کد خبر 1108174
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
محمد اسلامی نمایه

وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ۲۳ هزار واحد مسکونی متعلق به یک نهاد حقوقی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در مراسم «اجرایی شدن سامانه املاک و اسکان کشور» ضمن اشاره به اجرایی شدن این سامانه، بیان کرد: امروز یکی از مطالبات کهن مردم عملیاتی شد و در این لحظه نسبت به ارسال پیامک به مالکان بیش از یک واحد مسکونی اقدام خواهد شد.

اسلامی، در بیان آمار مرتبط با واحدهای مسکونی شناسایی شده توسط سامانه املاک و اسکان گفت: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی خالی توسط سامانه املاک شناسایی شد و مشخص شد، یک نفر ۶۰۲ واحد مسکونی به نام خود داشته است.

بیشتر بخوانید:

پاسخ دژپسند به سوال نمایندگان در کمیسیون اقتصادی

زمان تحویل فهرست خانه‌ها به سازمان مالیاتی

نخستین طرح دوفوریتی مجلس در هاله‌ای از ابهام

*۲۳ هزار واحد مسکونی متعلق به یک نهاد حقوقی

وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به بیشترین واحد مسکونی خالی متعلق به یک نهاد حقوق، تصریح کرد: اشخاص حقوقی نیز مالکیت واحد مسکونی را در این سامانه دارا بوده‌اند که بیشترین آن، ۲۳ هزار واحد مسکونی به یک فرد حقوقی اختصاص دارد.

عضو کابینه دولت دوازدهم، ضمن بیان اینکه ۱۶ دستگاه و نهاد دولتی و غیردولتی به این سامانه متصل هستند، گفت: برای تک‌تک این دستگاه‌ها مجوز قانونی از دولت برای اتصال به سامانه اسکان اخذ شده است و در ۱۵ روز آینده اولین لیست مالکین واحدهای مسکونی خالی برای سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد.

وی در بیان این نکته که مسکن کالای سرمایه‌ای نیست، افزود: اینکه اجازه بدهیم منابع مالی به بازار مسکن تهاجم کنند و قیمت‌ها تلاطم یابد، اشتباه است و باید جلوی آن گرفته شود؛ چراکه مسکن، کالای سرمایه‌ای نیست و کالای مصرفی و مورد نیاز خانوار محسوب می‌شود.

*لزوم تکمیل سامانه املاک با اطلاعات وزارت نیرو و نفت  

اسلامی، در ارتباط با متصل نشدن اطلاعات وزارت نیرو به عنوان متولی دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق و وزارت نفت به عنوان نهاد بالادستی شرکت گاز که ارتباط مستقیم با شناسایی واحدهای مسکونی و اطلاعات خانه‌های خالی دارند، به سامانه ملی املاک و اسکان، اظهار داشت: با وزرای نیرو و نفت صحبت شده و هر دو دستور داده‌اند که شرکت‌های آب، برق و گاز اطلاعات خود را به اطلاعات سامانه املاک و اسکان متصل کنند؛ ولی مشکلی که در شرکت گاز داریم، این است که یک کنتور برای همه واحدهای مسکونی یک مجتمع مشترک است که باید این مشکل هم برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد واحدهای مسکونی خالی شهر تهران، گفت: در پایتخت ۵۳۰ هزار خانه خالی داریم که امروز برای مالکان ۱۰۰ هزار واحد پیامک ارسال شده تا اطلاعات مالکیت خود را برای ما ارسال کنند؛ این فرآیند ظرف ۱۰ روز باید انجام شود.

اسلامی با بیان اینکه اصلاحیه قانون مالیات بر خانه‌های خالی در صورت تصویب نهایی و ابلاغ به دولت، بازدارندگی لازم را داراست، یادآور شد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی قرار نیست به عنوان منبع درآمد دولت اجرا شود؛ بلکه ابزاری برای کنترل تلاطم بازار خرید و فروش و اجاره مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح ملی مسکن گفت: مصوب شده تا ساخت‌وساز واحدهای ذیل طرح اقدام ملی مسکن از سوی مجری ذی‌صلاح دارای پروانه فعالیت از سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شود. همچنین قرار است ۱۳ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در اختیار طرح اقدام ملی مسکن قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    بیشتر این خانه های خالی یا مال نهادهای ذیربط به دولت و دولتیها است و یا بانکها و اشخاص خاصیکه بنوعی وابستگان آنهایند و نهایتا با لاویگری آنچه که شامل مالیات یا جریمه میشود بازهم خانه های مردم هست که تعدادشان نسبت به آنچه اعلام میگردد بسیار پایین خواهد بود و اصلیها یعنی همان دانه درشتها از اینهم فرار میکنند! مثل دلالهای بزرگ ارز ، مثل دلالهای بزرگ دارو مثل قاچاقچیهای بزرگ لوازم یدکی، لوازم خانگی و قاچاقچیهای بزرگ مواد و .... همیشه بیشترین ضربه به خرده پاها میخورد که کاره ای نیستند!؟
  • پ IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    شما اگر کل سه قوای کشور الکترونیکی کنید چیا رو میشه خدا میداند
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 0
    خداوند مهربان لعنت کند باعث و بانی این کار را که با روح و روان مردم به ویژه جوانان بازی میکنند
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      2 0
      منظورتان جناب آقای آخوندی هست؟
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 2
      درود بیکران بر دکنر اخوندی بزرگ وزیر مردمی
    • امین US ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      2 0
      خطاب به 14:35، خدا تو را هم لعنت کند که از یک وزیر سابق بی کفایت پرمدعا حمایت می کنی، انگار حسابی سیبیلتو چرب کرده اند و جیبتو پر کرده اند که اینقدر وقیحانه پاچه خواری می کنی.
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    عدم شفافیت آماری بلای خانمانسوز برای مدیریت و برنامه ریزی کشور گرچه فرصت های زیادی را از دست دادیم ولی همین الان آمار را شفاف کنیم دیرنیست
  • ایزانی IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    این۲۳ هزار واحد مسکونی فرد حقوقی تعداد واحد های خالی است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 0
    وزیر مسکن هم بگم بگم شروع کرده پس چرا اسم افراد نمیگویدحتما این مسکن ها مال نهادی ک وزیر می ترسد نامش را فاش کند
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    اینکه دراین وانفسا یک نهادحقوقی 23هزارخانه بخره معنیش احتکارنیست؟ این نهادحقوقی ازدولت بودجه دریافت میکنه یانه؟ آیانظارتی برهزینه کرداین نهادوجودداره یانه ؟ توسط چه ارگانی؟ آیااین کاربخودی خود باعث گرانی مسکن میشه یانه و.....وده هاسوال دیگر . آقای روحانی خوابی یا بیدار؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس