کد خبر 1108143
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
فلسطین نمایه

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد که ادامه محاصره غزه جنایتی علیه بشریت است که تداوم آن یا سکوت در برابر آن جایز نیست.

به گزارش مشرق، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد که ادامه محاصره غزه برای فلسطینی‌ها دیگر پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانید:

حماس: توافق امارات، نابودی «اسرائیل» را به تعویق نمی‌اندازد

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد، «فوزی برهوم» امروز سه شنبه پس از سفر هیات مصری به غزه گفت:« مردم فلسطین و گروه‌ها و احزاب فلسطینی و در راس آن جنبش حماس حاضر به پذیرش تداوم محاصره غزه نیستند».

او تاکید کرد: «ادامه محاصره غزه و وخامت بحران برق در این منطقه، جنایتی علیه بشریت است که ادامه یافتن آن یا سکوت در برابر آن جایز نیست».

اداره انرژی غزه اعلام کرده بود که تنها نیروگاه برق غزه از امروز سه شنبه به دلیل کارشکنی صهیونیستها و ممنوعیت ورود سوخت  به این مکان تعطیل می‌شود.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی به دنبال پرتاب صدها بالن آتش‌زا از غزه به داخل فلسطین اشغالی، تل آویو ممنوعیت ورود سوخت مورد نیز این نیروگاه برق را صادر کرده است. اینک خاموشی به یکی از موارد همیشگی  زندگی در نوار غزه مبدل شده، به طوری که برق فقط بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز در دسترس است. اداره انرژی غزه تخمین می‌زند که کمبود برق در این منطقه بدون فعالیت  نیروگاه غزه به ۷۵٪ افزایش می‌یابد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز هرگونه فعالیت صیادان فلسطینی را در سواحل غزه ممنوع اعلام کرده است و  قایق‌های ارتش رژیم اسرائیل به سوی تعدادی از ماهیگیران فلسطینی آتش گشوده و آن‌ها را مجبور به بازگشت به ساحل کردند.

پیش از این رژیم صهیونیستی با محدودیت دامنه صید، اعلام کرده بود که اهالی غزه تا هشت مایلی ساحل می‌توانند صید کنند، اما با این فرمان صید ماهی به طور کامل ممنوع شده است.

در همین حال هیأتی از سازمان اطلاعات مصر دیروز دوشنبه به رام‌الله و غزه سفر و با مقامات تشکیلات خودگردان و حماس دیدار کرد.

 حماس خواستار لغو تمام اقدامات مربوط به تشدید محاصره غزه، افزایش دامنه صید به ۲۰ مایل، بازگشایی گذرگاه «کرم ابوسالم» به شکل کامل و به صورت ۲۴ ساعته و تعهد به اجرای پروژه‌های زیرساختی و اقتصادی مربوط به برق و گاز در نوار غزه شده است.

از  دیگر مطالبات حماس مجوزهای اسرائیلی برای صادرات و واردات از نوار غزه، افزایش تعداد مجوزهای ورود برای کارگران فلسطینی در نوار غزه تا صدهزار مجوز، تصویب پروژه‌های عملیاتی با نظارت سازمان ملل و افزایش کمک‌های مالی قطر به غزه تا سطح ۲۰۰ میلیون دلار (اکنون ۱۰۰ میلیون دلار است) بوده است.

از آنجایی که رژیم صهیونیستی به تعهدهای پیشین خود عمل نکرد، مقاومت فلسطین بیش از یک هفته است که بار دیگر ارسال بالن‌های آتش‌زا و فعالیت‌های مقاومتی در مرز غزه را از سرگرفته و این بالن‌های آتش‌زا خسارت زیادی به شهرک‌های صهیونیستی وارد کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس