کد خبر 1111267
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
المیادین| استفاده ابزاری «اسرائیل» از اعراب در راستای «هلال عادی سازی»

رژیم صهیونیستی که طی سالهای طولانی روابط مخفیانه‌ای با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس داشت، اخیرا دست به علنی کردن این روابط زده است که هدف این رژیم، استفاده ابزاری از این کشورها علیه ایران است.

به گزارش مشرق، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، یکی پس از دیگری، در پی عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند.

شبکه خبری «المیادین» به بررسی این مسئله پرداخته و از آن تحت عنوان «هلال عادی‌سازی» یاد می‌کند و می‌نویسد، بدون هیچ گونه تلاشی می‌توان نمودهای هلال جدید در منطقه را مشاهده کرد؛ هلالی که در حال بزرگ شدن بوده و آمریکا نیز در حال ترسیم آخرین خطوط این نقشه است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش این شبکه، سفر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به منطقه، خطوط تلاقی بین کشورهای عادی‌کننده روابط خود با صهیونیستها تثبیت می‌کند. وی از تل‌آویو سفر خود را آغاز و به خارطوم، ابوظبی، منامه و ریاض سفر کرد.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر این پرسش مطرح نمی‌شود که چه کسی در این هلال حضور دارد، بلکه باید پرسید که چرا؟. البته پاسخ این پرسش توسط آمریکا و تمایلات صهیونیستها و از طریق رژیمهای عربی داده می‌شود، که اصل موجودیت آنان، مربوط به سیاستهای آمریکا بوده و فقط اجرای مالی و رسانه‌ای آن بر عهده این کشورهاست.

المیادین در ادامه می‌نویسد، طی سالهای گذشته، ماشین خبری این کشورها، هر فرصتی را مغتنم می‌شمرد تا با هیاهوی رسانه‌ای تحریک کننده، مفاهیم را دگرگون کرده یا از بین ببرد و بر طبل دروغین «هلال شیعی» بکوبند؛ گویا مقاومت یا آرمان فلسطین، متعلق به مذهب یا گروه خاصی است.

به گزارش این شبکه، این رسانه‌ها با تلاش برای مخدوش کردن فرهنگ و فکر کشورهای عربی، در پی این هستند که قطب‌نمای دشمنی با اسرائیل را به سمت ایران، تغییر دهند؛ به نحوی که دستور کار امنیتی توافق امارات و صهیونیستها بر خلاف سایر توافقات اعراب با رژیم صهیونیستی، این بار به وضوح نشان می‌دهد که نخستین دغدغه این توافق، ایران است.

بنا بر این گزارش، کشورهایی که در پی عادی‌سازی روابط خود هستند، از این مسئله علیه آرمان فلسطین، بهره‌برداری سیاسی کنند، ولی این را فراموش کرده‌اند که فلسطین، مسئله‌ای است که در وجدان ملتهای عرب، جای گرفته و این عادی‌سازی، توسط رژیمها صورت گرفته، نه ملتهای این کشورها.

در ادامه این گزارش آمده است، اردن و مصر نیز پیش از این با رژیم صهیونیستی توافق کرده بودند (وادی عربه و کمپ دیوید)، ولی مسئله مهم این است که این توافقها، «عطش اسرائیل را در خصوص بُعد عملی رفع نکرد؛ زیرا گردشگر اسرائیلی به خوبی نمی‌تواند در اردن گردش و تفریح کند. بر سر در بسیاری از قهوه‌خانه‌ها، نوشته است: ورود اسرائیلی ممنوع».

به گزارش این شبکه، رژیم صهیونیستی در پی این است که در خلیج فارس، حضور امنیتی و نظامی داشته باشد تا بتواند پیام آشکاری به تهران بفرستد و به ایران بگوید: همان گونه که محور مقاومت حزب الله، در مرزهای فلسطین اشغالی حضور دارد، ما نیز می‌خواهیم از طریق امارات، عمان، سعودی یا سایر کشورهای خلیج [فارس] در مرزهای دریایی شما حضور داشته باشیم».

بنا بر این گزارش، آمریکا در تلاش است که منطقه را به سود خود سازماندهی کند، ولی در حال حاضر قصد دارد این منطقه را به وکیل خود یعنی رژیم صهیونیستی تحویل دهد؛ به گونه‌ای که در آینده، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در برابر ایران قرار بگیرند. آمریکا در پی پیاده کردن طرح جدیدی از طریق سه ابزار است: «کشور جدید اسرائیل» که منزوی نیست، اقتصاد مبتنی بر انرژی جدید و زیرساختهایی که کنترل آن در دست این رژیم باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس