کد خبر 1021466
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
پوتین ترامپ

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که از نظر وی استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور پایان دوران ریاست جمهوری او را رقم نخواهد زد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری در مسکو اعلام کرد که رأی مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور به معنای پایان دوره ریاست جمهوری وی نخواهد بود.

ولادیمیر پوتین در پاسخ به سؤالی درباره روابط روسیه و آمریکا تا پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت: «اگر شما درباره نحوه پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ صحبت می‌کنید، باید بگویم که من در این باره مطمئن نیستم. این کار باید از طریق سنا انجام شود و تا آنجا که من می‌دانم، جمهوری‌خواهان در سنا اکثریت دارند و به نظر من بعید است که آنها بخواهند نماینده حزب خود را از قدرت خلع کنند. آن هم به دلایلی که از نظر من صرفاً بهانه‌ هستند.»

بیشتر بخوانید:

گام بعدی استیضاح ترامپ چیست؟

هر دو بند استیضاح ترامپ تصویب شد

روزهای سخت ترامپ؛ از استیضاح تا پرونده‌های مالی و مالیاتی

وی افزود: «این استیضاح تنها جزئی از اختلافات داخلی آمریکاست. حزبی که انتخابات گذشته را باخته است یعنی حزب دموکرات، قبلاً از راههای دیگر مثل متهم کردن ترامپ به تبانی با روسیه علیه او وارد عمل شده بود و وقتی معلوم شد که هیچ تبانی در کار نبوده و نمی‌توان از این اتهام برای استیضاح وی استفاده کرد، بحث فشار بر اوکراین را پیش کشیدند.»

نشست استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با سخنرانی «نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا رسماً آغاز شد و پس از پایان بحث‌های نمایندگان درباره این استیضاح، رأی‌گیری نهایی انجام شد که در نهایت این استیضاح رای آورد.

دونالد ترامپ به دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره استیضاح شد که در اتهام اول، ۲۳۰ نفر با استیضاح ترامپ در این مورد موافقت و ۱۹۷ نفر مخالفت کردند و در مورد اتهام دوم یعنی اتهام کارشکنی در کار کنگره، ۲۲۹ نفر رای مثبت و ۱۹۸ نفر رای مخالف دادند.

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه «جو بایدن» که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به «اوکراین گیت» یاد می‌شود، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «نانسی پلوسی» دموکرات روند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته‌های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت آغاز کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس