شهید مطهری

آنجا که انسان می‌خواهد زندگی کند ننگین، آنجا که می‌خواهد زندگی کند با ظالم و ستمگر، آنجا که می‌خواهد زندگی فقط برایش نان خوردن و آب نوشیدن و خوابیدن و زیر بار ذلتها رفتن باشد.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی بنیاد شهید مطهری نوشت: امام حسین(ع) پیام خونین خودش را روی صفحه لرزان هوا ثبت کرد، ولی چون توأم با خون و رنگ قرمز بود، در دلها حک شد.

امروز شما میلیونها افراد از عرب و عجم را می‌بینید که پیام امام حسین(ع) را می‌دانند: «انّی لا ارَی الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَ لَاالْحَیوةَ مَعَ الظّالِمینَ الّا بَرَماً».

 آنجا که انسان می‌خواهد زندگی کند ننگین، آنجا که می‌خواهد زندگی کند با ظالم و ستمگر، آنجا که می‌خواهد زندگی فقط برایش نان خوردن و آب نوشیدن و خوابیدن و زیر بار ذلتها رفتن باشد، مرگ هزاران بار بر این زندگی ترجیح دارد. این پیام شهید است.

 شهید آیت‌الله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۱۳۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    چرا نظرات ما که مبتنی بر واقعیات است برای شما تلخ است چرا با دین بازی وآخرت فروشی می کنید به ثمن بخسی با اهلبیت خدا حافظی وعقاید منحرفین از ولایت را چنین با آب وتاب برای افکار عمومی انتشار مید هید.
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 0
      تو چه می خوای بگی - رون تر بگو مخابت بداند چه می گویی جمله هایت را این گونه تنظیم کنید- کی (چه کسی یا چه چیزی 0همان نهاد جمله)) کی (چه زمانی) چگون یا چطور - چرا؟ لذا از نوشته ات چیزی متوجه نشدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس