کد خبر 1101579
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) همان بازایابی دیجیتالی است که با پیشرفت علم، تکنولوژی و استفاده زیاد از اینترنت به یک علم تبدیل شده است که در دانشگاه ها تدریس می شود. در تعریفی ساده می توان گفت که دیجیتال مارکتینگ شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌ هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر اینترنت و ابزارهای دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته و سئوی اینستاگرام را نیز در بر دارد. در این مقاله از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با تولید محتوا مناسب و تاثیر آن در سئو آشنا خواهید شد.

سئو چیست؟

سئو SEO که مخفف عبارت Search Engine Optimization است را می ‌توان مجموعه ‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت ‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو گوگل می ‌پردازد. سئو فرآیند پیچده ای می باشد و نیاز به دانش زیادی دارد و وظیفه متخصصین سئو به روز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است. به عبارت ساده تر سئو یعنی فرآیندی که در طی آن یک سایت برای موتورهای جست و جو بهینه سازی می شود. پس از آنکه یک سایت برای موتور جست و جو بهینه شد، رتبه بهتری در نتایج جست و جو کاربران به دست می آورد. رتبه بهتر سایت نشان دهنده این است که با جست و جوی کاربران موتورهای جست و جو سایت های با رتبه های بالا را به کاربران خود نشان می دهند تا بتوانند رضایت آنان را جلب کنند.

تولید محتوا

تولید محتوا پروسه ای است که توسط افراد حرفه ای با در نظر گرفتن کلمات کلیدی و با هدف افزایش رتبه انجام می گردد. برای اینکه بتوانید در بازاریابی دیجیتالی حرفی برای گفتن داشته باشید لازم است که در حوزه فعالیت خود محتوا تولید کنید تا در صفحه اول نتایج جست و جو قرار بگیرید. در ادامه به شما خواهیم گفت که ویژگی تولید محتوا مناسب کدام است.

ویژگی تولید محتوا مناسب

اولین نکته ای که در تولید محتوا باید بدانید این است که برای کاربر بنویسید و سوالات ذهنی مخاطب را پاسخ دهید. پس از اتمام محتوا یک دور آن را به عنوان مخاطب بخوانید تا بتوانید محتوای خود را کاربر پسندتر کنید. همانند یک طوطی عمل نکنید و هرآنچه که می خوانید را منتشر نکنید برای بهتر شدن محتوای تولیدی خود از چند منبع معتبر استفاده کنید. پس از بررسی نتیجه گیری کنید و خلاصه ای از آن را بنویسید. برای یونیک شدن تولید محتوا می توانید تجربه شخصی، مثال، مقایسه، پرسش و پاسخ در نوشته خود استفاده کنید. برای خاص تر کردن از تصاویر و ویدئوهای مرتبط با محتوا استفاده کنید.

سعی کنید که بیش از حد موضوعی را کش ندهید و خیلی کوتاه و مختصر هم به آن نپردازید. همیشه سعی کنید تعادل را حفظ کنید. در این زمینه استانداردی وجود دارد که می گوید هر محتوای تولیدی که منتشر می شود بهتر بین 800 تا 2500 کلمه باشد. از زیاده گویی بپرهیزید، کوتاه و مختصر به موضوع بپردازید و نیاز کاربر را نیز در آن مرتفع کنید. تلاش کنید تا اصول سئو را داخل محتوای خود به کار ببرید. اما نباید بدین صورت باشد که از موضوع قافل شوید و فقط به سئو بپردازید. برای دانستن اصول سئو در مقاله نویسی کافی است تا جست و جویی در اینترنت داشته باشید. با ویژگی محتوا خوب تقریبا آشنا شدید وقت آن رسیده تا به موضوع مهم دیگر در دیجیتال مارکتینگ به نام سئوی اینستاگرام بپردازیم.

سئوی اینستاگرام

یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام است. جالب است بدانید که بیش از 1 میلیارد کاربر فعال داخل اینستاگرام وجود دارد و ایران هم جزو کشورهایی است که این برنامه کاربردی در بین مردم آن بسیار پر طرفدار است. پس واضح است که چرا در بحث دیجیتال مارکتینگ به موضوع سئو اینستاگرام می پردازیم.

درحال حاضر سئو مختص سایت ها نبوده و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام را نیز شامل می شود. سئو اینستاگرام به بهینه شدن صفحه شما کمک فراوانی خواهد نمود. اما چرا تاکید به سئو کردن محتوا اینستا داریم؟ زیرا که اینستاگرام تحت وب بوده و صفحات آن داخل موتور جست و جو نشان خواهد داد.

در وهله اول شما با استفاده از کدهای اسکیما باید به گوگل بفهمانید که صاحب صفحه شما هستید و مالکیت خود را به آن اثبات کنید.

به همین خاطر است که با جست و جو نام فرد یا شرکت، صفحات مالک این نام اینستاگرام در نتایج جست و جو ظاهر می گردد. پس قدم اول برای شهرت و سئو استفاده از نام مناسب و صحیح است.

بهبود سئو در اینستاگرام

تاثیر گذاری اینستاگرام در بهبود کسب و کار کاملا روشن است. پس چه بهتر که برای افزایش بازار فروش از اینستا گرام استفاده کنید. در ادامه مواردی را به شما خواهیم گفت که رعایت آن سبب بهبود سئو اینستاگرام شما خواهد شد.

· از محصولات یا خدمات خود، فیلم یا تصویر با کیفیت تهیه کنید و آن را در صفحه خود قرار دهید. برای گذاشتن پست برنامه ریزی داشته باشید و طبق ساعتی که مشخص می کنید آن را منتشر کنید.

· به نظرات کاربران توجه کنید و سعی کنید به همه آنها پاسخ دهید.

· در بیو (BIO) اینستاگرام از شعار تبلیغاتی همراه با هشتگ خاص خودتان استفاده کنید.

· فالو کردن صفحات با تعداد فالوور بالا و دریافت لایک از طرف آن صفحات موجب می شود تا صفحه مورد نظر بیشتر دیده شود.

· پروفایل خود را عمومی (Public) کنید تا توسط همه کاربران دیده شود.

· توضیحاتی که برای کپشن نوشته می شود بسیار مهم است پس سعی کنید آن را به افراد حرفه ای بسپارید.

· از ابزار تبلیغات برای شهرت استفاده کنید اما مهم است که تبلیغات صفحه شما را چه افرادی انجام می دهند.

جمع بندی مقاله

بازاریابی دیجیتالی با استفاده از ابزارهایی چون وب و شبکه های اجتماعی انجام می گیرد و شما را زودتر به بازار فروش نسبت به استفاده از بازاریابی سنتی معرفی می کند. شرکت ایران سایت شما را در این مسیر راهنمایی و حمایت می کند تا زودتر به اهداف خود نزدیک تر شوید. این شرکت قدیمی ترین و بزرگترین شرکت در زمینه سئو، طراحی سایت، تولید محتوا، بازاریابی دیجتالی در ایران و تهران است و صدها پروژه موفق داشته که حاصل تجربه متخصصانش می باشد.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس