کد خبر 1109006
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
موشک‌های کروز هوایی در مرحله آزمایش هستند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از مرحله آزمایشی موشک‌های کروز هوایی خبر داد.

به گزارش مشرق،  امیر سرتیپ امیر حاتمی در گفتگویی از مرحله آزمایشی موشک‌های کروز هوایی خبر داد و گفت: یک موشک کروز برد بلند هم برای هواپیماها داریم که امیدواریم بتوانیم آن را به موقع به اتمام برسانیم.

وی افزود: کار برای تولید این موشک کروز برد بلند در وزارت دفاع با جدیت به پیش می‌رود و از آنجا که یک کار تحقیقاتی است، اگر با مانع فنی روبرو نشود در موعد مقرر به نتیجه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

برد ۱۰۰۰ کیلومتر موشک کروز دریایی «شهید ابومهدی» و ۱۴۰۰ کیلومتری موشک بالستیک «شهید حاج قاسم»

پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه پهپادها داشته‌ایم

وزیر دفاع با اشاره به اینکه وزارت دفاع در زمینه انواع موشک‌های کروز کار می‌کند، اظهار داشت: در نمایشگاه دفاعی ۲۲ بهمن سال گذشته هم موشک‌های کروز زمین به زمین هویزه و سومار به نمایش گذاشته شد که برد آن‌ها حدود هزار و ۴۰۰ کیلومتر است.

امیر حاتمی با اشاره به صعود ایران از رتبه بیست و سوم به چهاردهم در توان دفاعی، ادامه داد: اگر سنجش دقیقی صورت بگیرد، حتما رتبه واقعی ما بالاتر از این رقم خواهد بود.

وی تاکید کرد: این رتبه بندی را موسسه‌های بین المللی براساس شاخص‌هایی انجام می‌دهند و قدرت رزمی کشورهای مختلف را با تطبیق داده‌ها می‌سنجند و یک رتبه‌ای را اعلام می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: اما چون آن‌ها از یکسری ویژگی‌های ما مثل قدرت روحی، آموزش، ‌ تجربه و انگیزه‌های الهی رزمندگان ما اطلاع درستی ندارند نمی‌توانند با دقت این توان دفاعی را بسنجند.

امیر حاتمی درباره مشارکت وزارت دفاع در تولید واکسن کرونا هم، گفت: همکاران ما باتوجه به ظرفیت‌های بالایی که در حوزه‌های علم و فناوری در اختیار دارند، کمک موثری به همکاران وزارت بهداشت می‌کنند و ما امیدوار هستیم که بتوانیم در تامین واکسن کرونا هم نقش موثری ایفا کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خدایی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    32 10
    خدا قوت و همیشه سلامت و موفق باشید و پیشرفت های روز افزون
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      21 6
      منفی دهنده ها از آلبانی و سعودی هم که طبق معمول فعالن ، زیاد پشت کامپیوتر نشینید یه موقع اون جاتون زخم نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس