آرا رای دهندگان آمریکایی

از دیگر تاکتیک هایی که تیم انتخاباتی ترامپ به دنبال آن است بحث ربودن آرای رای دهندگان آمریکایی است که کارشناسان از آن بعنوان سرکوب رای دهندگان یاد می کنند، شیوه های که در آن تلاش می شود تا رای دهندگان آمریکایی را تحت فشار قرار دهند.

«آلن لیچمن» مورخ آمریکایی که نتایج تمامی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از سال ۱۹۸۴ تاکنون به درستی پیش بینی کرده دراین مورد در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان گفت: سرکوب و تسخیر آرا  رای دهندگان آمریکایی روشی در مختل کردن نتایج آرا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود، چراکه حزب جمهوریخواه همانطور که آگاهید بیشتر به رای دهندگان سفیدپوست متکی است و آنها نمی توانند چنین رای دهندگانی را بوجود آورند، پس تلاش می کنند به نحوی آرا رای دهندگان  دموکرات ها را حتی با مداخله در صندوق های رای مال خود کنند و این کاری است که دقیقا ترامپ انجام می دهد.

 تنش آفرینی ترامپ در صورت باخت

ناظران سیاسی در آمریکا همچنین درباره احتمال جنجال آفرینی ترامپ در صورت اعلام نتیجه انتخابات به نفع جو بایدن رقیب دموکرات وی تاکید دارند.

واشنگتن پست در تحلیلی در ۳۱ امرداد ماه می نویسد: تازه ترین تهدیدها حاکی است که ترامپ تلاش دارد تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به یک هرج و مرج بدل سازد.

«پُل والدمن» (Paul Waldman) تحلیلگر واشنگتن پست دراین باره معتقد است: در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ادوار گذشته با توجه به حضور میلیون ها رای دهنده آمریکایی به پای صندوق های رای، صف های طولانی، اختلال در سیستم های رای گیری و تامین امنیت همواره اوضاع نگران کننده ای را بوجود آورده اما انتخابات ۲۰۲۰ چالشی ترین انتخابات در تاریخ آمریکا خواهد بود چراکه ترامپ  می خواهد مطمئن شود آن روز یک روز پر هرج و مرجی باشد.

ترفند طولانی کردن زمان اعلام نتایج

از دیگر ترفندهایی که کارشناسان و تحلیلگران درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آمریکا در صورت باخت ترامپ پیش بینی کرده اند، جنجال آفرینی ترامپ  و تیم انتخاباتی وی درباره نتیجه انتخابات خواهد بود که تلاش خواهند کرد با اعتراض به باخت خود این مساله را به دادگاه هایی در سطوح مختلف بکشاند تا نتیجه نهایی انتخابات را تا آنجایی که ممکن است با خدشه طولانی تر کند.

مداخله خارجی می‌تواند انتخابات را به نفع ترامپ رقم بزند

آلن لیچمن گه پیشتر درباره باخت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا سخن گفته بود در ۲۱ امرداد ماه به شبکه  سی ان ا ن گفت: بنابر مدل وی که ۱۳ مولفه کلیدی را برای پیروزی نامزد ریاست جمهوری آمریکا می سنجد، تاکنون ترامپ هفت کلید منفی دارد.

وی در مهر ماه  سال ۱۳۹۵ پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را پیش بینی  کرده بود، اما  این بار عدم پیروزی وی را بنابر همین مدل پیش بینی کرد اما افزود: نتایج این انتخابات می تواند با مداخله عوامل خارجی به نفع ترامپ تغییر یابد.

این مورخ پیشگوی آمریکایی  در باره اشکال مدل خود که مداخله عوامل خارجی را شامل نمی شود گفت: ضابطه هر مدلی در نهایت می تواند با یک عامل بیرونی برهم بریزد، البته که روس ها بازگشته اند و از گذشته (انتخابات ۲۰۱۶) درس آموخته اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس