برهم صالح نمایه

مسئولان عراقی امام حسین(ع) را حامل مشعل آزادی و خروج علیه استبداد و یاور مظلومان و مبارزه با فساد حاکم دانستند و بر پیروی از راه امام برای مقابله با ظلم و جور و فساد تاکید کردند.

به گزارش مشرق، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق به مناسب عاشوراء گفت: عاشورای امسال در حالی برگزار می شود که دنیا با بحران بزرگ در سایه درگیری‌ها و شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. ملت ما در این شرایط اثبات کردند که دنباله رو امام حسین(ع) در یاری فقرای نیازمند هستند. عراق امروز شاهد تحولات حساس و خطرناکی است. عراقی‌ها پس از رنج متمادی و محرومیت طولانی مدت به دنبال عدالت و حاکمیت قانون  و پایان فساد و زندگی کریمانه هستند.

از سوی دیگر «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق هم به مناسبت عاشوراء در بیانیه‌ای امام حسین(ع) را  حامل مشعل آزادی و خروج علیه استبداد و یاور مظلومان دانست و گفت:  امروز این مناسبت و واقعه را نه فقط به این خاطر که مناسبتی تاریخی است که شایسته یادآوری است بلکه به این دلیل که این اقدام انقلابی مداوم و دائمی است تا زمانی که حقی غصب شده باشد و ظلم روا داشته شده باشد. ما قیام امام حسین(ع) علیه فساد را گرامی می‌داریم. نبرد امام حسین(ع) با باطل در طول زمان و در طول نسلها تجسم یافته است. این نبرد ادامه خواهد یافت علیه مفسدان و اهل باطل. مسیر اصلاح بارها با وجود تلاش افراد باشرافت با اختلال روبرو شده است و با وجود خواسته‌های مشروع برای تغییر و اصلاحات از طریق برگزاری انتخابات زودهنگام و برنامه دولتی که خواسته‌های مردم را برآورده کند؛ اما محقق نشده است. زمان آن فرا رسیده است که برای فردایی بهتر حرکت کنیم و همانند امام حسین(ع) و اصحابش باشیم.

در همین ارتباط رهبر جریان صدر  به مناسبت عاشورا بر ضرورت تداوم راه امام حسین(ع) تاکید کردند.

به نقل از پایگاه عراقیون، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای به مناسبت روز عاشوراء خطاب به امام حسین(ع) گفت: تیرهایی که شما را به شهادت رساند و شمشیرهایی که شما را ذبح کرد و اسبهایی که بر بدن مبارک شما تاختند و آن جماعتی که شما را از جرعه آبی محروم کردند همان جماعت فساد مفسدان بودند و امروز می‌خواهند که بر عراق و مردم آن و دین خدا و اعتقاد ما غلبه کنند.

مقتدی صدر اعلام کرد: ما خط مشی شما را ادامه خواهیم داد و علیه فساد می‌ایستیم. همانگونه که شما برای اصلاح امت جدت بپا خواستی ما امروز برای اصلاح عراق دوست داشتنی، بر می‌خیزیم و با وجود همه توطئه‌های خارجی به اصلاحات و آزادی ادامه می‌دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس