کد خبر 1096586
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
نقشه فلسطین اسرائیل

اگر همین الان فلسطین را در اپل‌مپز و گوگل‌مپز جست‌وجو کنید خواهید دید که با یک خط خاکستری بریده‌بریده، نوار غزه و کرانه باختری از سایر بخش‌ها جدا شده‌اند. اما هیچ برچسبی که نام «Palestine»نیست.

به گزارش مشرق، گوگل، فلسطین را از نقشه‌اش حذف کرد. این خبری است که در سال‌های اخیر چندین بار در رسانه‌های جمعی جنجالی می‌شود. در روزهای اخیر هم خبری مبنی بر حذف فلسطین از نقشه گوگل و اپل، دو غول اینترنتی جهان منتشر شده اما ماجرا واقعا چیست؟

اگر همین الان فلسطین را در اپل‌مپز و گوگل‌مپز جست‌وجو کنید خواهید دید که با یک خط خاکستری بریده‌بریده، نوار غزه و کرانه باختری از سایر بخش‌ها جدا شده‌اند. اما هیچ برچسبی که نام «Palestine» یا همان فلسطین را نشان دهد در هیچ بخشی از نقشه وجود ندارد. آیا این اتفاق به تازگی رخ داده است؟


از سال 1948 که رژیم غاصب صهیونیستی، موجودیت کشوری جعلی به نام اسرائیل را اعلام کرد، برخی از کشورها آن را به رسمیت شناختند. از طرف دیگر کشوری به نام «فلسطین» البته با مرزهایی متفاوت از مرزهای پیش از 48 هم از سوی سازمان ملل متحد و 136 دولت عضو آن و برخی دیگر از دولت‌های جهان، به رسمیت شناخته می‌شود که البته آمریکا در بین آن‌ها نیست.

با وجود این که بر اساس قوانین بین‌المللی شهرک‌سازی در کرانه باختری، غیر قانونی است اما در این منطقه بیش از 130 شهرک اسرائیلی وجود دارد.ماه گذشته هم نتانیاهو نخست وزیر این رژیم جعلی قول داد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری غربی اشغالی را آغاز کند و این اظهارات باعث شد بیش از 1000 نماینده مجلس از سراسر اروپا به امضای نامه اعتراض بپردازند.به رسمیت شناختن اسرائیل و القاء مصونیت قانونی


در واقع دولت ایالات متحده آمریکا اساسا از زمان تشکیل دولت رژیم غاصب صهیونیستی، موجودیت کشوری به نام فلسطین را به رسمیت نشناخته است و به همین علت شرکت‌هایی چون گوگل و اپل که تبعه قانونی آمریکا محسوب می‌شوند رفتار متفاوتی نسبت به اسرائیل دارند.


طبق گزارش دیروز ایندیپندنت، گوگل مستقیما و بلافاصله به خبر روزهای اخیر مبنی بر حذف فلسطین از نقشه‌اش، واکنش نشان نداده اما در بخشی از سایتش درباره مرزهای مورد منازعه نوشته است: «مرزهای مورد منازعه با خط‌چین خاکستری نشان داده می‌شوند. محل‌هایی که بر یک مرز مشخص توافق نظر ندارند.»


با این حال این پایگاه خبری آمریکایی هم تصریح می‌کند که «اسرائیل در طول جنگ 1967 به کرانه باختری، نوار غزه و بلندی‌های جولان را چنگ‌اندازی و آن‌ها را تصرف کرد اما ادعا می‌کند که دیگر پس از توقف شهرک‌سازی در سال 2005، غزه را اشغال نمی کند. با این حال از آن جا که بر مناطق ساحلی، محدوده هوایی و مرزهای غزه کنترل قابل توجهی دارد، این منطقه هنوز هم از سوی سازمان ملل به عنوان «سرزمین‌های اشغالی» شناخته می‌شود.

آمریکا، حامی اسرائیل دروغگو و ضدقانون

این پایگاه همچنین اذعان می‌کند با وجود این که بر اساس قوانین بین‌المللی شهرک‌سازی در کرانه باختری، غیر قانونی است اما در این منطقه بیش از 130 شهرک اسرائیلی وجود دارد.ماه گذشته هم نتانیاهو نخست وزیر این رژیم جعلی قول داد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری غربی اشغالی را آغاز کند و این اظهارات باعث شد بیش از 1000 نماینده مجلس از سراسر اروپا به امضای نامه اعتراض بپردازند.


با وجود همه این اختلافات و عمق درگیری در میان دولت‌ها و نخبگان اروپایی، آمریکا همچنان مهم‌ترین متحد اسرائیل محسوب می‌شود و شرکت‌های متبوعش را از اعتراض‌های بین‌المللی به اسرائیل در امان نگه می‌دارد. آمریکا با به رسمیت شناختن دولتی جعلی به نام اسرائیل، عملا شرکت‌های نظیر گوگل و اپل را از جهت قوانین ظالمانه بین‌المللی برای اقدام تاسف‌باری نظیر عدم نمایش نام هزاران‌ساله این سرزمین یعنی «فلسطین» روی نقشه در سپر محافظتی قرار می‌دهد درحالی که بسیاری از کشورهای جهان که مصرف‌کننده محصولات گوگل و اپل از جمله نقشه‌های آن‌ها هستند، هرگز اسرائیل را به رسمیت نشناخته‌اند و مردم جهان، روز به روز بیشتر به این چنین موجود منحوسی، معترض می‌شوند.

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    مسجد الاقصی هم بزودی تخریب خواهد شد .
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    مرگ بر صهیونیزم جهانی که هرچه آتیش است از گور اونها بلند میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس