کد خبر 1109310
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی نوشت: هرگز امنیت در دنیای امروز به این معنی نیست که اگر خانه و ماشین‌مان را قفل کردیم، خودمان را در برابر تهدیدهای دیگر در شهر ایمن کرده‌ایم. در شهر، ممکن است با افرادی برخورد کنیم که بخواهند فریب‌مان دهند، به ما حمله کنند، یا جیب‌مان را بزنند. ما به‌مرور یاد گرفته‌ایم که چه رفتارهایی را خطرناک تشخیص دهیم و چه واکنشی در برابر آن داشته باشیم.

همین قوانین در کلان‌شهر اینترنت نیز حاکم‌اند. نه‌تنها هر چیزی که در اینترنت می‌بینید لزوماً درست نیست، بلکه شهروندان خراب‌کار و غیرمسئولی در این شهر زندگی می‌کنند که کارشان انتشار عامدانه اطلاعات غلط و گمراه‌کننده است که آن را دیس‌اینفورمیشن (disinformation) می‌گویند. گاهی ممکن است ما هم سهواً و به‌اشتباه اطلاعات نادرستی را برای دیگران بفرستیم یا به اشتراک بگذاریم که آن را میس‌اینفورمیشن (misinformation) می‌خوانند.

بعضی از شهروندان، دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و به خاطر اعتقادات، جنسیت، زبان، نژاد، هویت جنسی و موارد شخصی دیگر به آنها توهین می‌کنند. آزار آنلاین پدیده خطرناکی است که آثار مخرب و گاه طولانی‌مدت روی فردی که مورد آزار قرارگرفته می‌گذارد.

هکرها هم بیکار نیستند در این شهر؛ روزانه حملات سایبری متعددی برای جمع‌آوری اطلاعات خصوصی‌مان انجام می‌شود حتی اگر ما از آنها مطلع نشویم. ما به عنوان شهروندان عصر رسانه باید با این تهدیدها آشنا شویم، درباره‌شان بدانیم و بتوانیم با آنها مقابله کنیم. سواد رسانه ای کمک می کند ما در این فضا هم مصون بمانیم و هم رفتار بهتری داشته باشیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس