کد خبر 1110581
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
8 فدراسیون در انتظار انتخاب رئیس/از حضور بازنشسته‌ها تا رد پای کارمندان وزارت

۸ فدراسیون در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شوند که در انتظار اعلام زمان انتخابات به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، فدراسیون‌های اسکی، پزشکی - ورزشی، اتومبیلرانی، روستایی، دانشگاهی، شطرنج، پرورش اندام و دوومیدانی با سرپرست اداره می‌شوند و ثبت‌نام در برخی از نامزدها نیز انجام شده است. ثبت‌نام از نامزدهای اتومبیلرانی هم از امروز آغاز خواهد شد.

نکته جالبی که در بین اسامی نامزدها به چشم می‌خورد این است که برخی از کاندیداها در فدراسیون‌های دیگر پست و جایگاه دارند و در تلاش هستند تا در رقابت برای کسب کرسی ریاست هم رقابت کنند.

نکته مهم دیگر اینکه در ۲ فدراسیون اسکی و روستایی روسای بازنشسته هم ثبت‌نام کرده‌اند در حالی که به وضعیت خود آگاه هستند.

* اسکی؛ از سرپرستی یک بازداشتی تا ثبت‌نام یک بازنشسته

دوره ۴ ساله عبدی افتخاری در فدراسیون اسکی ۶ مردادماه به پایان رسید و چند روز بعد وزیر ورزش در حکمی عجیب کوروش صبوریان را به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی کرد. این مدیر ورزشی در طول فعالیت خود در خراسان رضوی به دلیل پرونده‌هایی که داشت ۳ روز بعد از تودیع از سوی بازپرس شعبه ۲۰۹ دادسرای مشهد (شعبه ویژه رسیدگی به‌جرایم اقتصادی) جلب و به‌دادسرا منتقل و پس از تفهیم اتهام، با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به‌زندان منتقل شد.

وزارت ورزش خیلی زود برنامه ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون اسکی را اعلام کرد و این مهلت ۱۰ روزه، دوشنبه با ثبت‌نام ۹ نفر به پایان رسید اما نکته قابل تامل ماجرا ثبت‌نام سیدعبدی افتخاری بود که این روزها زمزمه بازنشستگی‌اش به گوش می‌رسید. 

با اعلام معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش، افتخاری امسال بازنشسته می‌شود اما اینکه چطور مدیری که می‌داند بازنشسته می‌شود باز هم برای ۴ سال آینده برنامه‌ریزی می‌کند جای سوال دارد.

* مقاماتی که سودای ریاست روستایی را دارند

غلامرضا جعفری در فدراسیون روستایی سالها فعالیت داشت اما بعد از مدتی به دلیل بازنشستگی کنار رفت و عباسعلی اکبری سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت. در این فدراسیون ۱۰ نفر برای ریاست ثبت‌نام کردند که برخی از آنها در فدراسیون‌های دیگر پست دارند. 

سعید مقدم بقا نایب رییس فدراسیون کبدی، محمدتقی امیری خراسانی سرپرست فدراسیون بدنسازی و افشین هادی چگینی دبیر فدراسیون ورزش های رزمی از جمله نامزدهای ریاست روستایی هستند. با وجود اینکه این افراد در فدراسیون‌های دیگر پست‌هایی اجرایی دارند اما تلاش می‌کنند شانس خود را برای این فدراسیون هم امتحان کنند.

از اتفاقات عجیب دیگر این فدراسیون می‌توان به ثبت‌نام جعفری اشاره کرد که با وجود تاکیدی که برای ادامه فعالیت دارد، به گفته معاون وزیر ورزش بازنشسته است.

* رد پای یک کارمند وزارت در انتخابات شطرنج

در فدراسیون شطرنج هم مشابه دیگر فدراسیون‌ها، سرپرست علاقه دارد در جایی دیگر کارش را ادامه داد. فرهاد نیکوخصال اسفندماه سال گذشته به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج معرفی شد که برای ریاست همگانی هم ثبت‌نام کرده بود.

مهلت ثبت‌نام در مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ۲۱ خرداد به پایان رسید و ۹ کاندیدا برای حضور در این انتخابات ثبت‌نام کردند. احمد گواری از کارمندان وزارت ورزش که در فدراسیون همگانی سرپرست بود و سابقه سرپرستی در برخی دیگر از فدراسیون‌های ورزشی را در کارنامه دارد یکی از نامزدهای ریاست شطرنج است. هنوز وضعیت برگزاری انتخابات مشخص نیست.

* وضعیت پیچیده دوومیدانی و رد صلاحیت کیهانی

وضعیت دوومیدانی در این روزها بسیار پیچیده شده و حاشیه‌ها همچنان در این فدراسیون به چشم می‌خورد. بعد از برگزاری یک دوره انتخابات در اواخر سال گذشته و اعتراض برخی از نامزدها، به دلیل حواشی رخ‌داده انتخابات باطل و مهدی مبینی به عنوان سرپرست معرفی شد.

بعد از ماه‌ها سرپرستی وزارت ورزش دوباره برنامه ثبت‌نام از نامزدها را در دستور کار قرار داد که با پایان زمان اعلام شده در تاریخ ۲۰ مرداد، ۱۳ نفر کاندیدا شدند اما نکته مهم ماجرا رد صلاحیت مجید کیهانی بود. کیهانی در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم عضویت دارد و در رد صلاحیت وی عملکرد نامطلوب در دوران فعالیت ۴ ساله اشاره شده است.

برای این انتخابات افشین داوری دوباره نامزد شده و حتی استعفای خود را از مدیرکلی امور باشگاه‌های وزارت ورزش هم داده است اما تا انتخاب جانشین وی، داوری همچنان در محل کار خود حاضر می‌شود.

* سرپرستی پزشکی ۹ ماهه شد

دوره ۴ ساله غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی آبان‌ماه امسال به پایان رسید. مهرزاد خلیلیان سرپرستی این فدراسیون را برعهده گرفت اما بعد از چندماه، در زمان ثبت‌نام از نامزدها، خلیلیان با اعلام کاندیداتوری از سرپرستی کنار رفت.

۱۴ نفر برای ریاست ثبت‌نام کرده‌اند اما هنوز اسامی تایید شده‌ها اعلام نشده است. نزدیک به ۹ ماه است که این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود.

* شایعه حضور ناظمی در انتخابات اتومبیلرانی

مازیار ناظمی که سال‌ها به عنوان مدیر روابط عمومی وزارت ورزش فعالیت می‌کرد و در یکی دو فدراسیون هم برای ریاست نامزد شده بود، با حکم وزیر ورزش اوایل بهمن‌ماه سال گذشته به عنوان سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی معرفی شد تا زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کند.

قرار است از روز سه‌شنبه ثبت‌نام از نامزدهای ریاست این فدراسیون به مدت ۱۰ روز کاری شروع شود اما زمزمه‌های ثبت‌نام ناظمی برای ریاست از مدت‌ها قبل به گوش می‌رسید. ناظمی در این مدت برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده که مقامات ورزشی کشورمان از جمله سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش هم حضور داشتند.

باید دید با این حجم از برنامه‌ها، چه زمانی قرار است وزارت ورزش انتخابات فدراسیون‌ها را برگزار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس