وزیر راه‌وشهرسازی محمد اسلامی

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اولین بار از هویت فرد تا هویت مالکیت با استفاده از اتصال پایگاه‌های اطلاعاتی کشور یکدست شد.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز (چهارشنبه 12 شهریور 99) در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌وگوی تلویزیونی، درباره بورس املاک و مسکن اظهار داشت: ما یک سال پیگیری کردیم و الحمدالله موفق شدیم بورس املاک و مستغلات را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: اولین زمین در بورس از سوی وزارت راه عرضه شد و در نهایت هم معامله شد؛ بقیه دستگاه‌ها هم از این اقدام داوطلبانه ما یاد گرفتند و هم اکنون یکی از بانک‌ها املاک و مستغلات خود را بنا دارد در این بورس ارائه کند و قرار است این اقدام شتاب بگیرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌این اقدام کمک می‌کندتا در یک محیط کارشناسی شده، شفاف و کاملا روشن هر کسی بداند که املاکی که معامله می‌شود از لحاظ ارزیابی قیمت و مقبولیت و مدارک آن و اصالت و شرایط برای معامله چگونه است و وقتی از این فیلتر عبور می‌کند به طور طبیعی یک اعتماد سازی در جامعه صورت می‌گیرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدام منجر به خروج از وضعیت لجام گسیخته فعلی خواهد شد.

وی گفت: این اقدام درستی است که انتخاب کرده‌ایم و نتیجه آن را هم مردم خواهند دید.

وزیر راه و شهرسازی در باره قیمت گذاری در بورس املاک و مستغلات گفت: برای اندازه گیری هر کاری یک متر و یا خط کش باید وجود داشته باشد که مردم می‌توانند به این موضوع استناد کنند و حتی می‌توانند به آن به عنوان نمونه و شاهد استناد کنند.

اسلامی افزود: هدف ما آن است که سرمایه در بخش مسکن برای تولید و عرضه مسکن باقی بماند و اگر کسی بنا دارد از زمین وساختمان به عنوان کالای سرمایه‌ای از آن استفاده کند شرایط را به او سخت گرفته و تا او نتواند در بازار مسکن تلاطم ایجاد کرده و زندگی مردم را با مخاطره مواجه کند.

وی گفت: سامانه جامع املاک و اسکان که راه‌اندازی شده و موفق هم بوده خیلی خوب توانسته افرادی که بیش از یک واحد دارند شناسایی کند؛ داشتن بیش از یک واحد خانه را ضد ارزش نمی‌دانیم ولی داشتن برنامه و مولد شدن سرمایه را دنبال می‌کنیم تا بتواند آن خانه مورد بهره‌برداری قرار گیرد و آن سرمایه حبس نشود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این گام تکمیلی که در جهت سامان دادن به معاملات ملکی و مستغلات است را دنبال کرده و به دنبال آن هستیم به کمک وزارت صمت و اتحادیه‌ها یک روال و نظام نامه را برای آن تعریف کنیم که طبق آن واجدین شرایط بتوانند اقدام لازم را انجام دهند.

اسلامی  گفت: این کار هم اکنون در حال بررسی‌های اولیه است و به محض اینکه بتوانیم آن را نهایی کنیم رسانه‌ای خواهیم کرد.

وی  درباره تعداد خانه‌های خالی برای دریافت مالیات گفت: ما توانستیم یک و نیم میلیون مالک را شناسایی کنیم که بیش از یک واحد دارند. ولی آمار خانه‌های خالی بیش از دو میلیون واحد است.

وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات این خانه‌های خالی گفت: ‌افرادی شناسایی شدند که بیش از 600 واحد مسکونی به نامشان است و فعلا در حال رفت و برگشت اطلاعات و اعتبار سنجی داده‌ها هستیم که البته بعد از این کارمان تمام خواهد شد و اقدام بعدی در اختیار سازمان امور مالیاتی است.

اسلامی گفت: برای اولین بار است که از هویت فرد تا هویت مالکیت را با استفاده از اتصال پایگاه‌های اطلاعاتی یکدست کرده و این اقدام برای اولین بار است که در کشور رخ می‌دهد و به نظرم ساماندهی خوبی در این بخش در سال 99 رخ خواهد داد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • نصر IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    37 18
    بورس املاک و مستغلات چه صیغه ای است ؟اصلا بورس یعنی قمار .آیا این کار باعث نمیگردد افراد بدون هویت بخصوص خارجی ها بتوانند با دلار های تقلبی صاحب املاک ایران شوند وهی قیمت مسکن را بالا ببرند تا جایی که هیج ایرانی نتواند یک متر زمین هم بخرد.با شعار مرگ بر امریکا میگوئیم و در عمل سیاست های اقتصادی صهیونیست ها را اجرا میکنیم.
  • هم آشنا IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    5 45
    داشته باشه ، زحمت کشیده ، ریسک کرده یا ارث برده . خداوند به هر کس که بخواهد روزی کثیر میدهد.
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      38 3
      دارد نوش جونش ولی باید مالیات بدهد. هرکسی که بیشتر دارد ، مالیات باید بیشتر بدهد
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      33 1
      برادر عزیز ارث جزو مصادیق استثناست پول های میلیارری غالبا بدون عرق ریختن و کار حلال و با فرار‌مالیاتی یا رانت اطلاعاتی یا پارتی بازی ویا با بزن و ببند و هزار کوفت و زهرمار دیگر جمع می شود و اساسا تا هزاران کوخ درست نشود یک کاخ ساخته نخواهد شد.پس ریسک و زحمت و ... همه بهانه و حرف است.باید واقع بین بود و حرف حق را زد اگر دولت آن شخص را که ۶۰۰ واحد مسکن احتکار کرده بود به دست قانون می سپرد و معرفی می کرد و به عنوان مفسد و اخلاگر بازار مسکن اعدام می شد امروز هزاران جوان پشت سد ازدواج نمی ماندند.و هزاران مستاجر به چه کنم چه کنم مبتلا نمی شدند.
    • سروش IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      8 1
      جناب بزرگان فرموده اند تا کوخی ویران نشود کاخی آباد نمی شود . باز در جایی بزرگانی گفته اند با زحمت و نان حلال هرگز پول راحت و کلان به دست نخواهد آمد.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    17 0
    یعنی دولت خبر ندارد چه کسانی 1000 تا واحد مسکونی دارند
  • خ IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    13 7
    فامیل ما چن خونه داره که به نام پدر و مادرش زده وازاونا قولنامه داره و طرح مسکن ملی ثبت نام کرده ازاین طرحهاست دولت اجرا میکنه سواستفاده زیاد میشه درهرجا زمین درسال نودشش به فرهنگیان واگذار شده ده میلیون الان هرقطعش رو پانصدمیفروشن اصلا عدالتی وجود نداردمدیریت در کشورما اقتضای صورت میگیردتاسیستمی
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    18 2
    میلیون باید مالیت بده 600
  • Ata IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    15 1
    چه عجب پس این ۸ سال کجا بودید سرتون زیر برف نبود احیانا .......
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 2
    دولت که امکان ساخت مسکن برای همه متقاضیان ندارد ولی میشه برای هرخانوار استاندارد متراژ در شهر و روستا تعریف کرد هر کس بالای استاندارد مسکن داشت به ازای هر متراژ به اندازه قیمت ان مالیات بده مثلا برای خانوار شهری 75 متر برای روستایی 100 متر به ازای هر فرزند 15 متر معاف از مالیات باشد این باعث میشه اوناییکه خانه های با متراژ با لا دارند تبدیل به متراژ زیر استاندارد تبدیل کنند تعداد واحدهای قابل سکونت افزایش می کنه از طرفی هر کس بخواهد خانه بفروشد باید تقاضای فروش در سامانه بدهد کارشناسی قیمت رسمی شود به هر کس بخواهد بفروشد فقط تا سقف مصوب می تواند بفروشد با سود معقول البته خانه های خالی هم مالیات دارند تسهیلات و معافیت های برای تولید کنندگان مسکن در نظر بگیرند
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    11 0
    سالهاست معنی عدالت را فهمیدیم
    • ناشناس IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      0 0
      حرف حساب زدی رفیق . سالهاست معنی عدالت و قسط و برابری رو فهمیدیم
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    بارک الله ... بالاخره بعد سال ها انجام شد.
  • وحید IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 1
    اره دوباره نزدیک انتخابات شده!
  • وحید IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    15 0
    دقیقا مثل کنترل قیمت ماشین که قیمت گذاری شد و هر روز ماشین داره ارزون تر میشه! هی ارزون تر میشه! هییی ارزون تر و ارزون تر!!!
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    7 0
    مردم از گرانی خانه ذله شده اند و با بورسی شدن مسکن قیمت مسکن بیشتر هم میشود
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    5 0
    هر خانواده یک خانه زمین شهری هم باید برای ساخت و ساز باشه نه احتکار.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    11 0
    جناب وزیر چرا فقط شعار میدید پس این خونه ها کجا هستن
  • مراد IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    7 1
    برای خودرو هم زیاد برنامه ریختین. که الان پراید شد 100میلیون خواهشا شما کاری نکنین خود مردم بهتر از شما بازار کنترل میکنن. ممنون از مساعدت شما
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    7 0
    بررسی کنید چند خانه بنام فرزندانش است و چقدر تا حالا یارانه گرفته است و چند ماشین دارد و چقدر تا حالا مالیات داده است و شغلش چیست؟
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    قانون از کجا آورده ای را اجرا کنید
  • عبدالله GB ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    امام علی(ع): ما رایت ثروة موفورة الا و‌قی جانبها حق مضیع(ندیدم ثروت بی‌شماری را مگر آن‌که در کنارش حقّی ضایع شده بود.)
  • حسين DE ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    فقط به اين نكته توجه كنيد: فردى شناسائى شده كه مالك ششصد واحد مسكونى است. لطفاً پيدا كنيد پرتقال فروش را .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس