کد خبر 1107318
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام لیبانیران نوشت: رییس جمهور لبنان در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه BFM فرانسه به موضوعات مختلف روز لبنان پرداخت. او درباره انفجار بندر گفت: ما به دنبال تحقیقات سریع بودیم اما موضوع پیچیده است.

همه فرضیه‌ها هنوز برقرار است و در این موضوع کوتاه نمی‌آییم (احتمال خرابکاری اسراییل).

درباره انتخاب نخست وزیر گفت: ما نظام پارلمانی داریم و باید با نمایندگان مشورت کنیم تا ببینیم چه شخصی را انتخاب می‌کنند. اما من به ویژه به دنبال نتایج اصلاحات هستم و باید به سرعت انجام شود؛ چون دیر شده است. او این نکته را که حـ.ـزب‌الله مانعی در برابر اصلاحات یا تشکیل دولت است، رد کرد.

وی سفر مکرون را مورد تقدیر لبنانی‌ها و اقدام سریع وی را موجب تشکر دانست.

عون گفت: وقتی کسی برای کمک آمده به معنای دخالت در امور دیگران نیست و حق دارد نصیحت‌هایی برای آن که کار بهتر انجام شود، داشته باشد.

 نصیحت برای اتخاذ برنامه معین، دخالت نیست، اگر حکومتی را بخواهند، تعیین کنند این دخالت است.

او گفت: مکرون چنین نکرده است.

در مورد رابطه امارات و رژیم صهیونیستی هم گفت: امارات کشور مستقلی است و آنچه بخواهد انجام می‌دهد. ما هنوز مشکلاتی با اسراییل داریم از جمله سرزمین‌های لبنانی در اشغال آنها است و مرزهای دریایی هم باید مشخص شود.

پ.ن: برخی بوقچی‌های ناآگاه و مواجب بگیر در اینترنت مدعی شدند لبنان از ایران به سمت اسراییل چرخش کرده است! این جاهلان که قطعا مصاحبه را نخوانده‌اند، نمی‌دانند که لبنان قبلا هم در بلوک غرب و آمریکا بود نه ایران و به سوی رژیم صهیونیستی هم چرخش نخواهد کرد. چون هنوز مردم جنایت‌ها و قتل عام و آدم کشی آن‌ها را فراموش نکرده‌اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جاویدایران FR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 4
    قبلاً “هم” دربلوک غرب بود یعنی حالا هم هست و ما اینو کلاًقبول داریم که در بلوک غربه؟؟!! نخیرم لبنان دوست ماست کی گفته در بلوک غرب هست!!!!!! تعجب میکنم از این حرف!!!!
    • LB ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      0 0
      لبنان را نمیشناسید. همه مسئولین اصلی مسیحی و سنی با آمریکا و عربستان هستند. به چند سال اخیر نگاه نکنید حزب الله توانسته نمایندگان و وزرایی داشته باشد. قبلا اساسا در سیستم دولتی لبنان نبود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس