وزارت ورزش نمایه

روزنامه حزب کارگزاران می‌گوید: وزارت ورزش در دوره وزارت سلطانی‌فر، ۳۵۴ میلیارد تومان به مربیان خارجی بدهکار شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سازندگی با اشاره به افتضاح شکایت ویلموتس مربی بلژیکی که به جریمه ۶/۲ میلیون یورویی ایران ختم شده می‌نویسد: درباره ماجرای مارک ویلموتس نشانه‌های زیادی از بی‌اطلاعی و ندانم کاری طرف ایرانی وجود دارد. فقط کافیست به واکنش فدراسیون فوتبال به انتشار این خبر در فضای مجازی نگاه کنید. سایت فدراسیون ابتدا کلا خبر را از بیخ و بن تکذیب کرد. اما بعد که دید متن نامه فیفا در فضای مجازی منتشر شده ناچار شد واکنش دیگری نشان بدهد. اصلا همین که رای قبل از رسیدن به دست فدراسیون در کانال‌های خبری تلگرام منتشر می‌شود، صلاحیت و کفایت مدیران فدراسیون را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

فدراسیون برای اعتراض در CAS دست به کار شد

رکوردهایی که در دوران وزارت سلطانی‌فر جابجا شد

دبیر: همین‌طور پیش برویم به دهه ۶۰ برمی‌گردیم

وزیر ورزش می‌خواهد با سکوت فرار کند

اتفاقی که بعد از صدور رای مارک ویلموتس رخ داده این است که اهالی فوتبال و رسانه‌ها به شدت خواستار توبیخ و مجازات عوامل این فاجعه هستند. طبیعتا فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این ورزش و نهادی که همه مسئولیت‌های تیم‌های ملی را بر عهده دارد باید قبل از همه پاسخگو باشد. اما تعداد کسانی که وزارت ورزش را هم مقصر این فاجعه می‌دانند کم نیست. برخی حتی سهم وزارت ورزش را در این داستان بیشتر از بقیه می‌دانند. مرور قصه ورود مارک ویلموتس به ایران از اول هم نشان می‌دهد این عده اصلا بیراه نمی‌گویند. یادتان می‌آید بعد از پایان کار کارلوس کی‌روش در تیم ملی چه اتفاقی افتاد؟ مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش برای آرام کردن کسانی که از رفتن کی‌روش ناراحت و نگران بودند توئیت کرد: «باشکوه‌تر طلوع می‌کنیم! بزرگان مربیگری فوتبال جهان در صف مذاکره با ایران» و سپس از هشتگ‌های: «ایران، زیدان، کلینزمن و مورینیو» استفاده کرد. همینجا مشخص شد که در فرآیند انتخاب سرمربی تیم ملی این وزارت ورزش است که دست بالا را دارد و فدراسیون فوتبال تنها مجری اوامر وزارتخانه است.

سوالی که آن روز مطرح شد این بود که چرا نهادی مثل انجمن فرهنگی ایران و هلند این توانایی را در خودش می‌بیند که به وزارت ورزش نامه بنویسد و برای تیم ملی گزینه معرفی کند؟ عجیب‌تر این که چرا در این لیست ۹ نفره، حتی یک مربی هلندی هم وجود نداشت؟ پاسخ این سوال خیلی زود داده شد. جناب آقای وزیر دو ماه پیش از این که وزیر ورزش بشود در مراسم افتتاح این مرکز حضور داشته!

سلطانی‌فر قبل از این که به وزارت ورزش برود، رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی بود و همین مساله زمینه این ارتباط را فراهم کرده است. هر چند سلطانی‌فر ارتباط این دو مساله با هم را بارها و البته قاطعانه تکذیب کرده اما هیچ کس در این باره قانع نشده است. اینجا باید یک بار دیگر از مازیار ناظمی یاد کنیم که بعد از بسته شدن قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون توئیت کرد: «برای ثبت در تاریخ؛ در قرارداد ویلموتس بندی قرار داده‌ایم که در صورت فسخ از هر طرف تنها ۳ ماه جریمه پرداخت شود. بزرگ‌ترین نقطه قوتی که در قرارداد کی‌روش و حتی برانکو (تیم ملی) هم وجود نداشت دست فدراسیون و آقای تاج الان کلی بالاست.» این مساله نشان می‌دهد وزارت ورزش از بند بند قرارداد ویلموتس مطلع بوده و حتی روی آنها نظر داده است. پس اصلا نمی‌شود ادعای دخالت نکردن وزارت ورزش را در بستن این قرارداد باور کرد.

حالا کمتر از یک سال بعد از این توئیت فیفا فدراسیون فوتبال ایران را نه به پرداخت ۳ ماه حقوق بلکه ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به ویلموتس متهم کرده است! که با نرخ امروز دلار در ایران چیزی در حدود ۱۷۹ میلیارد تومان می‌شود. البته این تنها بدهی فدراسیون در این پرونده نیست. فدراسیون برای پرداخت قسط اول قرارداد ویلموتس که بعد از بازی با عراق انجام شد حدود ۶۰ میلیارد تومان از «شستا» پول قرض کرد که باید آن را هم پس بدهد! یعنی در مجموع ۲۳۹ میلیارد تومان!

البته بدهی‌های استقلال و پرسپولیس هم هست که مجموعاً می‌شود ۳۵۴ میلیارد تومان بدهی به مربیان خارجی!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    9 0
    جالبه که سلطانی فر که خودش متهم و باید محاکمه بشه نقش قاضی رو بازی میکنه و میگه فلان میکنیم و بهمان میکنیم
  • ترسو IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    حیف جرات نوشتن ندارم وگرنه می نوشتم تمام مشلات پیش آمده از ا م است !!!
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    8 0
    با این پول چند بیمارستان فوق تخصصی میشه تو مناطق محروم احداث کرد ؟ سلطانی فر و تاج نباید محاکمه بشن ؟ نباید جناب قوه قضاییه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس