تحریم نمایه

تلویزیون دولتی چین به تحلیل این پرداخته که چرا لازم است دنیا در برابر زورگویی آمریکا علیه ایران ایستادگی کند.

به گزارش مشرق، وبگاه «شبکه تلویزیون جهانی چین» در تحلیلی روز سه‌شنبه به بررسی این پرداخته که چرا دنیا باید در برابر زورگویی آمریکا بایستد.

تلویزیون جهانی چین نوشته اقدام اخیر شورای امنیت در رد تقاضای دولت دونالد ترامپ برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران، نوعی تقابل با آمریکا به شمار می‌رود که از زمان روزهای قبل از حمله به عراق تا به امروز سابقه نداشته است.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو: انگلیس باید به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بپیوندد

این شبکه نوشته دولت ترامپ به جای پذیرفتن نظر اعضای شورای امنیت که با ۱۱ رأی ممتنع،  ۲ رأی مخالف و ۲ رأی موافق با قطعنامه این کشور مخالفت کردند گفت که قصد دارد مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها یا مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند.

رسانه چینی نوشته دولت آمریکا چین و روسیه و همچنین متحدان اروپایی‌اش را تهدید کرده که از حکومت ایران جانبداری نکنند. این رسانه نوشته است: «اگر اسم این زورگویی نیست، زورگویی چیست؟»

بیشتر بخوانید:

نیکی هیلی: جو بایدن برای ایران و چین مناسب است

این رسانه نوشته یکی از نگرانی‌های آمریکا این است که چین و روسیه ممکن است با ایران در زمینه‌های تسلیحاتی همکاری کنند که این می‌تواند محاسبات امنیتی در خاورمیانه را دگرگون کند. وبگاه تلویزیون چین گفت: «ایران با در اختیار داشتن سلاح‌های مرگبار در موقعیتی خواهد بود که بتواند اسرائیل، عربستان سعودی و سایر متحدان آمریکا و شاید هم خود آمریکا را تهدید کند

تلویزیون دولتی چین در ادامه درباره ضرورت مخالفت با تلاش آمریکا علیه ایران نوشته است: «حمایت از محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، شورای امنیت را به چارچوبی ناکارآمد برای صلح و امنیت بین‌الملل تبدیل خواهد کرد

در ادامه این مطلب آمده است: «شورای امنیت سازمان ملل توسط پنج عضو دائم این شورا ایجاد شده و هر یک از آنها برای هدفی از اختیار وتو برخوردار شده تا هیچ عضوی به تنها اجازه اداره دنیا را نداشته باشد.»

وبگاه تلویزیون چین می‌نویسد: «اجازه دادن به آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران دقیقاً به معنای آن خواهد بود که شورای امنیت سازمان ملل و به تبع آن، سازمان ملل را به عامل آمریکا تبدیل کنیم.»

رسانه چین بر همین اساس نوشته است که بازگشت تحریم‌ها علیه ایران چیزی است که نباید اجازه داد اتفاق بیفتد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    این نِگاه همان عقیده ایران اسلامی هست که چهل سال در حال مقابله با انواع دسیسه هاست و عالم درک کند و اذعان دارد که آمریکا چقدر زورگوست و با نظام امپریالیسمی خود دنیا را از آن خود دانسته و کسی حق زیر سوال بردن آن را ندارد و با کمک اسرائیل قصد احاطه بر مرکز تمدنها و غارت ثروات طبیعی و غیر طبیعی آنان را داشته و دارد . همین که اکنون جبر تاریخ موجب نزدیکی این دیدگاه از سوی چین که حالا خود بعنوان ابر قدرت توان اعلان نظر دارد . نشان از درستی نظر ایران برخاسته از انقلاب و قدرتی که توانسته از زمان انقلاب تا کنون در مقابل آمریکا و اعوانش مقابل انواع دسیسه ها و دخالت های آمریکا که هر کدامش میتوانست کشوری را از پای بیاندازد نه تنها دوام بیاورد بلکه روز به روز قویتر شد و حالا باعث یک جور جلب اعتماد به سمت خود و اعتماد به نفس دیگران شد . اینکه بر اعتقادت پای بفشار و از عوارض ناشی از دشمنی ها که خود را در معرض خطر میبینند و نمیخواهند صدای عدالت شنیده شود و حسابی پیج و تابت بدهند هراسی بخودت راه نده و مانند آهنی که تا تو کوره نره و چکش نخوره . آهن مورد اعتماد بحساب نمیاد . و در مقابل ضربات کج و کوله میشه و شکلی ازش باقی نمیمونه و باید گذاشتش کنار . نباش . ابتدای کار است . ایمان دارم این روند ادامه خواهد یافت . نظام امپریالیستی همه را خسته و بعضا دشمن خود کرده . باید برای ماندن و بودن پیرو اوامر آنها میبودند که باعث آسیب و خسارات بزرگ در زمینه های مختلف شده که عوارض آن از گوشه کنار در حال آشکار شدنه ِ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس