کد خبر 1106925
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
کریس مورفی

سناتور ایالت کانکتیکت آمریکا در پیامی در توئیتر با اشاره به فضاحت بار بودن شکست قطعنامه ضد ایرانی آمریکا نوشت که این شکست نشان دهنده آن است که آمریکا تا چه اندازه ضعیف شده است.

به گزارش مشرق، «کریس مورفی» سناتور ایالت «کانکتیکت» آمریکا روز شنبه به شکست سنگین قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی تهران اشاره کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «این یک شکست نبود بلکه یک فضاحت بود. از ۱۵ عضو شورای امنیت، تنها جمهوری دومینیک همراه ما رای داد. این نشان دهنده آن است که آمریکا تا چه اندازه‌ای ضعیف شده و بقیه جهان تا چه اندازه‌ای راهبرد ترامپ در قبال ایران را فاجعه بار می‌بینند.»

مورفی در پیام توئیتری دیگری به مشاجره «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل با نمایندگان سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان درباره قطعنامه ایران اشاره کرد.

این سناتور ایالت کانکتیکت نوشت: «شکست شرم‌آور قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران هشداری درباره خطرات قرار دادن افرادی بدون تجربه دیپلماتیک نظیر کلی کرفت است که در مهم‌ترین پست آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد.»

قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با تنها ۲ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع نتوانست به تصویب برد.

آمریکا و جمهوری دومینیک به این قطعنامه رأی مثبت دادند، چین و روسیه به آن رأی مخالف دادند و بقیه اعضا رأی ممتنع دادند.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم بعد از شکست این قطعنامه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت این کشور به تلاش خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    3 0
    اهه اهه اهه به سبک بختاپوس تو باب اسفنجی بخونیدش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس