کد خبر 1109199
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
موشک حاج قاسم

آمریکا و اروپا خیال می‌کردند چنان در روند اجرای برجام، ایران را ضعیف و خلع‌سلاح می‌کنند که در سررسید لغو تحریم‌های تسلیحاتی، رمقی برای ایران نمانده باشد.

به گزارش مشرق، پنجشنبه شب پس از وعده ترامپ برای بازگشت تمام تحریم‌های ایران، پمپئو درخواست فعالسازی مکانیسم ماشه را به شورای امنیت ارائه کرد. از همان لحظات ابتدایی مخالفت با این تصمیم آمریکا سرخط خبرها شد.

سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک گفتند که «علیرغم چالش‌های قابل‌توجه ایجادشده در اثر خروج آمریکا از برجام به این توافق پایبند می‌مانیم. از تمامی اعضای شورای امنیت می‌خواهیم از انجام اقداماتی که تنها اختلافات در شورای امنیت را تعمیق می‌کنند یا بر کار آن اثرات مضر دارند خودداری کنند».

‌چین نیز در بیان مخالفت خود با این تصمیم آمریکا اعلام کرد که «درخواست آمریکا هیچ مبنای قانونی ندارد و چیزی جز یک نمایش سیاسی نیست. اقدام آمریکا از هیچ حمایت در میان اعضای شورای امنیت برخوردار نیست. برجام که به تأیید قطعنامه ۲۲۳۱ رسیده اثر قانون بین‌المللی را دارد».‌ روسیه هم تصریح کرد که «مکانیسم بازگشت خودکار را کشوری می‌تواند فعال کند که جزو طرف‌های برجام است. ایالات متحده طرف برجام نیست چون از این توافق خارج شد. از نظر ما مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها وجود ندارد».

‌یکجانبه‌گرایی آمریکا و بازی با اعتبار شورای امنیت

آمریکا در حالی مدعی است که می‌تواند مکانیسم ماشه موجود در برجام را بدون واسطه فعال نماید که با خروج خود از برجام دست خود را برای استفاده از آن بسته است. حالا آمریکا در تلاش است با تعریف یک فرآیند حقوقی، علی‌رغم خروج رسمی از برجام در 18 می ‌2018، همچنان امکان توسل به مکانیسم حل‌وفصل اختلافات را داشته باشد. همین نیت، مقامات آمریکا را دست به دامان قطعنامه 2231 و ارائه تفسیری غیرمنطقی از آن کرده است.

این در حالی است که اجرای این سازوکار توسط کشوری خارج شده از توافقنامه یک رویه غلط و یکجانبه‌گراست و نه تنها اعتبار شورای امنیت را بیش از پیش زیر سؤال می‌برد که حتی توهینی آشکار به دیگر قدرت‌های داخل برجام است. بنابراین هر چند برای اعمال دشمنی یانکی‌ها با ایران هیچ چیز بعید نیست اما باید دانست که مسیر اجرا کردن مکانیزم ماشه توسط آمریکا بعد از خروج یکجانبه از برجام با سنگلاخ‌های حقوقی، قانونی و سیاسی فراوانی رو به روست.

موضوعی که حتی «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که چندی پیش استعفا داد به آن اعتراف کرده بود که واشنگتن دیگر طرف توافق در برجام نیست و نمی‌تواند از سازوکار حل‌وفصل اختلاف برای احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استفاده کند.

چرا آمریکا به جای چکاندن ماشه از برجام خارج شد؟!

آمریکا اگر در برجام مانده بود، می‌توانست تمام تحریم‌های تجمیع‌ شده ذیل قطعنامه 2231 را برگرداند. اما چرا نماند تا از اسنپ‌بک (مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت) استفاده کند؟ چون در صورت اجرای مکانیسم ماشه در سال 96، برجام تمام می‌شد و ایران تعهداتش را که هنوز پس از دو سال بدعهدی آمریکا اجرا می‌کند، متوقف می‌کرد.

آمریکا در تقسیم کار با اروپا، از توافق خارج شد و تحریم‌ها را برگرداند؛ در حالی که اروپا ایران را معطل نگه داشته بود. تصورشان این بود که ایران فلج و تسلیم مذاکره مجدد می‌شود! آمریکا وقتی این مسیر را انتخاب کرد که طبق سخنان صریح ظریف و روحانی مطمئن شد، آنها اجرای تعهدات را متوقف نخواهند کرد.

خبرگزاری دولتی ایسنا 22 اردیبهشت 97 به نقل از نشریه پولیتیکو گزارش داد «فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس این اتحادیه تصریح کرد: من از روحانی تضمین گرفتم که حتی در صورت خروج آمریکا از توافق و برگرداندن تحریم‌ها، ایران به برجام پایبند بماند»! این تشویق ترامپ به خروج از برجام (عدم اجرای تعهدات) بود!

 حسین موسویان (سخنگوی اولین تیم مذاکره‌کننده روحانی) آبان 98 در شورای روابط خارجی اروپا: «من با سیاست فعلی آقای روحانی موافق نیستم. آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌ها را بسیار فراتر از گذشته برگرداند. اگر من جای روحانی بودم تعهدات به NPT را تعلیق می‌کردم و از برجام خارج می‌شدم».

چکاندن ماشه اسلحه خالی از فشنگ

دولت ترامپ، همه تحریم‌های مندرج در قطعنامه‌ها، بلکه فراتر از آن را برگرداند. اروپا نیز با آمریکا همراهی کرد و به تعهد لغو تحریم‌ها -حتی در حداقلی شکل آن- وفادار نماند. بنابراین وقتی آمریکا می‌گوید مکانیسم ماشه را برای بازگرداندن تحریم‌ها فعال می‌کند -غیر از این‌که قانونا مجاز به این کار نیست- در واقع ماشه اسلحه خالی از فشنگ را می‌چکاند؛ چرا که هر تیری در خشاب داشته قبلا با خروج از برجام و بازگرداندن همه تحریم‌ها شلیک کرده است. اروپا نیز همراهی کرده، قراردادها با ایران را به‌هم زده، خرید نفت را متوقف و مبادلات را به تقریبا هیچ تنزل داده است.

با این حال آمریکا و اروپا خیال می‌کردند چنان در روند اجرای برجام، ایران را ضعیف و خلع‌سلاح می‌کنند که در سررسید لغو تحریم‌های تسلیحاتی، رمقی برای ایران نمانده باشد. اما جمهوری اسلامی ایران با رونمایی موشکی، رویای موهوم غرب را به کابوس تبدیل کرد. جوانان اهل فن و شجاع ما، تحریم‌های تسلیحاتی را به موضوعی مضحک، لغو و بیهوده بدل کردند. همّت کردند و سلاح‌های پیشرفته مورد تحریم را ساختند؛ رزمندگان جبهه مقاومت را هم مسلح نمودند، بلکه هر نقطه از محور مقاومت را بیخ گوش دشمن، تبدیل به کارگاه ساخت تجهیزات پیشرفته کردند.

موشک‌های حاج قاسم و ابومهدی و تمسخر تحریم تسلیحاتی

در همین راستا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی، رونمایی از موشک‌های شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی را نماد عزم و اراده ملی ایرانیان در پیگیری دکترین بازدارندگی دفاعی و تهاجمی کشور و تداوم راه سیدالشهدای مقاومت اسلامی دانست و تاکید کرد: تاثیرات بنیادین مجموعه صنعت دفاعی کشور در الگوسازی بومی که فراتر از ایران عزیز در جبهه مقاومت متبلور و به یکی از پیشران‌های اصلی شکست جنگ‌های نیابتی و تروریسم تکفیری و ائتلاف‌های شیطانی دهه اخیر در منطقه تبدیل شده است، نمایشگاه الهام‌بخش و معناداری را در معرض جهانیان قرار داده است که در آینه آن اراده و اقتدار ایران و ایرانی می‌درخشد.

 این بیانیه رونمایی از موشک بالستیک«شهیدحاج قاسم» و موشک کروز «ابومهدی» را نماد عزم ملی در راستای دکترین بازدارندگی دفاعی و تهاجمی کشور و ظرفیت‌سازی‌های متکثر، انبوه و متناسب با نیاز «ضربت متقابل» موفق در میدان مقابله با هرگونه تهاجم و تعرض محتمل دشمنان توصیف و با قدردانی از اقدام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رونمایی از این موشک‌ها افزوده است: خدای بزرگ را به پاس این نعمت عظیم شاکریم که صنعت دفاعی کشور ما امروز در لبه فناوری‌های پیشرفته جهان حرکت می‌کند و سامانه‌های دفاعی بومی تولید شده آن با ربودن گوی سبقت در رقابت با نمونه‌های خارجی ، فعال‌تر و پویاتر از گذشته به افق‌های بلندتر می‌اندیشد.

ویژگی‌های موشک «شهید حاج قاسم» و «شهید ابومهدی»

سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز پنجشنبه در آیین رونمایی از دستاوردهای جدید وزارت دفاع با ‌اشاره به طراحی و ساخت موشک‌های شهید حاج قاسم و شهید ابومهدی مهندس، گفت: این محصولات با کمترین هزینه یعنی یک‌دهم قیمت جهانی تولید شده‌اند؛ زمان رسیدن به این محصول کمترین میزان در جهان است.

سردار تقی‌زاده گفت: موشک بالستیک شهید حاج قاسم موشکی مایل پرتاب و تاکتیکی با برد ۱۴۰۰ کیلومتر است و مبتنی بر فناوری‌های کنترل پروازی و دینامیک پرواز است. جانشین وزیر دفاع درباره موشک کروز دریایی شهید ابومهدی عنوان کرد: ویژگی اصلی موشک‌های کروز ارتفاع پرواز کم آنها و دور زدن پدافند دشمن است. برد این موشک +1000 کیلومتر است که سناریوی عملیاتی نیروهای مسلح را تکمیل خواهد کرد. این موشک قابلیت شلیک از عمق را دارد که در آینده نیروهای دریایی عزیز کشورمان به این موشک مجهز خواهند شد. این موشک قابلیت این را دارد از چند جهت مختلف به سوی هدف پرواز کند.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 202
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 124
  • امین NL ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    سلام نصر من الله و فتح قریب وقاتلوهم حتی لاتکون فتنه
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      0 1
      درپی آشنایی با جهانخواران هستند اما با نام آشتی با جهان
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    خخخخ ولمون کن.
    • خلیج پارس iran IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      از اربابت رژیم جعلی اسرائیل بپرس موشک های ایران چیست؟ چند سال پیش پدر موشکی رژیم جعلی اسرائیل اعلام کرد ایرانیان دشمنان سر سخت ما هستند ولی من به احترام موشک ها و سازندگان موشک های ایرانی کلاه از سر بر میدارم ! یعنی اربابت با احترام از موشک های ایرانی یاد می‌کند سرچ بزن اینترنت سخنان اربابت رو مطالعه کن نادون مغز فندوقی مجازی .. پاینده ایران کهن ترین سرزمین و ملت منطقه و جهان .. شیر خاورمیانه است ایران زمین .. تا کور شوند هر آنکه نتوان دید ...
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      56 61
      تو ""ولی "" ابله !!!کسی مانعت نشده !! برو هرجا که دوست داری ولگردی کن !!!!!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      70 53
      فغلا که بادبادکهای آتشین فلسطینی ها نفس اربابتون رو بند آورده
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      17 12
      ولت کردیم که رفتی سرآخور همسایه
    • علویان بختیاری IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      17 3
      خخخخ خودت ولمون کن!
    • امیر IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      7 4
      خخخ، ببند دهنتو
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      شماکه ولی ولم کن نمی خواهی بدبخت.
    • مهدی IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      از تحریم سیم خاردار در جنگ با عراق رسیدیم به انواع موشک که همیشه دغدغه رزمندگان وجهادگران این مرزوبوم است . موشک های نقطه زن وانواع اژدر و... که به صورت خودکار ناوگان آمربکایی از خلیج فارس به اقیانوس هند عقب نشستند . برای سلامتیسان صلوات
    • RSK IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      2 0
      اخی خصوصیت همچین آدم هایی اینه که اول تا میتوانند دروغ میگویند هر جا که کم میارن،مسخره میکنن،پس ببند آن...را و بعد هم خجالت بکش،احیانا استادت تاج زاده و زیبا کلام نبود؟!!!؟؟
  • ش. AE ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    خدایا راه سیدالشهداء آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام در ما زنده نگه دار این راه ،راه حسین خدا پشت وپناهتون باشه سپاهیان ایران اجرتون با آقا اباعبدالله الحسین
    • ali IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      انشالله اونهایی هم که تیک منفی زدند اجرشون با شمر باشه
    • هم ولایتی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      71 30
      بی شعور به توچه. هرکی نظری داره. خدا بزنه کمرت دوتیکه شی
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    خودتون هم موندین که چی بگین !!! بالاخره آمریکا بده ؟ اروپا بده ؟ هر دو تا بدن ؟ روحانی و ظریف خوبند ؟ روحانی و ظریف بدند و موسویان خوبه ؟ همشون بدند و مشرق خوبه ؟!!! برجام خره ؟! .... بالاخره چی ؟!
    • یا زهرا IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      65 57
      اماده شهادت در راه وطنم و دینم رسول الله هستیم یاعلی یا زینب
    • محمدرضا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      34 36
      همه بدند توخوبی جیگر
    • ا IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      24 25
      تو خوبی
    • ب IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      19 20
      دنبال چی میگردی؟
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      28 23
      تو خوبی بیا کنترول دست تو
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      28 23
      برخی از افرادکوتاه بین اینقدر غرق درشهوات شده اند که خوب وبد را درک نمی کنند وجالبتر اینکه موفقیتهای کشورشان را نادیده می گیرند .معلومه که اونجاشون خیلی دردمی کنه!!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    ما ملت شهادتیم، ما ملت حسینیم
  • احسان IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    60 33
    آقای شریعتمداری! اگر در این مورد بپذیری که در این مورد دولت و وزارت خارجه درست عمل کرده، مطمئن باش هیچ کس فکر نمی‌کنه تو حالت خوب شده. تو همونی که بودی.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      9 4
      آمريكا همون اول كار امكان استفاده از مكانيزم ماشه را نداشت چون ايران برابر اعلام آژانس به همه تعهدات خود عمل كرده بود و بهانه حقوقي براي استفاده از اين مكانيزم نبود. بنابراين چاره‌اي جز خروج از برجام نداشت. بعد كه ايران در قبال تحريمهاي آمريكا تعهدات برجاميشو به ناچار كاهش داد. يك نيمچه بهانه براي آمريكا پيدا شد كه به مكانيزم ماشه رجوع كنه كه شك نكنيد اونم شكست ميخوره
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      5 28
      درود بر حسین شریعت مداری و سخنان عبرت آموز و ابوذر گونه اش
    • بینام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      1 0
      خدا کنه از روبرن هرروز به قهقرا میریم
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    55 27
    هدف اصلی برجام , برداشتن تحریم ها و برقراری سوئیفت بود حالا تحریم ها شدیدتر از گذشته شده و ما دل مان را به چه چیزهایی خوش کرده ایم..
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      11 2
      از یه نگاه کلان و بلند مدت که به موضوع نگاه میکنم (فارغ از فشارهایی که بر گرده همه ی ما مردم در اثر تحریمها هست).اتفاقا این روند جلو رفتن داستان برجام به نفع جبهه مقاومته.ماهم در جنگ سخت به حیثیتشون ضربه زدیم هم در جنگ دیپلماتیک (به زعم سیاسیون خودشون) منزوی شون کردیم.حالا حالا ها هم این داستان ادامه داره.چون "ایران قوی" آرمان ماست.
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      5 1
      خوب مجلس جهادی چرا اتیشش نمیزنه؟
    • مهدی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      4 3
      تحریما که بره دزدا حیرون میشن کاکو
  • پروین IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    48 31
    بسم الله القاصم الجبارین
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      1 0
      دولت باید آتیش می زد
  • موری IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    کاش موشکی ساخته میشد که مستقیم دست دزدان را کوتاه میکرد بردش انقدر بود که دزدان را در دورترین منطقه هدف قرار میداد
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      48 20
      موافقم
    • سعید IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      96 22
      درود آقا به نظر من جمهوری اسلامی سیاست خارجی و منطقه ای خیلی خوب و بی نقسی را دنبال میکنه ... فقط و فقط درد من و هم نود درصد ایرانیا اینه که چرا جمهوری اسلامی با این همه قدرت در مقابل با دزدی و اختلاس و تورم و گرانی و بیکاری همچین سیاستی رو اتخاذ نمیکنه
    • زهرا IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      29 15
      آفرین درست گفتین کاش میشد
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      25 12
      نوع این موشک متفاوته موشکی از نوع امر به معروف و نهی از منکر میخواد همین الان شما در محیط اطرافت به اولین دو نفری که اشغالی برزمین ریختند تذکر ارام و خوب بده و برخوردشان را ببین تا برسی به اون 24 میلیونی که دروغ های منافقانه دیوارکشی و 40 سال زندان و اعدام و اب و صابون را شنیدند و به فرمان بیبیسی رای دادند تا برسی به چند میلیون مرفهی که سال 88 در بالاشهر پایتخت برعلیه رای ملت شوریدند تا میلیونها ایرانی گران فروش و مالیات فراری و ........
    • ناشناس IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      16 4
      برد زياد نميخواد همين داخل و ساپورت كنه حله
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    زنده باد فرمانده کل قوا ،رهبری عزیز و زنده باد نیروهای مسلح ایران
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      42 31
      منفی ندید زشته
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    70 23
    ما ملت اختلاسیم
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      12 22
      پس گورت رو گم کن
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      3 2
      زر نزن
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    57 35
    لابد این موشک هارو هم ساختن که بزنن به خودمون و هواپیمای مسافربری خدا خودش رحم کنه
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      7 4
      همین چند روز پیش اسرائیل پهباد خودشو سرنگون کرد اون به چشم نمیاد نه؟
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      1 0
      اگه روحانی دستور لغو پروازها در شرایط جنگی رو اجرا میکرد این اتفاق نمیفتاد پس مقصر همونیه که بهش رای دادی بیخودی مسائل رو وارونه جلوه نده
    • علی ایرانی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      6 7
      کسانی که توان نظامی کشورشان را مسخره میکنند ابله خدائی هستند
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    26 24
    ما ملت امام حسینیم
  • وحید IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    25 23
    بنازم به صبر و استقامت مسولان و ملتم،درود به رهبرم و زنده باد شیعه و مسلمان.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    6 11
    اگر ممکنه راجع به قابلیت رد شدن از دفاع هوایی توسط موشک ابومهدی صحبت کنید این موشک عمق استراتژیک ایران را بسیار افزایش می دهد وحداقلش می تواند برای ناو ها وناوهای هواپیما بر تا شعاع هزار کیلومتر ی مشکل ایجاد کند فقط قابلیت برخورد به هدف و رد شدن از دفاع ضد هواییش باید خوب باشد لطفاً در مورد آن توضیح دهید
  • احمد IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    26 20
    زنده باد ایران وایرانی سلام بر سپاه با غیرت سلان بر ارتش و نیروی انتظامی
  • ازاده IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    18 32
    جانم فدای رهبر حکیم وفرزانه
  • کایا شیم IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    50 30
    باز هم موشک پرانی بدون توجه به ارای مردم، وضعیت مملکت و آشی که غربی ها برای ما پخته اند. هر موشک پرانی مساوی است با پراندن فرصت ها ، پراندن مغز ها و سقوط کیفیت زندگی مردم
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      8 9
      پس غلط میکنید میگید 800 میلیارد دکتر از کجا امد و کجا رفت ( که بیشترش درشکم شما رفت )؟ اون 800 میلیارد محصول همین چندتا موشکی بود که میپروندیم و نفت را بالای 100 دلار میفروختیم حالا این وسط 4 میلیاردش راهم ممکن بود بابک ها برا خودشون بردارند نه شماه ها که ده ها برابر ان دلار جهانگیری دادید و ارز صادراتی را وصول نکردید و فروش نفت 30 دلاریتان را هم به صفر رساندید
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    24 38
    درود بر ظریف که با توانایی های غیر قابل انکار خود یک تنه آمریکا ابر قدرت مسلم جهان رو مات کرد
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      34 4
      البته قبلش زندگی من بینوا را با دلار25 و پراید 90 مات کرده
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    22 33
    به پاس خون شهید عزیزمون موشک به نام دوشهیدبزرگوارثبت شدقطره قطره خون انها بایدانتقام گرفته
  • US ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    29 22
    به امید روزی که تو ساخت جنگنده های فوق پیشرفته هم مثل صنعت موشکی پیشرفت کنیم. دست همه دست اندکاران صنایع دفاعی کشورم را می بوسم. وظیفه هر ایرانی غیرتمند با هر مرام و مسلک و هر گرایشی احترام به صنعتگران عرصه دفاعی کشور است. بسیاری از این قطعات توسط بخش خصوصی تولید می شوند. همه اینها با افتخار و سربلندی برای عزت ایران تلاش می کنند. درود بر امام خامنه ای عزیزمان که با هدایت و فرماندهی ایشان این موفقیتها بدست آمده است.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    18 17
    ترامپ تنها به نتیحه انتخابات پیش رویش میاندیشد ، پست تر از آنست که فکری بالاتر از این داشته باشد ، ارحاع توافق با ایران به چند روز پس از انتخابات نیز کاملا از سر بیجارگیست ، او دنبال یک دستاورد نسیه است، انشاء ا.. در نزدیکی انتخابات، جمهوری اسلامی با یک قدرتنمایی فوق تصور کلک این مخزن فساد را خواهد کند، زنده باد اقتدار دفاعی که بیش از الک دو لک های دیپلماسی مرهون آن هستیم .
  • سعید بختیاری IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    28 20
    تمام این دستاوردها را مدیون رهبری دلسوز و جوانان و دانشمندانی انقلابی هستیم به حق علی موشک حاج قاسم قلب رژیم صهیونیستی را پاره پارهکند ان شاء الله
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    13 10
    خداشرامریکاواسرایل را به خودشان وا گذارد تانابود شوند ولی شراین مسامان نماها که حق را ناحق وناحق راحق مکنندراچه کند بنظرمن همه را یکجا موشک باران کند هم کم است خدا صبری به ما دهد
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    20 18
    گرامی باد یاد و خاطره شهدای سرافراز این راه و این مشی . زنده و سلامت باشد وجود نازنین یادگاران شهدا که ماشه را چکاندند ما هرچه داریم به حرمت خون پاک شهیدان و مردانگی و ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان طریق عاشورا است . گفتگو و مذاکره با شیطان زور گو جز شکست و سر افکندگی چیزی ندارد.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    25 24
    ما ملت امام حسینیم
    • سید زبان بر DE ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      8 5
      منتظر اشاره آقامون هستم جانم فدای رهبر
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    21 19
    خیلی خوشحالیم از این پیشرفت ولی امیدواریم به یاری خدا نسبت به مفسدین اقتصادی نیز این جدیت و مقابله باشه انشاا..
  • ابلفظل IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    13 18
    دستتان درد نکند امریکا داره از پا درمیاد
  • IL ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    12 21
    بله درست است . آمریکا دیگر جز برجام نیست و حق دخالت هم ندارد .
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      6 21
      تو از کجا پیدات شد خودتون اشغاگردید با او پرچم نحستون منظر موشکهای ایران باشید
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    21 13
    مرگ بر آمریکا
    • ایمان IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      19 7
      سلام به امید روزی که هیچ ظلمی در دنیا نباشه و ظالم سالم نباشه درود خدا بر شهیدان و بر امام شهیدان و لعنت خدا بر دزدان بیت المال
  • عطا IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    18 22
    لعنت بر سیاست آمریکا و اروپا بخاطر این قدرت لعنتی چقدر مردم ایران و تو فشار تحریم گذاشتین
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    17 3
    چه تحلیل عجیب وغریبی
  • علیرضا IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    17 7
    دلتون خوشه امروز پولم نرسید روغن نباتی بخرم
    • IN ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      10 1
      بر از سوپر مارکت تو ونزئلا بخر ارزونتره
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      8 3
      پولتو خرج خرید بسته اینترنت نکنی به بالاتر از روغنم میرسه
  • محمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    19 24
    از اینکه بر فراز قله هاییم، خرسندیم. چاره ای نیست ،ذات ایران و ایرانی قله نشینی است . زنده باد ایران و ایرانی و جاویدان باد نام شهید
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    21 3
    مقاله های آبکی وجناحی.کارشناس کی بودی تو.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 13
    خودت خواستی وات کردم از بوش ناراحت نشی
  • فرزند ایران IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    23 16
    الهی درد و بلای همه ایرانی ها بخوره تو سر ترامپ،سیاستگذاران امریکایی و انگلیسی و اون درد یکجا بخوره تو فرق سر کسانی که از سر حرص و طمع بیش از حد به اموال مردم و بیت المال دست درازی کرده و میکنند. افرادی مثل:خاوری،طبری،مرجان شیخ الااسلام و ... که با هدف چپاول سرمای های این مردم رنج کشیده،با هر ترفندی خود را به مدیریت های کلان کشور رسانده و سپس جیب شان را با دست های کثیف و شیطانی پر کرده و از ایران فرار میکنند. لعنت و نفرین ابدی خداوند بر آنانی که حق این مردم را نادیده گرفته و با چپاول و دزدی از مملکت فرار میکنند.
  • مهدی خداکرمی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    13 6
    الله اکبر هیهات من الذله✌✌
  • mohammadta IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    32 1
    به امید آن روز که تو مملکتمون دزدی و اختلاس صفر بشه؟؟؟؟؟
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      1 0
      خخخخخخخ خیلی ماهی اینجوری ذهنتو به کار بندازی یکدونه موسفید نمیکنی ای ول
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    8 2
    نتیجه اینکه در این برهه از زمان گفتگوی موشکها بیشتر اثر داره تا گفت وگوی تمدنها و دیپلماسی ابکی وخنده کما اینکه شهادت حاج قاسم وبازگشت شدیدتر تحریم ها نتیجه دیپلماسی ابکی و خنده بود
  • ممد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    5 7
    اصلا لازم نیست دشمن به خاک ما هجوم آورد، ما خودمان خاکمان را دو دستی تقدیمشان میکنیم
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      3 0
      از خونوادت شروع کن
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      2 0
      شما غلط میکنی بی غیرت. هر کس به خاک ایران بخواهد دست دراز کند گردنش را با دستان خودم با ساتور دو شقه میکنم.
    • حسن برفی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      1 0
      کسی که خاکش رو دو دستی تقدیم دشمن میکنه ، صدالبته هیچ غیرتی به از دست دادن ناموسش هم نداره .
  • aj IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 5
    ما به لطف پروردگار عالم حکومت اسلامی را جهت قیام امام زمان منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بوجود اوردیم وبا تاییدات آن بزرگوار ودعای حضرتش حفظ وبادست رهبر عزیزتر از جانمان به صاحبش تحویل وتحت امرش جان نثارانه خادم خواهیم بود . دشمنان چه بپسندند وچه نپسندند . وعده نصرت خدا نزدیک است . ان شاءالله.
  • مشهدی رحمت کفاش IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 1
    اسرائیل رادرمیدانهاریزمی بینیم*شمشیرحق برعلیه باطل راتیزمی بینیم#شمشیرحق به آب آسمانی بران شده*با نام الله به نام دست شیران شده.آمین%
  • DE ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    6 1
    سلام نصر من الله و فتح قریب وقاتلوهم حتی لاتکون فتنه
  • رستمی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 3
    مرگ.ونابودی اسرائیل وامریکا بدست سردار اسلام محسن رضائی اتفاق خواهد افتاد.
  • هادی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    8 5
    اره اینا ماشه رو قبل از اونا کشیدن رو ملت هر طرف بکشه دهنه ما مردم سرویسه
  • سید IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    2 4
    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرض چند دقیقه می تواند ماشین جنگی آمریکا را نابود کند. اجرکم عند الله
  • مصطفوی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    2 4
    سلام به ترامپ اشقال بگوید مادست خالی به کمک الله پدر شاه درآوردیم حال حاضر پشتمان به کوه وصله یک الله دو رهبر معظم سه خون شهیدان
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    6 1
    ما میتوانم و قدرتش را داریم تا مشت محکمی به دهان دشمنان و آمریکا بزنیم.و ای کاش میتوانستیم همان مشت را بر دهان اختلاسگران و خائنان و مسئولین دزد هم بزنیم که انشالله مشکلات داخلی را هم حل کنیم و عدالت در کشورمان نیز برقرار بشه نه اینکه هر کی پولدار و پارتی دار و....باشه روی سر و هر کی مظلوم و بی پناه و فقیره زیر پا . چه آمریکا و چه کشورهای دیگه در مقابل ایران هیچ غلطی نمی توانند بکنند. دشمن اگر از خارج باشد ما را نه بیم و نه هراسیست چه کنم که هر چه آید از خویشان است
  • محمد اسفندیاری IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    9 2
    سلام دوستان عزیز.لطفا به هم توهین نکنید.به عقاید هم احترام بگذاریدماهمه ایرانی و برادریم وتنها راه شکست دادن ما تفرقه افکنی بین ماست.که دشمنانمان سالهاست در حال انجام ان هستند.شیعه.سنی.مسیحی.یهودی.زرتشت.عرب.فارس .ترک .کرد.لر.بلوچ.و تمام عزیزان دیگر همه جانشان را فدای ایران میکنند.فقط بریده باد دست منافقانی که توی این شرایط سخت کمک به دشمن میکنند ومال بیت المال رو به یغما میبرند
  • م IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    5 0
    به امید روزی که صلح و دوستی همه جا پاینده باشد ما به دنیا اومدیم میخوایم زندگی کنیم جنگ و موشک و خونریزی و کشتار یعنی چه جمع کنید خداوکیلی
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      2 0
      اینو به امریکای وحشی بگو که پایه و اساس اقتصادش بسته به صادرات و فروش اسلحه اس و برای فروش هرچه بیشتر اسلحه هاش دنیارو به جنگ و خونریزی کشونده
  • مسیح IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 3
    باسلام ویادسیدشهدای مقاومت سرداردلها،شهیدحاج قاسم سلیمانی درودمیفرستم به اینهمه شجاعت واقدام به موقع سپاهیان عزیزکه با اتکابه توانمندی نخبگان جوان خودتوانست ماشه ی اقتداررافعال وبه آمریکابفهماندکه دست ازپاخطا کند،هزاران حاج قاسم درراهی که آغازگرش بوده به فرمان مقام عظمای ولایت دشمنان این ملت رایکی پس ازدیگری نابود خواهدکرد.همانطورکه شاهدنابودی داعشیان بودند.... کوچکترین رزمنده تحت فرماندهی سرداردلهادردفاع مقدس.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 1
    دلار قبل از بر جام و بعد از برجام‌ گوشت ؟؟؟مرغ قبل از بر جام بعد از بر جم ؟؟؟؟ خود رو قبل از بر جام بعد از بر جم ؟ مسکن قبل از بر جام بعد از برجم ؟ قیمت هارا سوال کردم مقایسه بفر ماید ؟کلمه ی عقل و خرد چه دل نشین است ولی یگ افسانه است
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    7 7
    درود بر ارتش آزادی بخش آمریکا
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      5 2
      مرگ بر ارتش آزادی نبخش آمریکا
    • معصومه سادات IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      5 1
      فقط میتونم بگم خاک بر سرت!
    • DE ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      3 1
      فعلا که آمریکا خودش داره آزاد میشه
  • قدرت اله IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    18 1
    عربستان یک کشوروهابی هست ولی یک قانون خوبی داره این که هرکسی دزدی کنه دست اورامیبرند اگه این قانون تو ایران انجام میشد خیلی خوب بود خیلی از مسوولان دست یاپانداشتن و عین کرم رو زمین راه میرفتن ولی حیف کسی باهاشون کاری نداره
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      1 0
      راست میگی. ما هم ازین قانونای خوب خوب زیاد داریم. منتهاش درست همونطور که جنیاتکارای آل سعود هرروز بیشتر از نفت ملتشون میخورن که بهتر به اربابشون شیر بدن و کسی هم کاری به به کارشون نداره، کله گنده های همه جای عالم گردنشون کلفته، لای گیوتین قانون جا نمیشه لامصب. این مدل قانونهام واسه مردم کوچه و بازاره نه گنده دزدایی که مد نظر شماست!همه جای دنیام همینه...یه جا بیشتر یه جا کمتر یه جا پنهان تر....آدمیزاد تا بشینه و فقط نگا کنه که ظالما دنیارو زیر و رو میکنن ازینم بدتر سرش خواهد بود....اللهم عجل لولیک الفرج
  • علی محمدی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 4
    باسلام ودردو به مقام عظمای ولایت وخسته نباشیدبه همه نگهبانان سرزمینم ایران عزیزمنهروقت مطلبی درباره ساخت تجهیزات نظامی به دست جوانان این سرزمین کهن میخونم اشک توچشمام جمع میشه وبه خودم میبالم واحساس غرورمیکنم .
  • مصطفی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 0
    یعنی الان ماتحریم نیستیم؟؟که می‌ترسیم از بازگشت تحریمها؟؟؟؟؟ای خدااااااااااا برس به دادمان مظاومها
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 1
    هیچی نمی خواییم فقط وضع اقتصاد مملکت درست کنیید ..مردم خیلی تحت فشارن..پراید مدل هشتاد نمی تونم بخرم.ای خدا
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    1 3
    این چین عزیزتون چرا یکساله بجای ایران از عربستان نفت میخره؟
    • محمد IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      1 0
      قرارداد25 ساله چین راموظف به خریدنفت ازایران می نماید، ولی یک عده ای تلاش مینمایندکه این قرداد بسته نشود، درصورتیکه با400میلیارد سرمایه گذاری چین درایران وخریدنفت باعث بی اثرشدن تحریمهای ظالمانه ی امریکا رادرپی دارد، شایدم یک عده ای ازاین تحریمها استفاده میبرند!
  • مسعود محمدی US ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    6 3
    کاش موشکی داشته باشیم مستقیم کاخ سفید را هدف قرار دهد
  • RU ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    5 2
    ما راهمون راه امام حسین (ع) سرتسلیم فرودنمیاریم.خداوند لعنت کنه دشمنان داخلی ،رژیم صهیونیستی،ال سعود خبیث وآمریکای تروریست.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    6 3
    مرگ بر آمریکا مرگ بر ترامپ وحشی خونخوار عوضی مرگ بر اسرائیل
    • NL ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      3 3
      زنده باد نیروهای مسلح
  • سید زبان بر DE ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 4
    منتظر اشاره آقامون هستم جانم فدای رهبر
  • IN ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    6 0
    اگه روحانی چن تا سوپر مارکت تو ونزئلا بزنه اقتصاد ایران کاملا درست میشه
  • داریوش IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 2
    درود و صد درود به افتخار آفرینان ایران در عرصه نظامی
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 2
    خدا حفظشون کنه
    • میکاییل بای زاده IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      2 2
      دوستان خواهشا برای همه ی رزمندگان دین اسلان بااحترام ی صلوات عنایت بفرمایین آمین
    • روح الله جعفروند گیگلو IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      2 0
      باشاسین ایران
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 1
    درود بر رزمندگان دلیر ایران
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    خداشاهده دیگه خسته شدیم ازین دعوای جهانی کاش آمریکای جاهل و نادان برجام رو داغون نمی کرد میدونم برجام هم ضررهایی برامون داشت و هم سود اما خداییش خیلی اعصاب خوردی برای همه ی کشورها نداشت و ایران هم میتونست باوقار موشک بسازه اما نه موشک هسته ای برای همین، مرگ بر امریکا
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 0
    هر چی باشیم ایرانی هستیم در خصوص جنگ ایرانی با غیر ته از خاک ناموسش دفاع میگه متلک بهم نزنید
  • بهار IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 2
    هرکس زمان یاری کردن رهبرش درخواب باشد ، زیر لگد دشمن بیدار میشود
    • TR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      0 2
      فعلا كه ما مردم زير لگد مسيولان هستيم
  • 1 IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 4
    دقیقا واسه همینه تروریست هستین.
    • arshia IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      5 2
      نمیدونم تو ایرانی یا نه ولی اگه تو ایرانی بدون صد ها نفر واسه تو و ناموست رفتن تو یه کشور غریب تا ناموست دست چندا ادم وحشی نیوفته بعد اونایی که پیکرشون بدون سر بر میگرده میشن تروریست
  • DE ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 2
    جانم فدای ایران جانم فدای سپاه جاودان جانم فدای نام نامی سردار سلیمانی رستم به چشم دیده ی شده سردار جاودان ایرانزمین عزیز
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      1 0
      جانم فدای پیکر تکه تکه شده ی سردار قاسمی تا جان در بدن داریم ترامپ دشمن همه ی مردم ایرانه. ترامپ شبها با چشم باز بخواب که تا جان در بدن داریم آسوده نخواهی بود.
  • قاسم IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 0
    داغت تا ابد در دلها میماند حاج قاسم سردار دلها....
  • احمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 0
    دوستان بجای دعوا و متلک گفتن به هم .. بهتره یکمقدار عقلانی و منطقی فکر کنیم .. هر دستاوردی در کشور باعث افتخار است .. مخصوصان دست آوردهایی که در حوضه ی نظامی و دفاعی کشور که به امنیت ایران مربوط است
  • علی خدایی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 0
    ایران باید با قاطعیت قدرت و عزم و اراده بیشتر در همه امور نظامی و اقتصادی خودش را با قدرت و با سپر دفاع همه جانبه قوی کند و اون کسایی هم که به خودشان اصلاحات و غیره میگن اون را هم نباید زیاد رو بدد چون عین بنی صدر میشن فقط نگاه نگاه انقلابی و نگاه به داخل باشد
  • امیر عباس IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 0
    درود بر سپاه مرگ بر امریکا
  • مهدی مطمئن فعال IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    2 0
    با درود به شرف ایران اسلامی و پیشگاه حضرت آقا و سپاه و ارتش من به خودم افتخار میکنم که یک ایرانی هستم.و بمولا قسم کافیه لب تر کنند حضرت آقا تا این جان ناقابل را فدا کنم
  • Farzin IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    1 0
    عجب
  • هموطن IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 3
    مطلب بالا و نظرات مردم رو خوندم. هیچ کدوم ارزش سیاسی در مسئله یک کشور نداره فناوریهای دنیا رو مطالعه کنید میبینید 500سال عقبیم هم ازنظر فناوری. علمی و متاسفانه اجتماعی خدا نکنه جنگ بشه که بدبخت میشیم دیگه جنگ تومرز نیست دوتا موشک می‌سازند که چی ؟
  • سام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 0
    درود و سپاس به تمامی سربازان ایران سربلند .و درود و سپاس به روح تمامی شهدای وطن.آمریکا و دار و دسته اش باید به خاک ایران سجده کنند.چون خاک ایران سربازان شهادت طلب و غیرتمند پرورش میدهد .زنده باد ایران همیشه جاویدان
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 0
    زنده باد ایران و تمام جان بر کف هایی که برای پیروزی ایران و اسلام تلاش می‌کنند
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 0
    اون موقعی که حتی یک دونه موشک نداشتیم هشت سال جنگیدیم ودفاع کردیم دشمنان هیچ غلطی نکردندحالا که هزاران موشکهای گوناگون داریم
  • اکبر IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 3
    خدا نگهدارتون باشه پوز امریکا را باید به لجنن مالید هر موشکی که سپاه عزیز دوست داشتنی درست میکنه لذت میبرم به ایرانی بودنم میبالم
  • هومان خسروی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 0
    این زبان قابل درک و فهم امریکاست امریکائی ها خوی وحوش را دارند اگر عقب نشینی کرده و فرار کنی و یا خود را تسلیم نشان دهی به معنای اینست که میتوانی مرا تکه پاره کنی سرنوشت دولتهایی که فریب شیطان بزرگ را خورده قدم به قدم عقب نشستند و نیز سوریه که تسلیم اراده و نقشه ها نشد آئینه عبرت ماست اگر با فریب شکست مرحله ای خوردیم ما را احمق دانسته و معرفی مینمایند ولی اگر شجاعانه با تمام قدرت و نیرو ایستادیم فقط دور ایستاده پارس میکنند و چنگ و دندان نشان میدهند و اگر یک قدم به جلو برداشتیم دک قدم عقب میروند راه خیانت بر خائنین نیز با خون پاک سردار شهید سلیمانی عزیز بسته شد
  • ف IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    1 0
    تحریم بسه دیگه
  • عباس IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    خوشبحالتون، دلتون خوشه وشکمتون سیر، که میتونین راحت نظر بدین، اگه مثل من نه ماه بیکاربودین وتواین وضعیت تورم صددرصدی درخاست پول بیشتر صاحبخانه وچندین برابر موادغذایی و....... هزارتادیگه ازاینا، وولکردن ورفتن زنو بچت بخاطر بی پولی وبدبختی وگشنگی وروزی هزاربار ارزوی مرگ کردن بخاطر شرمندگی پیش زنوبچت، شب تا صبح توتنهایی خودت گریه کردن، اونوقت نمیامدی اینجا ازایننظر ها بدی،به این فکر میکردی شام ازکجا بیاری، خدا هیچکسو فقیر وشرمنده خانوادش نکنه، وباعث وبانیشم نبخشه،
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      2 0
      امیدوارم دوست عزیز ولی وقتی ادم میبینه پولتونو خرج خرید بسته اینترنت و وقتتونو صرف کامنت گذاری میکنین یکم ادم درمورد شما و این حرفاتون به شک میفته وگرنه کسانی که واقعا اینطور باشن 1000تومنم دستشون بیاد خرج زندگی میکنن.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      چ ربطی به بسته داره برادر.هستن کسانی که واقعا از سر نداری این اتفاقها برای زندگیشون میوفته؛ خیلی هم زیادن . خیلی سخته ناچار باشی و به هر دری بزنی و کاری از دستت برنیاد برای نجات زندگیت بتونی انجام بدی؛چون همه چیز بستگی به پول داره و اگه ریشه ضعیف باشه و کار بار درست حسابی نداشته باشی که واویلاست
  • مجید US ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    3 0
    همه دوست داریم ایران ابر قدرت دنیا باشه و بهش افتخار کنیم اگه کسی انتقادی میکنه به خاطر شرایط اقتصادی خیلی بدی هست که این چند دهه باهاش روبرو بودند ایشالا سال 1400 سالی باشه که همه ایران به وضعیت نظامی و اقتصادی کشور امیدواریم باشیم
  • علی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 4
    دقیقا مثل پراید با هزینه کم و این همه قابلیت ولمون کن بابا تمومش کنید ملت از فقر و گرسنگی در به درند
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      0 0
      خدا ریشه ظلم را بکنه یا این ور یا اون ور من که گیج شدم
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    1 0
    سلام من به ایران افتخار میکنم این احترام برای مهین م
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام سرباز ارتش جوشن کبیر
  • علی IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    1 1
    کاش موشک ها خوردنی بودند تا حالا سو تغذیه ملت حل شده بود
  • صادق IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    خاک توسرت ترامپ دیگه کارت تمومه مرتیکه قمارباز تودرجایگاهی نیسی که بخوای از مکانیسم ماشه استفاده کنی
  • مسعود IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    انتقام سالها تحریم را خواهیم گرفت و ذلت را نصیب مستکبرین خواهیم کرد.
  • روح اله مهدوی IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام درود بر شرفتان دلاور مردان انتقام خون حاج قاسم را بگیرید
  • امیر IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    والله آمریکا دشمنی شو به ما ثابت کرده از ترور سردار گرفته تا تحریم های اقتصادی ،نظامی ، غذایی، وقتی بیشرف به کودکای پروانه ای رحم نمیکنه داروهای سرطانی و .... اینا رو تحریم کرده آقا همین داعش دست گل می بود صد بار گفتم خودمون ساختیم داعش رو از دشمن دشمنی میاد دیگه چه طوری باید بگه من دشمن شمامم سگ زردم برادر شغاله برجام هیچی نداشت همینش خوب بود نسل جدید فهمیدن وجه آمریکا چیه دیگه کسی کدخدا کدخدا نمیکنه
  • اصغر IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    با سلام از اول قبول برجام اشتباه بود چون فقط به طرف مقابل امتیاز دادیم بدون گرفتن امتیازی از اول باقدرت بایدبااین دیوانگان رودر رو میشدیم بازم خدانگهدارتون باشه خیلی عزیزیت
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    احتیاج مبرم به یک دستگاه ماشین دارم ولی توان خریدشو ندارم فقرا فقیر تر شدن یا غیاث المستغیثین
  • سارا IT ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    درود بر سرداران بزرگ وزحمت کش سپاه وبسیج وارتش خداوند نگهدارتان باد وپاینده باد ایران ونام شهید تهرانی زنده وراهش پاینده باد .
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    خسته نباشین دلاوران بی ادعا همیشه سرفراز بمانید۲۴۸۶
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام بر ارواح طیبه شهدا های الخصوص حاج قاسم و لعنت خدا بر دولت صهیونیسم و آمریکا ال سقوط، بازم موشک می سازیم چشمتون کور، بهترشم می سازیم
  • کیا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    اجرشان باسیدالشهدا انشالله پاینده باشندسپاهیان ایران
  • علی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    مقاله ی بد و بی ارزشی بود. نویسنده بسیار کوتاه فکره.
  • هیچکس IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    چند وقت یک بار نظرات شما ها رو می خونم حالم خراب میشه .یا از این ور بوم میفتین یا از اون ور.یا در حال سواری دادن به خوبان سالها گذشت هر چند وقت یکی اومد شما باز نفهمیدید ایرانی شده گوسفند تا شیر و پشم داره به درد میخوره بعدش راهی کشتارگاه به عناوین مختلف.صحبت از عید مکن بگزر و راحت بگزار .کت من در گرو عید گذشته است هنوز به من آخر چه که نوروز سعیدس امروز
  • علی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    ی تراشه کارت ملی نمیتونن بسازنن بعد میگن موشک ساختیم
  • علی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    دعوا نکنین با هم. جوجه را آخر پاییز می شمارند.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    هر چه باشد ایرانی بجز... دارای فرهنگی غنی و رعایت ادب در ذات این ملت است‌ لطفآ با منطق به هم پاسخ دهید وگرنه شبهه در ذات شماست
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    خیلی وقته آمریکا میخواد از این غلطا بکنه جرٱتش نداره لشکر ایران زمین دمار از روزگار ش درمیاره انشاءالله
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    کاشکی نظر میدادیم کسی گوش میکرد ولی افسوس فیلم بود
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام اقای مسئول کاش انقدری که به تحریم اسلحه و سلاحاتون حساس هستید یه مقداری به فکر معیشت مردم بودید دیگه شور گرونی در اومده
  • مسئله گویان IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    3 0
    سلام جان بااینکه جراحت جنگی رمغ از من گرفته نیمه جان مانده فدای رهبرم سید علی خامنه ای بفدایت همه چیزم.
  • مهران RO ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    4 1
    آقا ملت دارن از گرسنگی میمیرن بعد شما ذوق چهارتا موشک رو میکنی ؟
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    2 0
    موشکاتون بزنی اسرائیل انبار کردن بسه تا کی صبر عربستان بپوکونید خسته شدیم یه سوپرایسی اخبار تکراری اه یه هیجان ایجاد کنید حوصلمون سر رفت
  • ابراهیم IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    16 0
    مثل سگ از موشکامون میترسن
  • MX ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    7 1
    بنظر من بجای اینهمه هزینه های بی مورد ، بیایید انسانیت، دوستی، شرافت را ترویج و تبلیغ و صادر کنبم، و اقتصاد خودمان را شکوفا کنیم همه انسانیم بجای ابنهمه هزینه های گزاف که صرفاً جهت جنگ افروزی و ویرانی و دشمنی است بیایید در صلح و دوستی در کنار همه ملت ها زندگی نماییم، و دشمنی ها را کنار بگذاریم. همه اش دشمن دشمن دشمن،. انگار در عصر جهالیت بسر می بریم.
    • ... IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      سلام بله من هم کاملا موافقم باید به فکر صلح باشید و استاد مراکز فرهنگی و منتظر بمانید تا دشمن مثل خیلی کشورهای صلح طلب و آزادیخواه بیاید و ناموستان را بر خود حلال کند
    • حسینی IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      ما از خودمون دینمون ناموسمون دفاع می کنیم این را به امریکا بگو که هزاران کیلومتر می اید توی خلیج فارس نیرو پیاده می کند خیلی باید احمق باشیم و ساده که حرف از دوستی با دشمن خونخوار بزنیم
    • ایرانی IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 0
      عزیز من دررابطه با سیاست چیزی نمیدانم ولی از نوشته شما می پرسم ان صمیمت وصداقت انسانیت انهایی که میگوید درکنارشان با آرامش زندگی کنیم .کجاست وچه کشورهایی هستند که بدون دلیل ۸ سال باکمک به نوکر خودشان که اخراز نورگیر ساختمانی پراز سوسک اعدام شد کردند ماراهدف حتی بمب های خوشه ای جنگ جهانی دوم قرار دادن
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    ماشاالله افتخارم ایرانی بودنه ان شاء الله موفق باشید
  • داود IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    عجب فیلمی هستیدشما خخخخخخخخخخخخخ
  • ص IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    روزی خواهد آمد که ملتی با پرچم های سیاه مثل عقاب بر سر قوم بنی اسرائیل چیره میشوند
  • رضا IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    لییک یا خامنه ای
  • بنده گرشاسب صحبت زاده IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    من یک ایرانی وطن پرست هستم به اقتدارملت ایران وبه ارتش وسپاه پاسداران باغیرت وطنم افتخارمیکنم
  • احیا دادمهر IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    پذیرفتن ایران به عنوان یک ابرقدرت؛ به نفع همه دنیاست ببین کی اینو گفتم .......
  • علی IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    عزت ما اعتبار ماست ما چون سربازان گمنام امام زمان (ع) ایستاده ایم جا بر کف و با ایمانی راسخ برای گوشمالی هر چه زورگو باشد هستیم میخواهد امریکا باشد یا دیگر ان
  • عبادالله احمدی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    آفرین به جوانان نخبه و با ارزش ایران عزیزم که در هر قدم ، زره زره از خاک وطنمان را به تیر زهر آگینی در قلب و چشمان دشمنان این مرز و بوم تبدیل میکنند . و این حرکت آنان ، همان تدبیر و محاسبه ی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ، بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی ره که به حق ، روح خدا در کالبد زمان بود و هست را میرساند که فرمودند : آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و اسرائیل از صفحه ی روزگار ، محو خواهد شد . که انشاالله تعالی ، محقق خواهد گردید .
  • منطق IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    از لحاظ موشک در خاورمیانه اول ودر دنیا در رده های بالای قدرت موشکی هستیم،اما یک سوال :آیا جوانانمان با جوانان ابتدای انقلاب یکی هستند ؟بهترن؟برابرن ؟با عقب تر البته از لحاظ ایمان و اعتقاد چه کیفی و چه کمی ؟ایران مقتدر باید همراه با عدالت باشد
  • خدایارجهان IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    مرحباواحسنت ودست مریزادبه ایران قوی وخاک برسرخائنین وطن فروش
  • abozar IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    عالی
  • ایرانی IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    مشرق عزیز ،چرا نمی توانی حقیقت را بگویی ،مگر شما به خدا اعتقاد ندارید ! سعی کنید با مسائلی که به ملت و کشور مربوط است ،مسائل جناحی را مطرح نکنید!!! حرف از انسجام بزنید ،و تنفرتان را از جناب دکتر روحانی و دکتر ظریف در جاهای دیگر مطرح کنید و تلاش های تیم دیپلماسی را نادیده نگیرید،از سیاه نمایی دست بردارید!!!! ما دکتر ظریف را دوست داریم.
  • امید IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    هرچی باشه مملکتمونه بد یا خوب نباید بیگانه به فکر این باشه که نزدیک مملکت میتونه بیاد .یادتونه باشه ۸سال بدبختی را تحمل نکردیم که الان اینجوری برای اروپایا لنگ بندازیم.میدونید چرا هندیا لباس رسمیشون مثل یه تیکه پارچه است.چون زیر بار ننگ انگلیس نرفتن تکه پارچه پوشندن تنه خودشون تا از تحریم در اومدن بیاید پشت هم باشیم دوقطبی را کنار بذاریم زیر پرچم ایران بمونیم تا دوباره بلند شویم.بخدا اونی که بد میگن میدونم پاش بیوفته از ناموس مردم کشورشون دفاع میکنن ما ،من ،تو ،همه ایرانی هستیم.ایران عزت شرف داره .خودمون از بین نبریمش.یا علی
  • آذین IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    احسنت بر همه مردان دلاور این آب وخاک که باتوان خود آمریکا را درتمام زمینه ها به ذلت نشانده اند
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    همه ی اینا خوبه ولی اینو میدونم که مردم ایران مثل سوزن منگنه اند که وسط دوتا لبه گیر افتادن هر دو لبه هم با هم فشار میارن یک لبه دولت خودمون یک لبه هم آمریکا الحق که هماهنگیشون واسه فشار به ملت عالیه فقط با ظهور امام زمان که این فشارها عکس میشه به امید ظهور امام زمان عجل الله اللهم عجل لولیک الفرج
  • رضامجدی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    بسم اللله الرحمن الرحیم ایران باوجود رهبری مقتدر سپاه وارتش مومن قوی هیچ قدرتی نمی تواند به ایران ضربه بزند
  • Sabet58 IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    سلام واقعا ممنون از سازندگان این موشکها فقط کاشکی کمتر تنوع میدادین وبجاش یه خرده رو دقت هدف گیری و آموزش اوپراتوراشون کار میکردین
  • حسین IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    درود بر کسانیکه راه شهیدان ادامه می دهند همان راه سالار شهیدان انشاالله که دشمنان همیشه چشمشان کور باشد و نتوانند پیروزی اسلام را ببینند درود بر رهبر انقلاب و حسینی
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    خیلی خوب هست کشور عزیزم تا آخرین نفس ازت طرفداری میکنیم
  • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    مدیون خون شهدا هستیم
  • سهراب IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    از کی تا حالا شریعتمداری ابوذر گونه شده ؟
  • حمید IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    شایددل خوشی ازوضع معیشتی واین گرانیها نداشته باشیم امادلخوشیم که عزت واقتدارایران چندهزارساله راباموشکهایمان خواب رابردشمنان شیعه حرام کنیم.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    زنده باد ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس