کد خبر 1111129
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
فلسطین

رئیس کمیته قطری بازسازی غزه با مقامات صهیونیست و فلسطینی درباره برقراری آرامش در نوار غزه و کاهش محاصره این منطقه گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الخلیج الجدید منابع فلسطینی اعلام کردند که «محمد العمادی» رئیس کمیته قطری بازسازی غزه که حامل 30 میلیون کمک مالی بود دیروز به نوار غزه رسید. این 30 میلیون دلار مبلغی است که قطر ماهانه به نوار غزه که تحت محاصره اشغالگران صهیونیست است می پردازد.

یک منبع نزدیک به دفتر کمیته قطری در غزه گزارش داد که العمادی در این سفر با «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه درباره راه‌های تثبیت آرامش در این منطقه و کاهش محاصره آن بحث خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

حماس: فلسطینیان حاضر به پذیرش ادامه محاصره نیستند

این منبع اضافه کرد که فرستاده قطر روز گذشته با مسئولان صهیونیست صحبت کرده و آنها با واردات مجدد سوخت به نیروگاه‌های برق و پایان اقدامات تنبیهی و کاهش محاصره غزه به شکل تدریجی با شرط برقراری آرامش و توقف پرتاب بالون‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین موافقت کردند.

قطر ماهانه 30 میلیون دلار به حماس کمک مالی می‌کند که یک سوم آن برای خرید سوخت نیروگاه‌های برق در نوار غزه و یک سوم برای کمک به حدود 100 هزار خانواده فقیر و یک سوم دیگر برای اشتغال مجدد کارگران تحت نظارت سازمان ملل هزینه می‌شود.

همچنین حماس از تصمیم‌سازان در منطقه خواست تا سکوت خود را در برابر اقدامات متجاوزانه رژیم اشغالگر صهیونیستی شکسته و با این کار به محاصره غزه پایان دهند.

رژیم صهیونیستی در واکنش به پرتاب بالون‌های آتش‌زا٬ تحریم‌های بیشتری ضد نوار غزه اعمال کرده است که بستن کامل حوزه دریایی نوار غزه و توقف واردات سوخت به این منطقه و بستن گذرگاه کرم ابوسالم از جمله آنهاست.

هفته قبل نیز یک هیئت امنیتی مصری با حماس و رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به تنش در مرزهای نوار غزه و تثبیت آتش بسی که سال گذشته با میانجیگری قاهره انجام شده بود ، صحبت کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس