لاوروف: استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باید منتفی شود

وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اقدامات اتحادیه اروپا علیه بلاروس گفته اعضای این بلوک علاقه‌ای به رعایت حقوق بشر یا دموکراسی در این کشور ندارند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه یک روسیه در مورد تحولات بلاروس سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا با تحریم علیه بلاروس موافقت کرد

به نوشته وبگاه راشا تودی، لاوروف در این باره گفت مسکو از تلاش غربی‌ها برای نفع بردن از مشکلات داخلی بلاروس نگران است.

لاوروف از مردم بلاروس خواست که امور داخلی را خود سازماندهی کنند و اینکه مجبور نباشند در این خصوص از روسیه یا اتحادیه اروپا پیروی کنند. 

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت، اعضای اتحادیه اروپا علاقه‌ای به رعایت حقوق بشر یا دموکراسی در بلاروس ندارد، بلکه تمایل دارند مینسک را به حوزه اختیارات خود بکشاند. 

لاوروف در این باره گفت: «آنچه که از سوی کشورهای اروپایی [در مورد بلاروس] به گوش می‌رسد، اول از کشورهای حوزه بالتیک و بعد از لهستان و پارلمان اروپا، برای [منفعت] الکساندر لوکاشنکو یا برای [رعایت] حقوق بشر و دموکراسی نیست، بلکه [تلاشی] ژئوپلتیک است.» 

این اظهارنظر لاوروف در حالی مطرح شده که «تیری برتون» کمیسیونر کمیسیون اروپا در امور بازار داخلی، در آستانه نشست اضطراری اتحادیه اروپا درباره تحولات بلاروس اعلام کرده به دلیل «خشونت غیرقابل قبول» در این کشور، تحریم‌های بلاروس افزایش خواهد یافت.

برتون گفت: «مشخص است که (نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس) مطابق با خواست مردم نیست و خشونت غیرقابل قبولی انجام شده است و به حاکمیت قانون احترام گذاشته نشده است».

این در حالی است که شورای اروپا نیز به ریاست «شارل میشل» امروز با برگزاری نشستی در این خصوص به افزایش تحریم‌ها علیه بلاروس چراغ سبز نشان داد. 

روز گذشته (سه‌شنبه) نیز، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه گفت مسکو بر این باور است که بلاروس می‌تواند خود راهی را در این موقعیت پیدا کند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس