کد خبر 1108788
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
عاشورای حسینی

رییس فرهنگسرای رسانه از اجرای ۸ ویژه‌برنامه‌ در عزای سیدالشهدا امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی رییس فرهنگ‌سرای رسانه برنامه‌های این مرکز در ایام محرم و صفر را اعلام کرد.

وی با اشاره به تلاش برای رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی گفت: فعالیت‌های فرهنگ‌سرای رسانه در عزای سیدالشهدا به دو بخش عمده فضای مجازی و اجرای صحنه‌ای تقسیم می‌شود. در فعالیت‌های صحنه‌ای تمام تلاش خود را به کاربردیم تا با برگزاری برنامه‌ها در فضای باز و رعایت کلیه اصول بهداشتی میزبان عزاداران امام حسین(ع) باشیم.

وی در تشریح برنامه‌های صحنه‌ای این فرهنگ‌سرا گفت: ویژه برنامه‌ای با عنوان «کآرام جان می‌رود...» از آغاز محرم با اجرای زنده نقاشی پرده عاشورا در توسط استاد محمدرضا محمدحسین، میزبان علاقه‌مندان است. این برنامه از روز پنجم شهریور همزمان با پنجمین روز ماه محرم با اضافه شدن بخش‌هایی چون شعرخوانی شاعران آیینی، مدیحه‌سرایی، معرفی کتاب و ... شکل دیگری به خود می‌گیرد. این ویژه برنامه که تا ۲۶ مهرماه ادامه خواهد داشت ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ در فضای باز فرهنگ‌سرای رسانه برگزار می‌شود و شبکه آموزش سیما هم آن را پوشش خواهد داد.

محمدی اضافه کرد: دو ویژه برنامه نیز با هدف زنده نگاه داشتن آیین‌های سنتی در عزای امام حسین برگزار خواهد شد. «نقل عاشقی» اجرای مجالس پرده‌خوانی و نقالی حسینی با مشارکت پردیس تیٔاتر تهران که یکم تا دهم شهریور در محله قبا میزبان علاقه‌مندان است و ویژه برنامه «بلندا» با اجرای آیین سنتی «چارپایه‌خوانی» با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۳۰ شهریور در محله قبا برگزار خواهد شد.

رییس فرهنگ‌سرای رسانه در توضیح ویژه‌برنامه‌های این مرکز در فضای مجازی گفت: کتاب «زیبایی محض» تازه‌ترین اثر محمدجواد واسعی با مشارکت کانون قرآن و عترت و با حضور سردار مرتضی طلایی شنبه یکم شهریور ساعت ۱۰ صبح به صورت زنده در صفحات رسمی فرهنگ‌سرای رسانه در فضای مجازی رونمایی می‌شود؛ همچنین ویژه برنامه «روایت معجزه» مرثیه‌خوانی گروه هنری خانواده کوچک در رثای سرور و سالار شهیدان پنجشنبه ۶ شهریورماه، ساعت ۱۸ تا ۲۰ از طریق صفحات رسمی فرهنگ‌سرا برگزار خواهد شد.

وی افزود: اینفوگرافی «روایت محرم» نیز روایتی از ۱۰ شخصیت مطرح واقعه عاشوراست که اول تا دهم شهریور ماه، ساعت ۲۰ در صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای رسانه بارگذاری می‌شود.

مهدی محمدی با اشاره به آغاز به کار گالری مجازی «رسانگار» در فرهنگ‌سرای رسانه از  برپایی ۴ نمایشگاه مجازی در این گالری خبر داد و افزود: نمایشگاه خوشنویسی «رندان تشنه‌لب» با نمایش آثار استاد حامد توسلی، نمایشگاه گروهی عکس «روایت محرم»، نمایشگاه نقاشی خط «شوق وصال» آثار معصومه حیدرپور و نمایشگاه «عاشورا در نقاشی سنتی ایرانی» آثار استاد محمدرضا محمدحسین اول شهریور تا ۱۵ مهر در گالری مجازی رسانگار به نمایش در می‌آیند.

وی در پایان عنوان کرد: فرهنگسرای رسانه همچنین برای ثبت تصاویری از تغییر شکل عزاداری در محرم امسال، فراخوان سوگواره عکاسی «بیرق» را در دو سطح حرفه‌ای و موبایلی منتشر کرده است که علاقه‌مندان تا پایان شهریورماه می‌توانند آثار خود را به دبیر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس