کد خبر 1112727
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
لوگوی استقلال

استقلال سال‌هاست با مشکلات مدیریتی مواجه است که باعث شده در بحث نتیجه‌گیری نیز این تیم را با مشکل مواجه کند و در این بین کاری هم از دست هوادار و پیشکسوت بر نمی‌آید.

به گزارش مشرق، حالا اما به همه این بی‌تدبیری‌ها باید قهر سه باره فرهاد مجیدی را هم اضافه کنیم که باز هم در یک بزنگاه مهم استقلال را تنها گذاشته و در آستانه فینال جام حذفی از هدایت این تیم استعفا داد. اگر چه این بار تقریبا حق با او بود و به قول نزدیکانش رفت تا شخصیتش بیشتر از این زیر سوال نرود. با این حال برخلاف دو بار قبل این بار مجیدی با اصرار دستیاران و بزرگان تیمش پایش را از یک کفش بیرون آورده و حاضر شده است حداقل تا مشخص شدن سرنوشت استقلال در جام حذفی این تیم را همراهی کند.

فرهاد در متن خداحافظی مجازی که تنظیم کرده بود به برخی بی‌احترامی‌ها اشاره کرده و این‌طور اعلام کرده بود که نمی‌تواند این وضعیت و شرایط را بپذیرد و به نوعی آن را بی‌احترامی به خود و شاگردانش می‌داند. او به سفر مدیران استقلال به ایتالیا اشاره کرد و معتقد بود که نباید در این مقطع و قبل از بازی با پرسپولیس که یک دیدار حیثیتی برای هواداران استقلال به‌شمار می‌رود مدیران تیمش به‌منظور ملاقات با استراماچونی راهی ایتالیا می‌شدند. با این حال این سفر انجام شده و حتی طبق صحبت‌های احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال رایزنی‌هایی نیز برای مذاکره به‌منظور بازگشت استراماچونی انجام شده است. این درحالی است که رایزنی‌ها ارتباطی به رقابت‌های آسیایی و ادامه حضور استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نداشته و همان‌طور که مدیرعامل استقلال در برنامه ورزش و مردم اعلام کرد این فرصت برای مجیدی وجود دارد تا بتواند خودش را در فینال جام حذفی و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به اثبات برساند. جالب اینکه حتی در همین زمینه استراماچونی در مذاکرات ایتالیا به سعادتمند نیز گفته بود حاضر نیست با این وضعیت اگر توافقی هم در کار باشد کار خود را از لیگ قهرمانان آسیا شروع کرده و باید راهکارهای این اتفاق برای فصل جدید برنامه‌ریزی و محقق شود.

بیشتر بخوانید:

بحث توافق برای فصل بعد است نه آسیا/ حکم استرا بیاید استقلال نابود می‌شود

بر همین اساس و طبق اطلاعات رسیده تا روز گذشته استقلالی‌ها فرصت داشتند لیست آسیایی خود را تکمیل کرده و برای کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند و نکته قابل‌توجه اینکه این کار زودتر انجام شده و نام فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی آبی‌پوشان در ادامه رقابت‌هایی که قرار است از ۲۴ شهریورماه به میزبانی قطر آغاز شود، ذکر و برای AFC ارسال شده است. این درحالی است که مجیدی صراحتا اعلام کرد تا پایان فینال جام حذفی در استقلال مانده و همان‌طوری که در بالا به آن اشاره شد مطمئنا اگر توافقی با استراماچونی نیز در کار باشد و قوانین اجازه بازگشت به او را بدهد، این سرمربی ایتالیایی نیز حاضر نیست هدایت آبی‌ها در آسیا را عهده‌دار شده و به نظر می‌رسد اگر مجیدی نیز نخواهد به هر دلیلی کارش را با استقلال ادامه بدهد آن زمان آبی‌ها با یک چالش بسیار بزرگ مواجه خواهند شد و چه‌بسا مجبور شوند با یک سرمربی موقت راهی قطر شوند.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه برخلاف برخی اخبار فرهاد مجیدی چند روز پیش لیست خرید خود را به مدیریت باشگاه ارائه کرده است، اما از درون باشگاه خبر می‌رسد که سرمربی آبی‌پوشان فقط از بین لیست بازیکنانی که قراردادشان در پایان فصل جاری با استقلال به پایان می‌رسد چندین نفر را به باشگاه معرفی کرده است تا مسئولان استقلال مذاکرات خود برای تمدید قرارداد با این دسته از بازیکنان را آغاز کنند که البته از حدود یک ماه پیش این روند آغاز شده و حالا خبر می‌رسد بعد از شجاعیان، دانشگر، اسماعیلی و چشمی نیز در نوبت تمدید قرارداد با استقلال هستند. اما خبری که بی‌تردید می‌تواند استقلالی‌ها را به تعجب واداشته و غافلگیر کند این است که مسئولان باشگاه با چهار پنج بازیکن جدید که گفته می‌شود از بهترین‌های لیگ برتر هستند به توافق رسیده و این انتظار می‌رود که بعد از فینال جام حذفی و مشخص شدن وضعیت همکاری یا عدم همکاری فرهاد مجیدی با استقلال تکلیف این دسته از خریدهای جدید آبی‌پوشان نیز مشخص شود چراکه در این خصوص نیز این نگرانی وجود دارد که اگر حتی مجیدی حاضر به ادامه همکاری با استقلال بشود بازیکنانی که با آنها توافق شده در لیست خرید این سرمربی نبوده باشند و همین موضوع می‌تواند اشکالاتی را ایجاد کند.

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد با توجه به ارسال نام فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی آبی‌پوشان به کنفدراسیون فوتبال آسیا از نگاه باشگاه استقلال این مجیدی خواهد بود که باید استقلال را همچنان در آسیا همراهی کند و طبق اعلام نظر سعادتمند او این فرصت را دارد تا با قهرمانی آبی‌پوشان در جام حذفی و درخشش در آسیا خودش را به اثبات رسانده و برای فصل آینده حضورش را تضمین کند.

نکته دیگر اینکه استقلالی‌ها می‌توانند تا یک هفته مانده به آغاز اولین رقابت خود در در ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا یعنی هفدهم شهریورماه نام هفت بازیکن جدید که ازجمله خریدهای جدید این باشگاه خواهند بود را به لیست خود اضافه کنند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس