کد خبر 1112576
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
سعید لیلاز نمایه

عضو مرکزیت کارگزاران می‌گوید دولت روحانی اشتباهی نداشته به جز توزیع بی‌حساب و کتاب و از دست رفتن ۳۰ میلیارد دلار به علاوه ۸۰ تن طلا!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سعید لیلاز در روزنامه آرمان نوشت: آقای حسن روحانی به جز اشتباهات بسیار بزرگ و البته نابخشودنی در چند ماه اول تحریم‌ها، مبتنی بر توزیع بی‌حساب و کتاب دلار ۴۲۰۰ تومانی که با ارزپاشی یا طلاپاشی می‌تواند در برابر روند تحریم‌ها مقابله و موج تحریم‌ها را خنثی کند، منجر به از دست رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد، اشتباه قابل توجه دیگری نداشته و مجموع عملکرد دولت نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین فشار وارده بر تاریخ ایران تا آنجا که به یاد داریم و در تاریخ خوانده‌ایم، منجر به فروپاشی اقتصاد ایران نشده است. نشانه درستی این ادعای من این است که آمریکایی‌ها وقتی در آذرماه ۱۳۹۶ اعلام کردند که از برجام خارج می‌شوند هیچ‌وقت تصورشان این نبود که جمهوری اسلامی ایران و دولت آقای روحانی بتواند بیش از دو سال در برابر تحریم‌ها نه تنها دوام بیاورد بلکه بحران کرونا و بحران سیل ۱۳۹۸ را هم پشت سر بگذارد. به همین دلیل الان می‌بینید آمریکایی‌ها دچار یک تناقض و بحران بزرگ در درون خودشان شده‌اند.

در مجموع تداوم سیاست «نه جنگ و نه مذاکره» جمهوری اسلامی بر مبنای نیرومندی اقتصاد ایران اتفاق افتاده و مبنای دیگری نداشته و نمی‌توان گفت که خوبی‌های این نیرومندی اقتصاد ایران به عهده اقتصاد ایران است و بدی‌هایش به عهده دولت روحانی است! نه، تمامش، چه خوبی‌ها و چه بدی‌هایش بر عهده دولت روحانی است.

یادداشت عضو شورای مرکزی کارگزاران و اذعان به حداقل ۳۰ میلیارد دلار خسارت و از دست رفتن ۸۰ تن طلا در حالی است که طیف ائتلافی حاکم بر دولت، در سال‌های اولیه وعده سرریز شدن درآمد سالانه حداقل ۶۰ میلیارد دلاری به کشور و بی‌نیاز شدن مردم از پول یارانه را می‌دادند.

لیلاز پس از اوج‌گیری سوء مدیریت دولت صراحتا گفته بود دولت دارای اختیارات فراوانی است و اگر این اختیارات را چوب خشک داشت، بهتر از وضعیت فعلی مدیریت می‌کرد. در این بین باید عنایت داشت که با وجود سوء مدیریت مفرط دولت در بر باد دادن ذخایر کمیاب ارز و طلا، این رهبری بودند که به کمک دولت شتافتند تا دولت بتواند از طریق برداشت از صندوق توسعه ملی و انواع واگذاری‌ها و فروش اوراق و ... (که هر کدام خسارت‌ها و عوارضی را در پی دارد) بخشی از کسری‌های حاصل از قصور و تقصیر خود را جبران کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    28 0
    این مردم بودن که فشار تحریم ها زندگیشان را داغون کرده نه مسئولان
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      13 4
      فشار تحریم ها مارا نابود نکرده بلکه طمع و ترس از جنگ و بی‌بندوباری بود که نتیجه آن چنین افراد نالایق سالها بر مردم شریف ایران حکمرانی کردند و نتیجه اش این شد
    • محسن IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      2 0
      بله نابود کرد البته با عذرخواهی به جیب بعضی ها را ریخت ! در این سیاست های اشتباه همیشه ذی نفعانی هستند
    • ساسان IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      2 0
      نابود کرد و البته فرستاد به جیب اردوغان و یارو داره با این پول افسانه ای واسه همه شاخ و شانه میکشه
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      پس خزانه خالیه دروغ بزرگ بود خزانه 80 تن طلا و 30 میلیادر دلار توش بود. لعنت بر دزد ها و دروغگوها
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 5
    علی برکت الله
    • سید IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      6 0
      احتمالاً با نگاه به جیب خود و همکاران دلاربرش، آن را به کل اقتصاد کشور تعمیم داده است! خسته نباشی دلاربر!!!!!!
  • محمد IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    12 0
    جالب‌تر اینکه برای توجیه خیانت برجام می گفتند ما از دولت احمدی نژاد فقط خسارت تحویل گرفته و خزانه مان خالی است. به هیچ وجهی خیانت این اوباش مال مردم خور نباید سهل گرفته شود. امیدمان به قوه قضائیه است.
  • سوسان IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    5 0
    وقتی برای یک بی سواد ماهی 15 میلیون حقوق میدند و آمار رانتها و یارانه های سازمانهای بدرد نخور سر به فلک میکشه و منبع مالیات مشخصی برای حقوقهای کارمندان و یارانه های بی حساب و کتاب ندارند باید از جیب ملت بدزدند از ارث پدرشون که نیمارند تا هست چنین است منتظر دلار ده میلیون تومانی باشید
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 0
    اگر بجای مردم ایران مردم یک کشور اروپایی یا آسیایی تحت فشار همه جانبه تحریم ها بودند آیا کشورشان از درون فرو نمی پاشید ؟ صبر و تحمل و ایثارگری مردم باعث جلوگیری از سقوط نظام و فروپاشی کشور گردید . اگر این دولت حتی از 10%قابلیت های ملی با نگاه به درون استقاده می کرد آمریکا همان سال اول بعد از خروج از برجام به ناکارآمدی تحریم ها پی می برد و بساط تحریم ها را جمع می کرد اما دولت با عملکرد موزیانه و دوجانبه آمریکا را وادار به ادامه تحریم ها می کرد
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    2 0
    نباید برای این افتضاح وحشتناک ، محاکمه بشوند ؟؟؟؟؟
  • DE ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 1
    لیلاز: دولت ۸۰ تن طلا و ۳۰ میلیارد دلار را نابود کرد// حرفا میزنی ها .طبق اصل بقای انرژی راستی از بقائی چه خبر؟ نه طلا و دلار بوجود میان نه از بین میرن بلکه فقط این جیب به اون جیب میشن . جیبچونبانک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس