جو بایدن نمایه

جو بایدن معتقد است دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات چشم امید به کمک همتای روسی خود بسته و به همین دلیل دسترسی کنگره به اطلاعات حساس انتخاباتی را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ جلسات توجیهی در خصوص موضوعات امنیتی انتخابات با کنگره را متوقف کرد تا بر اطلاعات مربوط به تلاش ادعایی روسیه برای کمک به او در جهت پیروزی در انتخابات سرپوش بگذارد.

بیشتر بخوانید:

انتخابات آمریکا تحت الشعاع بحران‎های سیاسی، اجتماعی و بهداشتی

برگ برنده ترامپ در انتخابات آمریکا چیست؟

سیاست‌های ترامپ فقط برای خوش‌خدمتی به نتانیاهو است

بایدن در بیانیه‌ای گفت تنها می‌توان به یک نتیجه گیری رسید: ترامپ امیدوار است ولادیمیر پوتین بار دیگر نامزدی او در انتخابات را تقویت کرده و بر ناکامی‌های هولناک او در عبور کشور از بحران‌های متعدد سرپوش بگذارد. او نمی‌خواهد مردم آمریکا از گام‌های ولادیمیر پوتین در جهت انتخاب مجدد ترامپ و یا چرا پوتین مایل به مداخله است، آگاه شوند، زیرا سیاست خارجی ترامپ هدیه‌ای برای کرملین بوده است.

در ادامه بیانیه رقیب دموکرات ترامپ می‌افزاید انتخابات ریاست جمهوری آینده در معرض تهدید است، زیرا علاوه بر روسیه، چین نیز از سوی ترامپ برای مداخله دعوت شده است. بنا به گفته بایدن رئیس جمهور از طریق مدیر اطلاعات ملی انتخاب شده خود تلاش می‌کند تا کنگره را از اطلاعات بسیار مهمی در خصوص انتخابات، منع کند.

رئیس جمهور آمریکا به تازگی دستور توقف ارائه گزارش امنیتی درباره انتخابات ریاست جمهوری به کنگره را صادر کرد. روز شنبه دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد دیگر هیچ جلسه توجیهی با اعضای کنگره و کمیته‌های منتخب سنا و مجلس نمایندگان در خصوص مسائل امنیتی انتخابات ریاست جمهوری برگزار نخواهد شد.

جان راتکلیف با اعلام این خبر، تاکید کرد به دلیل نبود اعتماد به قانونگذاران آمریکایی و احتمال درز اطلاعات محرمانه ارائه گزارش‌های امنیتی درباره انتخابات به کنگره متوقف می‌شود.

موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی عََلَم می‌شود. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این ادعا را دست آویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    1 1
    امیدوارم ترامپ رای بیاره. هم اصلاحطلبان دستشون برای وطن فروشی بسته باشه. هم با همین فرمون شیطان بزرگ رو بفرسته ته دره. بایدن بیاد دوباره بازار لبخند و سلفی و قراردادها کثیف و خیانت باز میشه.
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
      1 1
      20:38 موافقم، بایدن بیاد دوباره چند سال سر کاریم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس