بررسی عملکرد لژیونرها| انصاری فرد از درخشش در ایران و یونان تا السیلیه/کارنامه مهاجم ایرانی باعث بازگشتش به سوپر لیگ یونان شد

در گزارش امروز در مورد عملکرد لژیونرها سراغ کریم انصاری فرد رفته ایم و به بررسی عملکرد مهاجم ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه السیلیه در لیگ ستارگان قطر پرداخته ایم.

به گزارش مشرق، کریم انصاری فرد یکی فوتبالیست های آذری کشورمان است که از اردبیل زادگاه شهریار فوتبال ایران(علی دایی) پا به عرصه فوتبال گذاشت و شماره 10 تیم ملی را برتن دارد.

*استارت با سایپا

انصاری فرد فوتبال حرفه اش را با سایپا در سال 2007 آغاز کرد. بازیکن جویای نام اردبیلی با درخشش در سایپا موفق شد توجه باشگاه های بزرگ ایران را به خود جلب کند. مهاجم گلزن سایپا در مدت 5 سال حضورش در این تیم  ۱۳۱ بازی رسمی در لیگ برتر خلیج فارس انجام داد و ۵۶ گل حاصل کار او در سایپا بود. او در سایپا پیشنهادهای خارجی خوبی داشت که به‌دلیل مشکلاتی انتقال او انجام نشد.

* درخشش  در لیگ  و انتقال به پرسپولیس

انصاری فرد گلزن بعد از درخشش به همراه سایپا در نهایت راهی باشگاه پرسپولیس شد و قراردادی 3 ساله با سرخ پوشان امضا کرد. او در مدت یک فصل برای پرسپولیس 31 بازی انجام داد و 5 گل در لیگ به همراه رساند. البته او به همراه تیم تهرانی در جام حذفی هم درخشید و تا فینال پیش رفت. در آن زمان مهاجم اردبیلی از سپاهان و تراکتور پیشنهاد دریافت کرد و 2 پیشنهاد اماراتی هم داشت.

بیشتر بخوانید:

ناکام مثل بازیکن کلیدی کی‌روش

* تراکتور مقصد بعدی مهاجم ملی پوش

انصاری فرد در نهایت تصمیم گرفت راهی تبریز شود و بعد از یک سال بازی برای سرخ پوشان به تراکتور پیوست. ستاره سایپا و پرسپولیس از سال 2009 به تیم ملی دعوت شد و زیرنظر افشین قطبی مربی وقت تیم ملی کار کرد. عملکرد درخشان او به همراه تراکتور در فصل 2013-2014 او را به یکی از مهره های کلیدی کارلوس کی روش تبدیل کرد.

انصاری فرد در یک فصل حضورش در تراکتور در 28 بازی 14 گل به ثمر رساند. درخشش ستاره ایرانی با تراکتور باعث شد تا باشگاه های اروپا به او توجه کنند و در نهایت آغاز ماجراجویی انصاری فرد برای لژیونر شدن در سال 2014 کلید خورد.

* درخشش با تیم تبریزی و پرواز به لالیگا

باشگاه اوساسونا که در آن زمان مسعود شجاعی را از دست داده بود و این بازیکن ایرانی از اوساسونا رفت به دنبال جانشینی مناسب برای او بود. کریم انصاری فرد مهاجم گلزن لیگ ایران بهترین گزینه برای اوساسونا بود و در نهایت مهاجم تیم ملی ایران راهی این تیم اسپانیایی شد. در آن زمان جواد نکونام برای دومین بار به اوساسونا برگشته بود و برای این تیم بازی می کرد. انصاری فرد در طول یک فصل 16 بازی برای تیم اسپانیایی انجام داد ولی شانس با او یار نبود و نتوانست گلی برای تیمش به ثمر برساند.

* ناکامی در اسپانیا و انتقال به سوپر لیگ یونان

مهاجم ملی پوش تصمیم گرفت بعد از یک سال از اوساسونا جدا شود و راهی سوپر لیگ یونان شد و به تیم پانیونیوس پیوست. او برای مدت 2 فصل برای تیم یونانی بازی کرد و عملکرد رضایت بخشی از خود نشان داد. انصاری فرد 44 بازی برای پانیونیوس انجام داد و 14 گل برای این تیم به ثمر رساند. درخشش او به همراه این تیم باعث شد تا پرافتخارترین باشگاه یونان به دنبال جذب او  باشد.

* درخشش به همراه پانیونیوس و انتقال به بهترین باشگاه یونان

باشگاه المپیاکوس وارد میدان شد و ستاره ایرانی را در سال 2017 شکار کرد. انصاری فرد در ترکیب این تیم بزرگ نشان داد توانایی خوبی در گلزنی دارد و با زدن 17 گل در یک فصل عنوان آقای گلی سوپر لیگ یونان را کسب کرد. درخشش مهاجم ایرانی در یونان باعث شد تا تیم ناتینگهام فارست که در دسته دوم انگلیس حضور دارد به دنبال مهاجم ایرانی باشد.

* فصل طلایی با المپیاکوس و انتقال به چمپیون شیپ

در نهایت انصاری فرد بعد از یک فصل طلایی با المپیاکوس راهی انگلیس شد و به تیم ناتنیگهام فارست ملحق شد. او در فصل 2018-2019 به جمع تیم انگلیسی اضافه شده بود ولی نتوانست جایگاه ثابتی در ترکیب تیم پیدا کند و در طول یک فصل 12 بازی انجام داد و 2 گل به ثمر رساند.

در نهایت مهاجم ملی پوش کشورمان که در جام ملت های آسیا 2015و 2019 و جام جهانی 2018 از مهره های کلیدی کی روش به شمار می آمد مجبور به ترک انگلیس شد. پیشنهاد وسوسه برانگیز قطری ها باعث شد تا مهاجم 29 ساله به لیگ ستارگان قطر نقل مکان کند.

* افت در انگلیس و انتقال به لیگ ستارگان قطر

فصل 2019-2020 برای انصاری فرد به همراه السیلیه آغاز شد. این تیم نسبتا متوسط در لیگ قطر هزینه زیادی برای خرید مهاجم ملی پوش ایرانی کرد. اما انصاری فرد در طول فصل گذشته در 20 بازی برای السیلیه تنها 6 گل زد و این باعث نارضایتی مسئولان باشگاه قطری شد. مهاجم ایرانی دیگر مثل دوران لیگ ایران و یونان نمی توانست برای قطری ها گلزنی کند. این افت مقطعی باعث شد تا السیلیه به فکر فروش این بازیکن ایرانی اش بیفتد.

* آمار کریم انصاری فرد به همراه السیلیه در فصل 2019-2020 به شرح زیر است:

تعداد بازی: 20

تعداد گل: 6

تعداد پاس گل: 2

* بازگشت به یونان با تکیه بر کارنامه درخشان سابق

در نتیجه انصاری فرد هفته گذشته دوباره به سوپر لیگ یونان برگشت. باشگاه آ.اک با قراردادی 3 ساله این بازیکن 30 ساله را جذب کرد. باشگاه یونانی در ازای جذب انصاری فرد 500 هزار یورو به باشگاه قطری پرداخت کرد. کارنامه درخشان انصاری فرد به همراه پانیونیوس و المپیاکوس مسئولان باشگاه آ.اک را مجاب کرد تا این بازیکن را جذب کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس