سد بزرگ ۵۲۵ دقیقه‌ای پیش روی استقلال

استقلال در روزهایی به استقبال دربی نود و سوم می رود که شاید در بحرانی ترین روزها چنین وضعیتی در داخل تیم به خود ندیده بود.

سرویس ورزش مشرق – استقلال فصلی را با بحران به پایان می رساند که ابتدایش با ورود استراماچونی و خروج ۱۵، ۱۶ بازیکن هم اوضاعی بحرانی و عجیب داشت. تعداد زیادی مصدوم و مشکلات مالی برای دریافت مجوز حرفه ای جهت ورود به لیگ قهرمانان از یک طرف و گلهای خورده این تیم در دقایق تلف شده (پایان بازی) از یکسو استقلال را تا رده چهاردهم جدول رده بندی پایین آورد ولی در ادامه به محض آن که داشت نتیجه می گرفت و تا صدر جدول بالا رفت استراماچونی رفت و مشکلات مدیریتی و کادر فنی یکی پس از دیگری این تیم را در بحران های مختلف قرار داد تا فتحی برود، خلیل زاده (سرپرست موقت مدیرعاملی باشگاه) دستپاچه دست به دامان یکی از اعضای هیأت مدیره (عبدالرضا موسوی) شود و وامی غیرمعمول از یکی از اعضای مدیریت باشگاه بگیرد که طبق قانون تجارت خلاف قانون بود! کرونا و توقف ۴ ماهه بازیها را هم به پارگی رباط صلیبی ۴ بازیکن دیگر این تیم(محسن کریمی، داریوش شجاعیان، رضا آذری و مرتضی تبریزی) اضافه کنید تا مشخص شود استقلال چه روزهایی را پشت سر گذاشته است.

با تمام سختی هایی که این تیم داشته حالا در رده دوم جدول است ولی وقتی مروری به صفحات پرونده استقلال فصل ۹۹-۹۸ می اندازیم می بینیم هرگز درگیری هایی که امروز درباره اش حرف زده می شود بین خود اعضای تیم وجود نداشته است.

درگیری دانشگر با وریا غفوری در تاریخ ۳۱ تیرماه که منجر به ترک بدون اجازه تمرین از سوی این بازیکن برازجانی شد و سپس استوری گذاشتن برای کادر فنی از یکسو، ناراحتی فرشید اسماعیلی و غیبت در استادیوم برای دریافت جایزه سازمان لیگ، درگیری فیزیکی فرشید باقری و صالح مصطفوی پشت نیمکت استقلال در لحظات پایانی دیدار با پیکان و سپس مصاحبه گلایه آمیز مدد جباری علیه کادر فنی با چاشنی نادیده گرفته شدن ۳۰ سال خدمت صادقانه اش به این مجموعه همه و همه باعث شد تا استقلال در روزهایی که باید به فکر دربی باشد سردرگم و بدون دو تن از اعضای سازمان دفاعی اش(یک مدافع و یک هافبک دفاعی) به فکر ایجاد هماهنگی بین نفرات تیمش است تا یک مسابقه حساس و حیاتی در بوشهر داشته باشد و سپس به استقبال حساس ترین دیدار این فصلش برود. مسابقه ای که می تواند تکلیف یک پای فینال جام حذفی را روشن کند. مسابقه ای حیثیتی که حتما نتیجه اش برای فرهاد مجیدی اهمیتی دوچندان دارد.

به این وضعیت باید بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را هم افزود. بدهی به بویان نایدنوف، وینفرد شفر، باشگاه پاختاکور، آندره آ استراماچونی، بودوروف و دیگر خارجی هایی که هر یک علیه این مجموعه حکم فیفا در دست دارند همه (به قول سعادتمند) مانند الوار بر سر تیمی ریخته که باید در روزهای افت وریا غفوری پس از ابتلا به کرونا دلار تهیه و خود را مهیای دربی کند. البته در بازی با پیکان مشخص بود که خود وریا هم در تصاویر تلویزیونی چندان از تعویضش راضی نبوده است.

اما باز هم این تمام دردسرهای استقلال برای رسیدن به دربی نیست. چرا که امیرارسلان مطهری که در آخرین دربی زننده هر دو گل استقلال بود هنوز به فرم بازی نرسیده و از طرفی شیخ دیاباته هم از دقیقه ۳۰ بازی با پیکان که ضربه محکمی به پای راستش خورد طی این روزها در کلینیک دکتر نوروزی مشغول درمان پایش است و یکی از دغدغه های اصلی فرهاد مجیدی محسوب می شود.

ظاهرا فصلی که برای استقلال با بحران استارت خورد بر مدار یک دایره حرکت می کرده که در روزهای واپسین خود باز هم به یکی از بحران های جدی نزدیک شده و دوباره به نقطه شروع نزدیک شده است. بحرانی که این بار درون تیم استارت خورده و جمعی از بازیکنان مؤثر این تیم را درگیر خودش کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 3
    بحران قشنگه
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 5
    فرهاد پودري مي خواد رويه ي برانكو رو پيش بگيره
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 4
    از كيسه همان برون تراورد كه در اوست
  • محمد IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 1
    لنگی ها دعا کنن شیخ نرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس