کد خبر 1111540
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
نژادپرستی اتاق زایمان آمریکا - کراپ‌شده

موضوع نژادپرستی در آمریکا از کف خیابان و برخورد پلیس با سیاه‌پوستان به اتاق زایمان در بیمارستان‌ها کشیده شده و تحقیقات نشان می‌دهد پزشکان سفیدپوست به درستی از نوزادان سیاه‌پوست مراقبت نمی‌کنند.

به گزارش سرویس جهان مشرق؛ پایگاه اطلاع‌رسانی «سی‌ان‌ان» (CNN) در گزارشی با عنوان «نوزادان سیاه‌پوست که مورد مراقبت پزشکان سفیدپوست قرار می‌گیرند ، احتمال بیشتری دارند که جان خود را از دست دهند»، به موضوع نژادپرستی در اتاق‌های زایمان و بیمارستان‌های آمریکا پرداخته که نتیجه این گزارش را از یک تحقیق در دانشگاه جورج ماسون استخراج کرده است.

نتایج این تحقیق در دانشگاه جورج ماسون که از داده های ۱.۸ میلیون نوزاد به دنیا آمده بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۵ جمع‌آوری شده، نشان می‌دهد که وقتی نوزادان سیاه‌پوست توسط دکترهای سفید پوست وضع حمل می‌شوند، احتمال مرگ و میرشان به نسبت دکتران سیاه‌پوست سه برابر است.

همین تحقیق در مورد نوزادان سفیدپوست نشان می‌دهد که نژاد دکتر هیچ تاثیری بر روند مرگ و میر آنها نداشته است. این مقاله در مجله آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا PNAS به چاپ رسیده است.

در واقع در اتفاقی باورنکردنی و وحشتناک، پزشکان سفیدپوست در به دنیا آمدن نوزادان سیاه‌پوست،‌ نژادپرستی را رها نکرده و آن طور که باید و شاید از آنها مراقبت نکرده‌اند.

نویسنده مقاله در انتها نوشته است: «با توجه به نتایج این تحقیق،‌ به تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هشدار  داده می‌شود تا برای کاهش تبعیض و بررسی علل مرتبط با نژادپرستی سیستماتیک در این مراکز بررسی‌های لازم را انجام دهند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    8 10
    در ایران هم با سیاهان برخورد خوبی نمیشه این به اون در
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      3 0
      نخیر اصلا اینطور نیست. ضمنا اگر در ایران خطایی رخ بده از روی دادن اون خطا در آمریکا باید چشم پوشید یا به قول شما این به اون در!؟ چه ربطی داره؟
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      5 4
      خواب دیدی خیره !!! تنها نقطه دنیا که مواسات میشه ایرانه اونوقت برخورد بد با سیاهان اونم توی ایران !!!! مزخرف ننویس مشرق جون این چرندیاتو چرا منعکس میکنی ؟
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      4 2
      ولی واقعا ایرانیها هم نژاد پرستن خودشون نمی دونن !! میگی نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مامانت رو بفرست خواستگاری یه دختر خوب و نجیب و فهیم اما با چهره سبزه تیره ! ببین چه الم شنگه ای راه میندازه خونه!!! من میگم ! ایرانیها هم باید تفکرات رنگ پرستی پنهانشون رو کنار بگذارن! اول باید از خونه ها شروع بشه!
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      5 1
      ایرانیها مگه سفیدپوستند؟
    • DE ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      0 0
      در ایران هم با سیاهان برخورد خوبی نمیشه...// یه چیزی شنیدی داداچ عمو اون سیاه هایی که در ایران باهاشون برخورد میشه اونهایی هستند که کار سیاه میکنند و مالیات نمیدهند نکنه سیاه کاری!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس