براندازی

اصلاح طلبان دیروز با فتنه ۸۸، قطعنامه ۱۹۲۹ و تحریم های جامع را به مردم تحمیل کردند و امروز با برجام، دلار ۲۰ هزارتومانی و سکه ۱۱ میلیونی و پراید ۹۰ میلیونی را به گلابی برجام تحویل مردم دادند.

سرویس سیاست مشرق - در روزهای گذشته خبری تحت عنوان «بیانیه جمعی از فعالین سیاسی و مدنی» به صورت همزمان در رسانه های معاند و رسانه های منتسب به  طیف اصلاح طلب در داخل منتشر شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اعلام خبر محکومیت خانم صدیقه وسمقی و آقایان محسن آرمین، قربان بهزادیان‌نژاد، حسین کروبی، محمد کیانوش‌راد و مهدی محمودیان به‌دلیل امضا و انتشار بیانیه موسوم به ۷۷ نفر و آقای علی شکوری‌راد به علت صدور بیانیه حزب اتحاد موجب تعجب و تاسف گردید.»

استقبال رسانه ضدایرانی وابسته به آل سعود از بیانیه مشترک

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: «همگان مستحضرند که به‌علت افزایش سه برابری قیمت بنزین، قشرهای مختلف مردم به اعتراض برخاستند که متاسفانه در ادامه به خشونت‌های گسترده و جان‌باختن دست کم ۲۳۰ تن از هموطنانمان منجر شد. حال نهادهای مسئول به‌جای بررسی علل و عوامل این خطا و محاکمه مسببان آن، شهروندانی را محاکمه می‌کنند که از سر دلسوزی و برای حفظ امنیت و اعتبار کشور و دفاع از حقوق شهروندان، به مقامات و معترضان هشدار دادند که از توسل به هر نوع خشونت بپرهیزند

در این بیانیه تصریح شده است: «به نظر ما محکومیت دبیرکل یک حزب و شخصیت‌های سیاسی شناخته‌شده برای امضای یک بیانیه انتقادی در اعتراض به اعمال خشونت در مواجهه با اجتماعات اعتراضی مردم در آبان۹۸، این تصویر و پیام را القا می‌کند که حاکمیت نه فقط حقوق و آزادی‌های مشروع اشخاص حقیقی و حقوقی را به‌رسمیت نمی‌شناسد و اعتراضات خیابانی را برنمی‌تابد، بلکه انتقاد افراد حقیقی و حقوقی به عملکرد حکومت را با صدور حکم زندان پاسخ می‌دهد.»

درباره بیانیه مذکور چند نکته قابل ذکر است:

اولین نکته، امضاءکنندگان این بیانیه است. به این اسامی دقت کنید: «اردشیر امیرارجمند» (مشاور یکی از سران فتنه ۸۸ که از کشور متواری شد و به فرانسه گریخت)؛ «رجبعلی مزروعی» (از نمایندگان متحصن در مجلس ششم و از فعالین فتنه ۸۸ که چندی پس از فتنه متواری و سپس به صورت غیرقانونی از کشور خارج شد)؛ «عبدالعلی بازرگان» (از سران گروهک نهضت آزادی و از اعضای اتاق فکر فتنه ۸۸ در خارج از کشور) ؛ «سعید حجاریان»؛ «مصطفی تاجزاده»؛ «علیرضا علوی تبار»؛ «پروانه سلحشوری»، «ناهید خداکرمی» (عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران)؛ «شهربانو امانی» (عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران) و...

اردشیر امیرارجمند مشاور یکی از سران فتنه ۸۸ که از کشور متواری شد و به فرانسه گریخت

قرارگرفتن نام افرادی از جمله اردشیر امیرارجمند و رجبعلی مزروعی در کنار افرادی چون حجاریان و تاجزاده و علوی تبار، بیش از پیش بر پیوند طیف تندروی اصلاح طلب و جریان برانداز در خارج از کشور صحه گذاشت.

این بیانیه با استقبال ویژه رسانه های معاند مواجه شد. همان رسانه هایی که برای تهیه خوراک به منظور تحریم مردم ایران، از یکدیگر سبقت می گیرند.

«مصطفی تاجزاده» از فعالین اصلاح طلب و از محکومین فتنه ۸۸ چندی پیش صراحتا گفته بود: « تفاوت ما با براندازان عمدتاً در راه‌حلی است که ارائه می‌کنیم آنان یا به انقلاب باور دارند یا به سرنگونی با کمک قدرت‌های خارجی به طور مشخص امریکا. ما با هر دو راه مخالف هستیم به دلیل اینکه هزینه چنین اقداماتی به مراتب بیشتر از مزایا و فواید آنها می‌بینیم و معتقدیم که اصلاحات اگر چه کند و زمانبر اما با اطمینان بیشتر و هزینه کمتر و با حفظ نظم و ثبات می‌تواند ما را به اهداف مشترک نزدیک کند».

در روزهای گذشته-۲۸ مرداد ۹۹- «مسعود بهنود» ضدانقلاب خارج نشین و کارشناس بی بی سی فارسی- رسانه ملکه انگلیس- در روزنامه اصلاح طلب اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم- یادداشتی با موضوع کودتای ۲۸ مرداد منتشر کرد.

 نقش ملکه انگلیس و رادیو بی بی سی فارسی در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ کاملا عیان و آشکار است. با اینحال روزنامه اصلاح طلب اعتماد در سالگرد این واقعه، مواجب بگیر ملکه انگلیس و کارمند بی بی سی را در جایگاه کارشناس نشاند تا درباره این کودتا برای ما روشنگری کند!

روزنامه اعتماد در ماههای گذشته نیز مستندی با موضوع رسانه منتشر کرد و در آن مستند به گفت و گو با عناصر ضدانقلاب خارج نشین از جمله مسعود بهنود و علی اصغر رمضانپور-سردبیر شبکه سعودی ایران اینترنشنال- پرداخت.

مستند مذکور و در ادامه، یادداشت مسعود بهنود در روزنامه اعتماد از یکسو پیوند جریان رسانه ای اصلاح طلب با ضدانقلاب خارج نشین را آشکار کرد و از سوی دیگر از پروژه ای حکایت داد که در پی تطهیر ضدانقلاب خارج نشین و قبح شکنی و عادی جلوه دادن فعالیت این افراد در رسانه های داخل کشور است.

حالا «بیانیه جمعی از فعالین سیاسی و مدنی» مصداقی جدید از پیوند آشکار طیف تندروی اصلاح طلب و جریان برانداز در خارج از کشور بود.

دومین نکته، روزنامه اعتماد- ۱۹ تیر ۹۹- در مصاحبه با «عمادالدین باقی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: «در اینجا(ایران) ما شاهدیم که اگر بخواهند دهان کسی را ببندند، به او برچسب «برانداز» می‌زنند و براندازی ذاتا به جرم تبدیل شده، حال آنکه معتقدم اصولا براندازی باید به عنوان حقی عمومی برای شهروندان به رسمیت شناخته شود و البته بحث بر سر روش براندازی است»!

روزنامه اصلاح طلب اعتماد به دلیل انتشار این مطلب از سوی هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفت. بهروز بهزادی-سردبیر- در واکنش به این تذکر در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «آمدیم در روزنامه اعتماد کمی کار حرفه ای کنیم و دنبال مطالب جالب و مهم باشیم، سیل تذکر و توضیح و توهین و جوابیه شروع شده است. خدابخیر کند».

نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه های ضدانقلاب از جمله بی بی سی فارسی، رادیوفردا، ایران اینترنشنال و دیگر رسانه های مشابه به تذکر هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه اعتماد اعتراض کردند.

سومین نکته، «سعید حجاریان»  فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ – ۲۲ مرداد ۹۹- در یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان  «خشمگین از امپریالیسم، ترسان از انقلاب»  نوشت: «در داخل باید جمعی از اصلاح‌طلبان متشکل از کارشناسان اجرائی، سیاست‌مداران حرفه‌ای و نخبگان آکادمیک مذاکره را در دستور کار قرار دهند و با بیانی منطقی و مبتنی بر داده‌های کارشناسی مسائل را موشکافی کنند و راهبردهایی را برای اصلاح ذهینت تصمیم‌سازان و سپس بهبود وضعیت پیشنهاد دهند. جنس این فعالیت از سنخ نامه‌های سرگشاده نخواهد بود اما ضرورت دارد با دقت و صراحت به قلب ماجرا وارد شد...بخشی در داخل معتقد است که نباید از سطح اصلاحات نمایشی فراتر رفت. غافل از آنکه چنانکه گفته شد، زمان به ضرر کشور در حال سپری‌شدن است و چنانچه اصلاحات ساختاری کلید نخورد، شاید خیلی زود دیر شود! ».

حالا این بیانیه مشترک طیف تندروی اصلاح طلب در داخل و جریان برانداز در خارج، مشخص کرد که منظور حجاریان از اینکه گفت «جنس این فعالیت از سنخ نامه‌های سرگشاده نخواهد بود» چه بود.

چهارمین نکته، طیف اصلاح طلب با مطرح کردن موضوع اغتشاشات آبان ۹۸ در پی آن است که در اقدامی مسبوق به سابقه خود را در جایگاه شاکی و منتقد نشانده و صورت مسئله را پاک کند.

اتفاقا جریان اصلاح طلب در غائله آبان ۹۸ در جایگاه متهم است، نه شاکی.  دولتِ اصلاح طلبان در آبان سال گذشته، یک اقدام لازم و ضروری- اصلاح قیمت بنزین- را به بدترین نحو ممکن اجرا کرد.

دولت در آن مقطع برای اقناع افکار عمومی هیچ اقدامی انجام نداد. لازم بود دولت دلایل ضرورت اجرای این طرح را برای مردم بیان می کرد و نسبت به اقناع اذهان عمومی تلاش وافی می نمود؛ این در حالی است که تا دو روز قبل از شروع طرح، مسئولان دولت از جمله سخنگوی دولت و وزیر نفت هرگونه افزایش قیمت بنزین را رد کرده و همه اخبار پیرامون این مسئله را گمانه زنی دانستند!

علاوه بر این، چون اعتماد عمومی نسبت به طرح های دولت مخدوش شده بود، لازم بود دولت قبل از افزایش قیمت بنزین، نسبت به اعتماد سازی مردم اقدام می کرد، به عنوان مثال، کل مبلغ یارانه معیشتی هر خانوار را قبل از اجرای طرح خود به حساب خانوارها واریز می کرد، ولی حق برداشت نمی داد تا افکار عمومی از جبران شدن گرانی اخیر، مطمئن شوند.  

همچنین بسیاری از کارشناسان معتقدند افزایش سه برابری قیمت بنزین آزاد، رقم بالایی محسوب می شود و ای کاش مسئولان دولت این افزایش نرخ را طی چند مرحله و به تدریج اجرا می کردند تا فشار ناشی از افزایش قیمت، یکباره شوک سنگینی به مردم وارد نمی کرد.

در آبان سال گذشته، بی تدبیری در بخش هایی از دولتِ اصلاح طلبان در کنار برنامه ریزی گسترده دشمن در پشتیبانی از اغتشاشات خیابانی، منجر به قربانی شدن تعدادی از هموطنانمان شد. حالا جریان اصلاح طلب به عنوان بانی وضع موجود و متهم اصلی اتفاقات آبان ۹۸، ژست شاکی و منتقد به خود گرفته است!

امثال آقای حجاریان در پشت پرده به «تجارت گندم» و برداشت سودهای کلان و هنگفت حاصل از آن مشغول است و در این سو، خود را «تئوریسین سیاسی و حامی حقوق مردم» جا زده و ضمن تبرئه «دولتِ اصلاح طلبان»، جوانان را به انجام اقدامات حشونت بار علیه حاکمیت تشویق می کند.

پنجمین نکته؛ اصلاح طلبان دیروز با فتنه ۸۸، قطعنامه ۱۹۲۹ و تحریم های جامع را برای مردم سوغات آوردند و امروز با برجام، دلار ۲۰ هزارتومانی و سکه ۱۱ میلیونی و پراید ۹۰ میلیونی و افزایش ۶ برابری قیمت مسکن و...را به عنوان سیب و گلابی های برجام، تحویل مردم دادند!

این طیف بانی اصلی وضع موجود است. بنابراین بجای اصرار و پافشاری برای توهین به فهم و شعور مردم، باید به دلیل ایجاد وضع موجود از افکارعمومی عذرخواهی کرده و برای تغییر وضعیت فعلی و بهبود اوضاع تلاش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 115
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 100
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    95 23
    اینها نفوذی های استکبار در حاکمیت هستند
    • سید IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      37 16
      یکی از تکالیف محوّله از سوی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به اصلاح طلبان تهوع آور به عنوان عوامل نفوذی شان در داخل ایران، زمینه سازی برای از هم پاشیدن نظام ما و تجزیه ایران به چندین کشور کوچک و وابسته است نظیر آن چه را که به عنوان اقلیم کردستان در عراق می بینیم! یا به اصطلاح بالکانیزاسیون یعنی آن چه که بر سر یوگسلاوی سابق پس از مرگ تیتو آمد؛ به همین سبب هرجا سخن از خیانت است نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد! آیا می دانید که کوزوو، مونته نگرو، اسلوونی، بوسنی، کرواسی، مقدونیه و صربستان جملگی یک کشور قوی در شرق اروپا را به نام یوگسلاوی شامل می شدند که موی دماغ ناتو بود و با همین دسایسی که در ایران به نام فعالیت های اصلاح طلبان تهوع آور می شناسیم، آن را از هم پاشاندند و از دستش خلاص شدند!؟
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      53 11
      دکتر احمدی نژاد کارت سوخت را به بهترین نحو اجرا کرد اما این خناسان با حذف ان صد ها هزار میلیارد خسارت اسراف و قاچاق تحمیل کردند و بعد در هماهنگی کامل با ضد انقلاب به ان افتضاحی برگرداندند و الان باز طلبکارند
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      32 4
      نفوذی بدتر از دشمن است...
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      23 6
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
  • بختیاری IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    35 14
    بالاخره چــــــــــــــیـــــــچـــــــو و فــــــــــــــــــــــــرانـــــــــــــکـــــو بایستی هرچه سریعتر برای پیگیری مطالبات وحشیانه وگستاخانه کدخدا در داخل کشور، بصورت مستقیم یاغیرمستقیم وارد عمل می شدند.! منتظر بیشتر از این خوش خدمتی ها باشید!!!
    • آریایی اصیل IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      4 18
      من آمریکا را دوست دارم
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      12 4
      تو آمریکا رو دوست نداری. خوی وحشی‌گری و تروریستی اونو می‌پسندی.
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      13 3
      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      5 0
      من از امریکا متنفرم. مرگ بر امریکا و امریکا پرست ها . سپاه امریکا رو تحقیر کرد با زدن موشک . حالا از سوزش دارن میمیرن . راستی تویی که اونا رو دوست داری اب داغ بریز اونجا که سوخته
  • شرقی IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    57 12
    اصلاحات غده ی سرطانی ست که در صورت جراحی آن ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد.
    • ایرانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      6 26
      حالا که همه چیز افتاده دست اصولگرایان ببینید چه ایرانی برایتان میسازیم. فقط تماشا کنید.
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      31 3
      برجامو پله کردند ؛ ملتو ذله کردند
    • سیروس IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      4 11
      تو این را نگویی چه بگویی افراطی دست از ملیجک بازی بردار باید بپذیری کن در هر جناحی خوب و بد وجود دارد که البته کور و کر توان درک و فهم آن را ندارد پس به جای تیکه و توهین کن لیاقت افراطی هاست تعقل کن تا سالم و سلامت بمانی.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      11 2
      سیروس خان بد نیست که تو همین سایت یه چرخی بزنی تا بفهمی بعضی از همین اصلاحاتچی های مثلا میانه رو چقدر وقیحانه هرچه لایق خودشون بود رو نثار مشرق کردن. اما جدا یه سوال : آیا واقعاً جناحی که با شعار چرخاندن همزمان چرخ اقتصاد و سانتریفیوژ ها روی کار آمد ولی هردوشان رو پنچر کرد مستحق توبیخ نیست؟ آیا شما نبودید که به کوچکترین بهانه دولت احمدی نژاد رو به باد اهانت میگرفتید؟ حالا که شما خودتون اوضاع رو خرابتر کردین کسی حق انتقاد کردن نداره؟
    • سیروس IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 1
      حق انتقاد کردن وجود داره اما حق نداری من یا هر فرد دیگری را مساوی با خودت فرض کنی ضمنا ماله انحرافات هاله نور و برادر بن سلمان را نکش و حق نداری تبلیغ تک صدایی کن ب نه تو و نه بزرگتر از تو.در پناه خداوند باشید.
    • سیروس IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 1
      خوبه چند سطر جوک گفتی و بعد میگویی جدا یا سوال پس از مسخره بازی بیا بیرون اما بعد میگویی اوضاع خرابتر شده پس قبول کرده ای که اوضاع را تو و جاهلانی افراطی خراب کرده اند .حالا خوب دقت کن قبل از این که مایه عبرت شوی در هر جناحی خوب و بد وجود دارد که باید چشمت نابینا نباشد تا ببینی.
    • سارو IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 2
      سیروس جون یک تار موی احمدی نژاد با وجود تمام اشتباهاتش شرف داره به سرتاپای کل اصلاحاتچی ها چون خدماتی که او به ایران کرد از خدمات کل جامعه اصلاحات که سرجمع حداقل ۳۰ سال بر این مملکت حاکم بوده بیشتره. اصلاح طلبان تا همین چندی پیش با شعار آوار برداری بی کفایتی دولت روحانی رو ماله کشی میکردن اما حالا بالکل منکر اصلاح طلبی او و دولتش میشن، دولتی که در زمان تصدی امور مهر تایید ریز تا درشت اصلاحات بر پیشانیش بود. میدونی چرا ؟ چون این حرفای سراسر کذب و بهتان که «احمدی نژاد اوضاع اقتصادی را خراب کرد» یا «کشور را به ورطه نابودی کشاند» دیگه نخ نما شده و کسی رو فریب نمیده . بله احمدی نژاد اشتباهاتی داشت ولی این دو اتفاق نتیجه فتنه انگیزی و ستمکاری اصلاحاتچی های مثلاً میانه‌رو چه قبل و چه بعد از روی کار آمدن روحانی.
  • US ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    41 12
    لطفا یک نفر توضیح بدهد چطور مردم عادی و طبقات پائین جامعه نمی توانند از این غلطها بکنند ولی اینها می توانند بطور رسمی از براندازی نظام صحبت کنند؟ شما همه این معاندان را از جمله دستگیر شدگان فتنه ۸۸ و... می نامید. سوال اینجاست که چطور وقتی اینها جزء مردم عادی بودند دستگیر و محاکمه شدند ولی امروز که صاحب منصب شده اند کسی با آنها کاری ندارد؟ آیا نباید این رویه تغییر کند؟ آیا نباید صاحب منصبان و مسئولین حکومتی نسبت به مردم عادی جامعه و طبقات پائین جامعه تحت نظارت و مراقبت بیشتری باشند و نسبت به کارهایشان پاسخگو باشند؟ در حال حاضر نظام ما فکر می کند شرط سلامت فکری و سیاسی و عقیدتی شهروندان داشتن پست و مقام است. هرکسی به مناصب حکومتی برسد کاملا مورد اعتماد خواهد بود و از هر نوع پاسخگویی مصون است در حالیکه در کشور چین دقیقا بر عکس است. هر مقام و مسئول دولتی مثل مردم عادی و بلکه شدیدتر و با حساسیت بیشتری محاکمه می شود و حتی ممکن است به اعدام هم محکوم شود.
    • حامد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      11 12
      نخیر عزیز دلیلش رسانه است رسانه همون چیزی بود که امام حسن (ع) رو جلو معاویه شکست داد
    • به حامد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      15 2
      قطعا رسانه موثر بود اما خود مردم زمینه اش را داشتند
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      10 0
      تمام بد بختیهای بشر زیر سر تقسیمات شوم {مردم عادی و طبقات پائین جامعه و.. } خود را حقیر شمردن یا دیگری را برتر دیدن و.. است. اینقدر اشک کباب برای مشتعل شدن ذغالهای پست نشوید
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    32 20
    همیشه فکر می کردم اگه 3تا بیشرف رذل ضد دین کنار هم وایسن چه شکلی میشن.
  • عبدالله IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    32 12
    سه مفسدین. لعنت الله علیهم.
    • ایرانی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      9 1
      پس برای همین که برادران دالتون کنار هم عکس نمی اندازند.
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 0
      صد رحمت به برادران دالتون. اینا برادران شیطانند.
  • SE ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    23 8
    شنگول و منگول و حبه انگول که امریکا این گرگ خونخوار را بحای مامانشون عوضی گرفته اند
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    23 13
    امید ریشه فعالیت تمامی انسانها است. تا امید نباشد هیچ انسانی هیچ فعالیتی انجام نخواهد داد. آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر دارد تحریم می کند یعنی دارد با یک امید اینکار را انجام می دهد. اما چه امیدی؟ بدیهی است که امید به ایجاد شوروش و سرنگونی نظام. و باز هم واضح است که تاقبل از فتنه 88 آمریکا چنین امیدی را نداشت و لهذا در 4 سال اول احمدی نژاد - با وجود حرفها و مواضع بسیار انقلابی او- تحریمی اعمال نکرد و در آستانه تسلیم شدن بود که فتنه 88 راه افتاد. لعنت خدا بر آن خبیثانی که ما را مجبور به خودسانسوری می کنند تا کامنتهایمان در دفاع از اتنقلاب و اسلام درج شود!
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    33 24
    مردم تاوان سیاست خارجی عده ای که فکر می کنند عقل کل هستند را میدهند سیاستی که میگوید همه ظالم و کافرند و ما فقط مظلوم و خدا پرست
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      15 7
      اتفاقا ما مردم ایران خواستار سیاست خارجی تهاجمی تری هستیم.
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      28 13
      ای کاش واقعا همینطور بود که شما می گفتید. اگر سیاست خارجی در دست انقلابیون بود تا حالا روی پای خود ایستاده بودیم و حالا منتظر نتیجه انتخابات آمریکا نبودیم.
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      13 3
      مصدق هم سپاهی بود؟ هگو چاوز هم سپاهی بود ؟ المان در هولوکاست شاید چند یهودی کشته باشد به فلسطین چه ربطی داره ؟ فکر نکنم تا قیامت بتونی جواب این پرسشها رو بدی پس سوالت بی مورد است و مغالطه و در مسیر گاو شیرده و کاسه توالت کردن ایران راستی دلار میگیری یا بی جیره مواجب مینویسی؟
    • امیر US ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      17 6
      خطاب به 08:01، بی خود مغلطه نکن، مردم تاوان سیاست خارجی منفعل و همیشه خندان را دادند که وضعیت پسابرجام بسیار بدتر از وضعیت قبل از برجام شد. هیچ گاه تفکر انقلابی ادعا نکرده است که همه دنیا بد است و فقط ما خوبیم، پس دروغ نگو و از خودت حرف درنیار جناب، حرف تفکر انقلابی اینست که به جای اینکه نگاهمان به خارجی ها باشد، تمرکز اصلی بر استفاده مناسب از ظرفیتهای عظیم داخلی باشد و در عین حال از امکانات بین المللی هم استفاده کنیم. امثال شما از بس که به خاطر ساده لوحی و زودباور بودن ، تحت تاثیر تبلیغات دروغین لیبرال ها علیه تفکر انقلابی قرار گرفته اید، این طور اظهارنظر می کنید، بهتره کمی مطالعه و تحقیق کنید .وادادگی و انفعال جلوی کشورهای دیگر، مشکلات ما را حل نخواهد کرد.ریشه حل مشکلات در داخل است. نتیجه تفکر انقلابی را در صنایع دفاعی می بینیم، نتیجه تفکر لیبرالی محبوب شما در صنایع خودروسازی قابل مشاهده است، همین صنعت خودروسازی لیبرالها ، اکنون برای حل مشکلاتش، دست به دامان صنعت دفاعی انقلابی ها شده است.با این حال هنوز با لجاجت و تعصب بی منطق، از اشتباه خود دفاع می کنید.حرف اصلی مذاکره کنندگان برجام این بود که با برجام کلیه تحریم ها لغو می شوند و سیب و گلابی برجام نصیب ملت می شود و دولت بعدی آمریکا ، اگر هم بخواهد نمی تواند از برجام خارج شود، ولی در عمل دیدیم که دقیقاً صد وهشتاد درجه برعکس نظر آقایان اتفاق افتاد و حتی در دولت اوبامای مودب، قانون ایسا تمدید شد و عهد شکنی هایی انجام شد، آن هم در شرایطی که ایران طبق گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی هسته ای ، صددرصد به تعهدات هسته ای خودش عمل کرد و لطمات و صدمات زیادی به صنعت ارزشمند هسته ای خود وارد کرد، حالا جنابعالی در اوج اعتماد به نفس، منتقدان دلسوز برجام را که صدق گفتارشان بر همگان آشکار شد را سرزنش می کنی؟!!!!!! واقعاً شرم آوره.صد رحمت به سنگ پای قزوین.طلبکار هم هستید؟!!!!!!!
    • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      11 2
      خیلی پرت و پلا نگو کمی فکر کن ناوهای آمریکا و انگلیس در خاورمیانه برای شادی روح پدر شما آمده اند یا برای چاپیدن منابع انرژی
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      11 2
      سیاست خارجی کشور از سال 92 به بعد اشتباه بود که باعث صفر شدن صادرات نفت و کاهش بودجه و بوجود آمدن مشکلات اقتصادی شدید شد.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      7 0
      جنابعالی یا داری بخاطر پول اینارو می نویسی یا از روی نا آگاهی اگه از روی نا آگاهی داری میگی باید بدونی که مشکلات ما از اونجایی شروع شد که در سیاست خارجی بعضی ها فکر کردن با لبخند زدن و مذاکره همه چیز درست میشه اگه روحیه انقلابی در سیاست خارجی هم وجود داشت الان اقتصاد و کل کشور وابسته به نظر رئیس جمهور آمریکا نبود که در برجام باقی بمونه یا نه
    • SE ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      10 0
      مردم تاوان سیاست خارجی اصحالات واداده کدخدا باور را که فکر می کنند عقل کل هستند را میدهد که برجامچای را روی دست ملت گذارده اند
  • رضا RU ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    14 2
    وقتی میگویم منافقین دو دسته بودند یک دسته شورش مسلحانه کردند ومتواری شدند گروه دوم ماندند ودر حاکمیت نفوذ کردند ولی دست حق اشکار شد لطف خدا وعنایت اهلبیت بداد مردم رسید از گروه دوم هم عده ای فراری شدند وعده دیگر رسوا شدند وکم کم چهره هر کدام برای مردم روشن شد فراریان در زیر چتر اربابشان وانها که رسوا شده اند تحت حمایت خارج نشینان مزدور وهر دو نوکر امریکا در اینده با رسوا شدن بیشتر این خیانت کاران ارتباط ودوستی انها با گروه اول نیز نمایان خواهد شد انشاالله
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      5 0
      نفوذی و منافق خیلی از دشمن خارجی خطرناکتر هست
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    16 7
    اصلاح طلبها، تو رو خدا دست از سره این ملت بردارید، نخواستیم
  • حمید IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    10 2
    این چه مسخره بازیه از خودتون درمیارین؟! اول صبح حالمون‌رو بهم زدید با این عکس‌های حال بهم زنتون! حالا تا شب حالت تهوع داریم، اول صبح یه عکس کل و بلبلی یه چیز روح بخشی‌.‌ اینا چیه ِدم میبینه باید کفاره بده
  • قاسم باوی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    11 2
    باسلام واحترام ازاستادعزیز نورچشم ملت ایران اقای رییسی ودادستان محترم کشور بعنوان مدعی العموم انتظارمیرود دراین ایام سوگواری این قوم ازتبار امویان که خوراک دشمنان اسلام راتدارک میبینند برخورد جدی نماید جرثومه های فساد وتباهی راریشه کن نمتایید بخدا ماشهروندان عادی شاکی هستیم خسته شدیم به دادمان برسید به دنیااعلام کنید که دارد دراین کشور عدالت برقرار میگردد این نامردها حتی دراین ایام که جهان اسلام وازادگان جهان درعزای سالارشهیدان به سروسینه میزند اینها درداخل وخارج برعلیه این ملت توطئه میکنند وکسی کاری به اینها ندارد تقاضای دادرسی داریم اقای رییسی شمارا بخون سیدالشهدا قسم میدهیم بااینها برخورد کنیدباتشکر
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    12 2
    همین به اصطلاح دانشجویان خبیثی را که نامه فوق را امضا کرده اند هم باید دستگیر شوند . البته مطمئن باشید این به نفع خودشان است چون پناهندگی و گرین کارتشان جور می شود.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    12 1
    خدا رگ حیاتشونو قطع کنه ستمگران افساد طلب را
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    2 1
    تیتر دیگه باید میزد... متناسب با این سه تا ...
  • CA ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    13 2
    اصلاح طلبان یک مشت بیوطن خودباخته اند که منتظرند اربابان گلوبالیستشان تکه استخوانی به انها پادش بدهند و یا قلاده گردنشان را برای مدتی کوتاه شل کنند تا طعم آزادی یواشکی را بچشند.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    10 2
    دیگه نزدیک گورتونه چجور میخواهید جواب خدا رو بدید؟
  • حسين DE ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    9 2
    امضاء كنندگان بيانيه مزبور به معناى اخص كلمه اراذل و اوباش سياسى و خائنين و مزدوران وطنفروش هستند.
  • محمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    9 4
    برانداز را باید برانداخت
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      5 0
      موافقم
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    9 2
    سه کله پوک!
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 2
    دزدهای جنایتکار
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 1
    پاسخ به 08:01 فراموش کردم اشغال سفارت آمریکا با هدایت خویئنی های کثافت و یه مشت دانشجوی بی مغز رایادآوری کنم قول میدم اون موقع تو بدور از فهم عواقبش هورا می کشیدی!
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      1 0
      درپاسخ به ۱۰:۲۰ -بوده
  • DE ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    4 14
    طرف می گفت اینقدر قطعنامه صادر کنید که قطعنامه دانتان پاره شود. حالا قطعنامه ها شد تحمیل شده توسط اصلاح طلبان؟
    • CH ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      10 2
      بله. چون اولا هیچ قطعنامه ای تا قبل از فتنه 88 شما مزدوران آمریکا صادر نشد. ثانیا با برجام معلوم شد قطعنامه ها کشک هستند و وجود ی عدم وجودشان فرقی ندارد و آنچه مهم است و واقعی است تحریمهای خود آمریکا است. چنانچه روسیه را هم آمریکا تحریم کرده با آنکه حق وتو دارد و قطعنامه ای هم علیه او تصویب نشده.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      10 2
      هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 7
      جناب سوییس برو خودتو به روز کن! 9 ماه پس از انتخاب احمدی نژاد پرونده ایران از شورای حکام آژانس به شورای امنیت رفت و تا قبل از انتخابات 88 پنج قطعنامه از شش قطعنامه شورای امنیت علیه برنامه هسته ای ایران به تصویب رسید. ان قطعنامه ای که ایران را ذیل بند 41 فصل هفت سازمان ملل محکوم کرد نیز قبل از 88 بود.
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      5 0
      قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای نفتی و بانکی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و بحران سازی اصلاح طلبان در سال 88 بود.
    • به 13.40 CH ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      7 1
      جهت اطلاع شما تنها قطعنامه ای که بار اقتصادی برای ایران داشت قطعنامه تحریمی (1929) بود که دقیقا در تاریخ 19 خرداد 1389 مصادف با 9 ژوئن 2010 بود. قطعنامه های قبل از آن فقط نی نی گول زن بود و صرفا مربوط به امور هسته ای ایران بود و برای هیچ گونه تاثیر اقتصادی بر ایران نداشت. بند هفت منشور ملل متحد هم کشک محض بود. برای همین تاقبل از آن هیچ فشاری بر اقتصاد ایران وارد نشد. بگذاریم که برجام ثابت کرد قطعنامه ها کاغذ پاره بودند و تحریم اصلی را کنگره آمریکا وضع می کند.
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 8
      اگر همه چیز تحریم های امریکاست که هیچ ! تمام عمرمان را باید در تحریم بگذرانیم یعنی ؟
    • به 15.25 IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      6 0
      آزاده برای نام می میرد و سفله برای نان. آزادی که بروی به هر جای دنیا که پای آمریکا را می بوسد و تحریم نیست. اتفاقا شما که نباشید امید آمریکا هم قطع می شود و خود به خود تحریم تمام می شود. ولی در ایران صدها هزار نفر شهید شدند تا یک حکومت ضد استکباری و ضد صهیونیستی حاکم باشد. طبق پروتکل جهانی صهیون؛ زندگی برای هر کسی که با حکومت جهانی صهیون مخالف است باید ناممکن شود. اما هیهات من الذله
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 0
    اینا همه خودین امریکا هم هیچوقت حمله نخواهد کرد منطقه باید در حال التهاب باشد هرروز یکی میاد میگه آی ما به حقیم یه عده دورش جمع میسن بکش بکش اونوقت از ابرقدرتا اسلحه بخریداقتصاد ابر قدرتها باجنگ میچرخه اونوقت بدبختا اوارگی گرسنکی چ....بکشن یمن بیچاره سوریه عراق ...درهر منطقه جنگ بپا میکنن یه عده داخل به عنوان ناجی ویه عده درمنطقه به عنوان ناجی .الحق که خوب نقش بتزی میکنن
  • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 2
    از مواهب آزادی روشن شدن چهره های نفاق است. با چه قیمتی قادر بودیم منحرفین و وابستگان به خارجی را افشاء کنیم. عمامه خاتمی حرامش باد.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 1
    مردان بی خرد .... جوانان را تحریک میکنید بیان اتشبزنند و خراب کنن و اموال مردم را بدزدند ..و دست اخر ماموران بیگنا ه انتظامی را بکشند ایا هزینه های اینگونه افراد میدهید اقایان خرابکار. حجاریا ، لیلاز. ..و پالکی هاتان
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    12 0
    اقایان حجاریان / بهزاد نبوی / تاجزاده / ملکیان / تاجیک / ارمین / سروش / سید محمد خاتمی / عماد باغی / و خانم ابتکار / مولا وردی و... اگر شما واقعا طرفدار حقوق بشر و اصلاحات و عدالت و ازادی هستید الان که ترامپ در امریکا و ماکرون در فراتسه مردم معترض به سیاستهای نژاد پرستانه و بی عدالتی و ظلم نظام لیبرالیسم را به وحشیانه ترین شکل ها سرکوب میکند نامه ای هرچند محترمانه به کدخدای پاریس و نیویورک بنویسید و برای مردم معترض و مورد ستم پا در میانی کنید و از ترامپ و ماکرون تقاضای خویشتنداری و شرح صدر نمایید . عملکرد خشن و سرکوبگرانه پلیس فاشیست فرانسه و امریکا شما را در ایران بی اعتبارتر از همیشه میکند .
  • بیژن IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    9 1
    این چهره ها چقدر نفرت انگیز و گزنده اند. چقدر بی هنر ومدعی ولی بیخاصیت، تئوری پردازان بی عمل، متوکل به غرب وغرب پرست.
  • DE ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 1
    کفتارها و لاشخورها دور هم جمعند
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 0
    احمدی نژاد هراشتباهی داشت مدیریت سوخت رابه نحواحسن انجام دادواینها به بدترین سکل انجام دادند.
    • US ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      1 12
      قرار بود 20 درصد از درـآمد آفزایش حاملهای انرژی برای تولید هزینه بشه که هرگز نکرد احمدی نژاد بگوید 750میلیارد دلار درآمد نفتی طی 8سال زمامداری را چه کرد بقیه اش پیشکش!
    • به 15.20 CH ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      6 1
      هزینه تولید بشود یعنی چه؟ یعنی به تولید کننده داده بشود که او به اعتیاد یارانه گرفتن ادامه دهد؟ خیر. به خزانه رفت و بتدریج در سالهای بعد مصرف شد. ضمنا شما کور بودی که 650 تن طلایی که قبل از تحریم خریده شد و به خزانه رفت را ندیدی. کور بودی که میلیونها مردم که خانه دار شدند را ندیدی. کور بودی که آنهمه جهش علمی و فضایی و هسته ای را ندیدی. کوربودی که پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و فولاد آرنا و هزاران طرح آبادانی کوچک و بزرگ در شهرها و روستاها را تدیدی و تازه گفتی پولش کجا رفت. آره. زدن زمین هوا رفتو توجیب شما مرفه نشینهای بالاشهری نرفت!
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      6 0
      پرچم امریکا دولت فعلی این کار رو کرد؟ حرف زدن آسونه منبع درآمد 750 میلیارد دلاری نفتی چیه ؟ حرف آقای جهانگیری ؟ ایشون فقط در یه فقره 18 میلیارد ضرر وارد کرده بهتره آمار بانک مرکزی رجوع کنی که میگه 618 میلیارد دلار در شرایط عادی کشور ما الان بایستی بین 60 تا70 میلیارد دلار واردات کنه اون زمان میانگین 55 میلیارد بود ببین در 8 سال فقط واردات چقدر میشه حدود 50 میلیارد دلار هم در پارس جنوبی هزینه شد و فازهای بزرگ اون یعنی 12 15 16 17 18 19 با پیشرفت بالای 80 درصد تحویل شد بقیه فازها هم عمدتا بالای 60 درصد بوده 55 میلیارد ذخیره صندوق توسعه بود غیر از این که ذخایر طلای بانک مرکزی افزایش زیادی پیدا کرد بدهی خارجی ایران از 40 میلیارد دوره خاتمی رسید 16 میلیارد نیازهای ارزی دانشجویان و سفرهای خارجی و وام های خارجی هم بوده
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 0
    حالم از این سه فرمانده پوشکی بهم می خورد قیفه شان را که می بینم دچار افسردگی شدید می شوم حیف که داغ دار هستم مادرعزیزم از دست دادم داغ فراغش با گذشت شش ماه از یادو قلبم نرفته و نمی رود وگرنه می دونستم به این پیر پاتالهای پوشکی ایزایمری و ابوجهل های زمانه چی بگویم
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 1
    این تعداد برانداز خیلی کم است هر وقت تعدادشان به 72 تن رسید آن موقع باید مشرق نیوز نگران باشند
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 0
    مشرق! در پاسخ به ۱۰:۲۰ - پاسخی نوشتم چاپ کن یخورده فتیلش بیاد پائین
  • محمدرضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    9 0
    شکمهاشان پر از حرام شد بی شرفها
  • هموطن از تهران IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 0
    آقای حجاریان و دوهمراهش سه شش لول بندی هستند که لوله تفنگ هایشان درست سینه انقلاب انقلاب را نشانه رفته است
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    11 0
    الله اکبر این سه نفر مصداق کامل نفاق هستند. حقیقه مصداق کامل شبث بن ربعی ، عمر سعد و شمر هستند که جز به نابودی خط امام و رسیدن به گندم ری فکر نمیکنند که انشاالله بگور خواهند برد . نفس گرم روح الله خمینی رضوان الله تعالی علیه به این انقلاب خورده و ا ین انقلاب به ظهور مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل خواهد شد . مه فشاند نور و سگ عو عو کند .
  • جعفرقلی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    2 0
    جمیعاهمه طیف هابرای چاپیدن اموال عمومی کارکرده اند مردم همه جوره فریب خورده اندیکبارهم که شده راهخدمت صادقانه راپیش بگیرید
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 0
    مشرق اگر از مردم نمیترسی چرا همه ارگانهای دولتی داده اند.
  • Mamad IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    9 0
    مشرق جان تورا به امام حسین کمتر عکس این خائنین به وطنو بزار توی سایت.تا سایتو باز میکنیم قیافه کریحشون میخوره به چشممون حالمون گرفته میشه
  • مرصاد IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 1
    عمله داخلی دشمنان !
  • مرصاد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 1
    این نوکران اجنبی ، مقصر نیستند ، مقصر ؛ رافت بی حد و اندازه نظام است ، که موجب گستاخی این تفاله ها شده است !!
    • پهپاد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      1 0
      اتفاقا اگر رافت دولت اسلامی نبود، منافقین چهره اصلی خودشون رو نشون نمیدادند و مردم از همه جا بی خبر اسلام را مساوی با این نفوذی ها میدانستند. حضرت علی هم با امثال اینها مدار کرد تا مردم به بلوغ فکری برسند و خودشان مسیرشان را ترسیم کنند.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 1
    منافقین از کفار بدترند خدا ریشه خائنین به مملکت را خشک کند انشاالله
  • مهدی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    4 1
    تا مردم عزیز و ساده دل ایران به همین منوال رای بدن وضع همینه کسی که گفت اگر رقیب من رای بیاره پیاده رو رو زنونه مردونه میکنه این عزیزان ازخودشون نپرسیدن با کدوم پول و کارگر کل ایران رو تقسیم کنه بخدا یکم فقط یک کم تحقیق در باره کاندیدا میشه رای درست داد من رای اولم میخاستم به روحانی بدم یک بنده خداییگفت در مورد روحانی تحقیق کن و خدایی تحقیق درست انجام دادم فهمیدم باید به ریسسی رای بدم وقتی ملت چنان قری میدادن که روحانی پیروز شده تقریبا اینده رو دیدم
  • مهران JP ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 1
    عکس بالا: سه کله پوک
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    7 0
    امیدوارم مردم این افراد رو شناخته باشن و دیگه بهشون رای ندن
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 0
    منافقین دو دسته هستن یک عده که شرشان از کشور کنده شده و الان آلبانی هستن یکسری هم با نام مستعار اصلاح طلب داخل کشور مناصب مهم بدست آوردن و دارن کشور رو به لبه پرتگاه میبرن باید حواسمون بیشتر به دسته دوم باشه که با نام جمهوری اسلامی هر غلطی نکنن
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 3
    والا ما نه اینها میشناسیم نه میدانیم درحکومت ودولت چه پست وسمتی دارند وازکجا ارتذاغ میشوند!؟پس پشت سرشان نمیتونیم غیبت کنیم
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 3
    والا ما نه اینها رومیشناسیم نه میدانیم درحکومت ودولت چه پست وسمتی دارند وازکجا ارتذاغ میشوند!؟پس پشت سرشان نمیتونیم غیبت کنیم وقتی نمدانیم آخور وتربه شان ازکجاست
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    5 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    5 0
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 1
    چرا این خائنین را نمی کشید مگر رفسنجانی که مرد آب از آب تکون خورد
    • پهپاد IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      1 0
      یجوری میگی داری آب میریزی به آسیاب اونا که گفتند هاشمی را کشتند. هاشمی را خدا کشت! مثل برجام را که خدا آورد.
  • علی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 2
    خسته نشدید از این همه ریاح ودروغ تفرقه افکنی؟
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 3
    اینهای که توهین می کنند بی شخصیت ترین ادمها هستند
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 0
    جناب مشرق یه دو تا عکس اتو کشیده ازاین چپر چلاق ها بذار و وسطی عین جنازه که ازتوقبربلتدشده...رواب بخندید..گرگ هایی درلباس میش..
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    16:8 عجب نمیدونی!؟ توکه یکباره کاه گلی کشیدی روشون آخور وتوبرشون لابد تویله ست آخوی..
  • علیمرد IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 1
    بزرگترین آرزوی هر ایرانی گرین کارت آمریکایی و زندگی در لس آنجلسه. من شخصا حاضرم این دنیا لس آنجلس زندگی کنم آن دنیا برم درک اسفلین. آی لیو یو یو اس آ
  • حسین IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 1
    اینا حالصا طلبند نه اصلاح طلب....
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    2 0
    20:59 ببخشید پس الان شما داریددعامی کنید به مشتریان مشرق!؟
  • علی IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    2 0
    یک سوال ، چرا با این همه تخاصم علنی و غیر علنی حزب اصلاح طلب با نظام، یک بار برای همیشه این حزب و یا جریان را منحل نمیکنند
  • بصير IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    2 0
    ارزو میکردم کاش این جور ادما که نمک میخورند ونمکدان میشکنند توی کشور ترکیه بر علیه بر علیه اوردوگان فعالیت میکردن وچنین حرفها بزنند. تابفهمند فرق حکومت دینی وغیر دینی
  • سیدهاشم حسینی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    2 0
    سلام واقعا تاسف آوره که این طیف همیشه طلبکار اصلاح طلب با این ادبیات سخیف و نفاق سراسری همچنان آزادانه به گفتن اراجیف خود ادامه میدهند نمیدانم ما مردم را در قالب چه میبینند یا فکر میکنند حافظه ی ما در حد چه موحودی هست ولی دیگه از حدش گذراندن مخصوصا این جناب تاجزاده که اصلا معلوم نیست چه سودی برای مملکت اسلامی ما داشته وداره که برای ولایت عزیز فقیه هم زبانم لال تکلیف معین میکنه مرد حسابی امسال حاج قاسم و شهدای عزیز حامیه پرو پا قرص ولی فقیه اگر نبودند که الان تو که هیچ .هیچ ایرانی نمیتونست نظری بده چون درسایه ی ولایت عظمی فقیه با عنایات امام عصرعج هست که ما از گزندهای اینهمه دشمنان قسم خوردمون در امانیم اگر شما نمیخای بفهمی ما خیلی وقته فهمیدیم
  • باقر IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 3
    اصولگرایان چه گلی به سر مردم کشیدن که شما شیپور شأن شدید
  • پ IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    اصلاحات اگر چه کند و زمانبر اما با اطمینان بیشتر و هزینه کمتر و با حفظ نظم و ثبات می‌تواند ما را به اهداف مشترک نزدیک کند اینکه شکی در اوون نیست که برمیگردین اونم با برنامه ریزی و هروقت برگشتین دوباره روز ازنو از کجا بگم از عوض کردن روپوش دختران مدرسه ایی تا به بالا که فقط عملکرد شما توی کتاب ها نوشته شده دومین سوال این راهبردهایی را برای اصلاح ذهینت تصمیم‌سازان اتخاذ کردن یعنی چه!!!و سوم اشاره به اینکه زمان دیر شده و باید اصلاحات ساختاری بشود منظور چه اصلاحاتی و ساختار چیه ؟؟آیا همون اصلاح ساختار در دولت هست؟ اونا چه برنامه هایی دارن
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 0
    ‌جناب سیروس مطمئن باش من قصد ندارم نه شما و نه همفکرانت را برابر خودم فرض کنم چون اصلاً علاقه ای به آلوده شدن به لجن اصلاح طلبی و هم سطح بودن با حیوانات انسان نمایی که مزین به صفاتی چون تزویر، فساد، بی شرافتی، خیانت، خود فروختگی، بی عفتی، ناموس فروشی، خون فروشی و هرچیزی که ماهیت خالص اصلاح طلبی ( افسادطلبی) را تداعی میکند ندارم. فقط میخوام جایگاه رذل سراسر کثافت و ذات پلید سرتاپا نجاستتون رو بهتون نشون بدم. من از عوعو کردن سگ های حرامزاده ای چون شما نه تنها ناراحت نمیشم بلکه احساس غرور میکنم چون تونستم جوری خودتون رو به خودتون معرفی کنم که ته مانده غیرتتان به جوش آید و با زبان بی زبانی از آن چیزی که هستید احساس انزجار کنید.
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 1
      اگر خوردن برچسب جاهل و افراطی از طرف اوباش ...صفت افسادطلب بخاطر مقاومت در برابر فساد کاری هاشون باشه و نشون بده که نه ما از آنان نیستیم و آنان نیز از ما نیستیم، پس زهی افتخار که مارا جاهل و افراطی بنامند.
    • سیروس IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 0
      پس صفاتی که گفتی برازنده خودت و هفکرانت و خانواده است هست ما اندک غیرتی داریم اما تو و افراطی ها هیچ گونه غیرت و شرفی ندارید و بی شناسنامه هستید .جرئت ندری نامت را بگویی پس همین گونه با ترس یاوه گویی کن ب پاسخت را با جرئت میگیری .افراطی ها را نابود میکنیم مگر توبه کنید.
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      0 0
      احسنت
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    اصلاحطلبان دارند قدم به قدم انقلاب را تخریب می کنند آنها از براندازان هم خطرناک ترند وهم بسیار نیرومند تر
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    مگه کسی حرفی زده! ما از اولش هم. شک نداشتیم این اصلاحات چی ها سرشون توی آخوره آمریکا وعربستان... حالا کی داره باهاشون حال میکنه این وسط خودشون هم نمیبینن
  • ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    اصلاح‌طلبان بزرگترین سرمایه های ما درایران هستند اسرائیل کودک کش وجنایتکار این را گفته است پست‌ترین افراد کسانی هستند که با دشمن همکاری می کنند تا دشمن بر کشورشان مسلط شود هیتلر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس