کد خبر 1110539
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
گوگل

رویای بسیاری از دانشجویان و کارجویان استخدام در گوگل و کار کردن در این شرکت است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی در خصوص برنامه جدید گوگل برای برگزاری دوره‌های حرفه‌ای و اعطای مدرک برای خلق شغل نوشت: ارتباطات در جهان از تمام جهات در حال گسترش است و بسیاری از پدیده‌ها و مفاهیم از شکل و معنای سنتی‌ و مرسومشان خارج شده‌اند. یک نمونه‌اش مشاغلی است که در حوزه ارتباطات ایجاد شده است. اغلب شرکت‌ها و کمپانی‌های ارتباطی و فناوری اطلاعاتی در زمینه خلق شغل نیز دستی بر آتش دارند.  شرکتی مانند آمازون از سال 1995 تا 2018 حدود 613 هزار شغل در سرتاسر جهان ایجاد کرده است. یا اینکه آلفابت که شرکت مادر گوگل محسوب می‌شود از سال 2007 تا 2019 حدود 119 هزار شغل خلق کرده است.

رویای بسیاری از دانشجویان و کارجویان استخدام در گوگل و کار کردن در این شرکت است. این‌بار اما این شرکت پا را فراتر هم گذاشته و اعلام کرده کاری می‌کند که متقاضیان بدون نیاز به رفتن به دانشگاه، آموزش ببینند و کار پیدا کنند. برنامه‌ای که اگر عملی شود، در دنیای کار و تحصیلات تغییرات زیادی ایجاد کند و شاهدی خواهد بود بر این فرض که چیزی جلودار انقلاب ارتباطی و امکان‌های آن نیست.

این غول نرم‌افزاری به دنبال برگزاری دوره‌های حرفه‌ای برای آموزش افراد در جستجوی کار است و به آن‌ها مدرک می‌دهد.

گوگل دوره‌های خود را «گواهی شغلی» نامگذاری کرده و قرار است در آن به افراد مهارت‌های بنیادی را آموزش بدهد.

جالب‌ این است که این دوره‌ها برخلاف مقاطع دانشگاهی که معمولا چندین سال طول می‌کشد، به صورت فشرده و در مدت زمانی تقریبا ۶ ماهه انجام می‌شوند.

براساس گفته‌های مدیران ارشد گوگل، امروزه جهان تغییرات زیادی کرده و دیگر امنیت اقتصادی افراد در گرو داشتن مدرک دانشگاهی نیست.

تاکید گوگل بر این است که امکان‌ها و راه‌حل‌های خلاقانه و در دسترس مانند آموزش و ارتباطات آنلاین، عرصه‌های مختلف را دگرگون کرده که می‌توان از آن در زمینه آموزش شغلی نیز استفاده کرد.

هنوز قیمت دوره‌های آموزش‌ گواهی شغلی اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود قیمت دوره‌ها بسیار پایین و در مقایسه با ترم‌های دانشگاهی بسیار به‌صرفه‌تر باشد.

گوگل حتی گفته پس از پایان برنامه به افراد در جست‌وجوی شغل کمک می‌کند و حتی در برنامه استخدامی آینده خود، داشتن این گواهی شغلی را معادل مدرک ۴ ساله دانشگاه می‌داند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 2
    گوگل سر تا پا نجسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس