کد خبر 1108863
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
کاروان عراقی

یک منبع امنیتی گزارش داد که چند کاروان آمریکایی حامل تجهیزات جنگی از کویت وارد استان بصره در جنوب عراق و از آنجا عازم پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق شده‌اند.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی، امروز (پنجشنبه)، از ورود کاروان‌های آمریکایی به پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار (غرب عراق) خبر داد.

بیشتر بخوانید:

ورود یک کاروان نظامی آمریکایی از کویت به عراق

این منبع امنیتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه "البغدادی" در غرب "هیت" در استان الانبار شاهد ورود چند کاروان آمریکایی حامل ماشین آلات و ادوات جنگی بود که از کویت و از طریق استان بصره (جنوب عراق) وارد پایگاه شدند. علت ورود این تجهیزات به این پایگاه که نیروهای آمریکایی از آن محافظت می‌کنند، مشخص نیست».

این منبع امنیتی در ادامه گفت: «نیروهای امنیتی مستقر در پایگاه عین الاسد اطلاعی در خصوص ادامه ورود کاروان‌های آمریکایی به پایگاه ندارند».

روز یکشنبه هفته جاری نیز  یک منبع امنیتی به المعلومه گزارش داده بود که یک کاروان حامل خودروها و تجهیزات نظامی آمریکا از کویت وارد پایگاه عین الاسد شده است.

پیشتر، نماینده استان بصره از وجود گذرگاهی مرزی میان عراق و کویت به نام «جریشان» داده بود که دولت عراق بر آن هیچ کنترلی ندارد. او در این خصوص گفته بود: «تمام گذرگاه‌های مرزی در بصره در اختیار دولت است به استثنای گذرگاه "جریشان" با کشور کویت. این گذرگاه تحت کنترل نیست و آمریکا و نماینده‌های ائتلاف بین‌المللی بر آن سیطره دارند. از طریق این گذرگاه کالاهایی بدون بازرسی و نظارت وارد [عراق] می‌شود که طرف عراقی حق بازرسی یا گشودن آنها را ندارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    خوبه ظاهرا تن شون میخاره و قصد بیرون رفتن از عراق رو ندارن . یک جا که جمع شدن تو صحرای الانبار با یک موشک هیدروژنی یا الکترومغناطیسی خفیف پودر شون کنید
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    تن یانکی ها کمی می خارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس