کد خبر 1107421
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
بورس نمایه

امروز آخر دنیا نیست، پس عزا نگیرید و غمگین و افسرده و عصبانی نباشید و به جای بروز احساسات، فرصت خوبی است که بیشتر فکر کنید.

به گزارش مشرق، سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی در کانال تلگرامی سواد سایبری نوشت: اگر شما از تازه واردین بازار بورس هستید و احتمالا در طی ماه‌های اخیر تازه وارد بازار بورس شده‌اید و امروز برایتان شوک آور بوده است ، این ۱۰ نکته را از طرف یک دوست که بیش از ده سال است چنین روزهایی را بارها در انواع بازارهای مالی دیده است قبول کنید:

۱- امروز آخر دنیا نیست، پس عزا نگیرید و غمگین و افسرده و عصبانی نباشید و به جای بروز احساسات، فرصت خوبی است که بیشتر فکر کنید.

۲- هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و بازار در طی چند روز و با دخالت حقوقی ها می تواند به روزهای قبل برگرددد . این کاهش ها از اصول و بدیهیات هر بازار مالی همانند بورس یا فارکس یا رمرز ارزها و غیره است و هیچ بازاری همیشه صعودی یا همیشه نزولی نیست .

۳- بازار بورس ایران در طی چند ماه گذشته رشد افسانه ای داشته است و ممکن است خیلی از شما با سودای این رشد خیلی دیر وارد بازار شده و فقط اصلاح اخیر نصیب شما شده باشد ، پس بدانید که زیان و کاهش هم بخشی از این بازی است و برای مدیریتش باید به اصول بدیهی برگردید .

۴- حتی اگر یک بازار سود افسانه ای دارد، هیچ وقت ، هیچ وقت همه دارایی خود را در یک بازار سرمایه گذاری نکنید، چه بورس ، چه مسکن ، چه ارز و طلا و چه سپرده بانکی . دارایی خود را مثل یک پیتزا در اسلایس های مختلف توزیع کنید و به اصل تشکیل سبد دارایی در بازارهای مختلف باور داشته باشید .

۵- سطح ریسک شخصی خود را بشناسید و سرمایه‌گذاری هایی متناسب با سطح ریسک خود انتخاب کنید . با سطح ریسک پایین، دنبال حداکثر سودهای ممکن نباشید.

۶- سرمایه گذاری یک امر کاملا شخصی است و برای هر فرد ویژگی های متفاوتی دارد، پس در سرمایه گذاری از روی دست هم کپی نکنید .

۷- اگر تخصص ندارید و با تحلیل آشنا نیستید، هرگز مستقیم وارد بازارهای مالی نشوید و از ابزارها و روش های واسطه ای استفاده کنید .

۸ - همیشه با دارایی های مازاد خود وارد بازارها شوید، هرگز پول منزل و ماشین زیر پای خود را با سودای سود وارد هیچ بازاری نکنید و اگر هزینه های روتین زندگی شما وابسته به سرمایه گذاری شماست، انتخاب بازار سرمایه گذاری شما کاملا متفاوت است.

۹-  به سودهای عجیب و خارج از عرف مشکوک باشید و تردید نکنید که سودها و رشدهای هیجانی کوتاه مدت است و بازارها پس از مدتی به روال منطقی خود بر می‌گردند .

۱۰- نترسید ! نترسید ! نه هیچانی وارد شوید و نه هیجانی خارج شوید و روزهای سبز و پر سود هم در انتظار شماست ، فقط زمانش شاید معلوم نباشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    8 5
    چرند نگو
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    7 3
    40درصد سرمایشون پرید چرا جوک میگی
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    5 2
    فعلت بورس باید چند هفته قرمز رو بگذرونه تا دولت اوراق نفتیش رو بتونه بفروشه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 1
    کل سود چند ماه بعلاوه ۲۰ درصد اصل سرمایه پرید . پشم گوسفند هم خرید بودم الان ۱۰۰ درصد سود گرده بودم
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    3 0
    بحث ترس نیست.بحث خلف وعده و دستکاری عامدانه دولت در بورس هست که سهامداران را نگران و عصبانی کرده است‌.نهادهای نظارتی باید به این مسائل ورود کنند.یک بعد مهم امنیت، امنیت اقتصادی است.
  • محمد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    حالا یه عده تازه وارد با سودای یک شبه پولدار شدن ،قطعا به اصولی که این کارشناس اشاره کرد خواهند تاخت و خواهند گفت که اینها چرندیات است... در حالیکه واقعیت و اصول بازار سرمایه همین موارد است
  • فاطمه IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 0
    من میگم حضرت عباسی کارکنید دروغ نداشته باشید تا برکت بیادازخدا براتون
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    داستان تعریف میکنی!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    منم چن درصد ضرر کردم.ولی در کل ضرر زیادی نکردم چون که با اطلاع کافی و کلی مطالعه سهام میخرم.به همین خاطر خیلی ناچیز ضرر کردم.به همین خاطر خودمو الان برنده میدونم و آسیبی ندیدم بدون اطلاع از وضعیت شرکت،اساسنامه،میزان دارایی شرکت،درصد سود و زیان و کلا اطلاع از صورتحسابهای شرکت،سهم اون شرکت رو بخرین. به نمودار قیمتی بورس توجه چندانی نکنین چون که کاذب قیمت ها بالا رفته
    • NL ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 0
      آفرین که ضرر زیادی نکردی. تو نمونه ی یک ایرانی موفق هستی. احتمالا قیمت ماشینت هم چند برابر شده و حسابی سود کردی . دیگه نونت تو روغنه. ارزش پول افغانستان هم 540 برابر ارزش پول توئه. ولی باز خوبه که اساسنامه رو میخونی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس