کد خبر 1111720
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
پمپئو نمایه پامپئو نمایه

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نتوانست در سفر دوره ای خود به دستاوردی در خصوص عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل دست بیابد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نتوانست در سفر دوره ای خود به دستاوردی در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل دست بیابد چرا که سودان جواب "نَه" داد و اعلام کرد که دولت سودان دولتی موقت است و صلاحیت تصمیم گیری درباره عادی سازی روابط با اسرائیل را ندارد.

بیشتر بخوانید:

روایت وزیر خارجه آمریکا از دیدار با سلطان عُمان

پمپئو وارد امارات شد

بحرین هم کار را به آینده موکول کرد و تصمیم گیری خود را در این زمینه منوط به عربستان کرد به این نحو که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین گفت که پایبند به "طرح صلح عربی ۲۰۰۲" (پیشنهادی عربستان) است.

بیشتر بخوانید:

دولت انتقالی سودان: اختیار عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را نداریم

مذاکرات پامپئو با ولیعهد و پادشاه بحرین درباره ایران

عربستان هم چند روز پیش همین جواب را داد. عمان هم تاکنون سکوت اختیار کرده است و تا حالا تصمیمی فوری درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نگرفته است.

پامپئو در پایان سفر خود اعلام کرد که آمریکا روز ۲۰ سپتامبر همه تحریم ها را علیه ایران مجدداً اعمال خواهد کرد. این حرف نشان می دهد که پامپئو به دنبال به دست آوردن دستاوردهایی از سفر منطقه ای خود بود خصوصاً اینکه مساله عادی سازی امارات با اسرائیل تلاشی برای کمک به ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی و نجات نتانیاهو از مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    1 0
    خخخخخخ مشرق دروغگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس