کد خبر 1111911
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸
هنر کاشی کاری

هنر کاشی کاری سنتی توسط استاد تمام عیار؛ حاج حسین مدنی در مستند جدید شبکه خارجی تلویزیون تحت عنوان«سرانگشتان هنرمند کاشی سنتی» معرفی می‌شود.

به گزارش مشرق، مستند تلویزیونی «سرانگشتان هنرمند کاشی سنتی» به سراغ قدیم‌ ترین و زبردست‌ترین استاد کاشی‌کاری سنتی؛ حاج حسین مدنی رفته و هنر ارزشمند وی را به مخاطبان عرب زبان می‌شناساند.

بیشتر بخوانید:

هنرنمایی استادکاران ایرانی در زیباترین مسجد ترکیه +عکس

در این مستند بدان توجه داده می‌شود که حاج حسین مدنی با پیشینه فعالیت ۷۰ ساله که از کودکی شروع شده است، تا کنون بیش از ۵۰۰ حسینیه و مسجد را کاشی کاری کرده که از مهمترین آن‌ها مسجد شهدا و حاج اسماعیل حقوقی است. 

وی درباره نوع فعالیتش در هنر کاشی کاری سنتی که مشابهی ندارد توضیح خواهد داد که نوع برجسته و مشبک روی لعاب است و تمام مراحل کار را از جمع آوری خاک رس گرفته تا درست کردن رنگ برای کاشی‌ها، انجام می‌دهد. 

دوربین العالم به محل سکونت استاد که کارگاه وی نیز همانجاست رفته و تصاویری از کوره آتش در زیرزمین و نمایشگاه کاشی‌های وی که در پارکینگ منزلش قرار دارد به ثبت رسانیده است و این تصاویر زیبا از کاشی‌های سنتی، چشم هر بیینده‌ای را می‌نوازد. 

بیشتر بخوانید:

قدیمی‌ترین کاشی‌کار حرم مطهر رضوی درگذشت

عشق و علاقه و اشتیاق استاد در توجه به این هنر قدیمی و ارزشمند، حال وهوای لطیف و شاعرانه‌ای به مخاطب منتقل می‌کند. 

مستند «سرانگشتان هنرمند کاشی سنتی» به تهیه‌کنندگی حمزه علیرضایی و تصویربرداری اصغر عزیزی، یکشنبه ۹ شهریور ساعت ۲۲ به وقت تهران از آنتن شبکه جهانی العالم پخش خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس