پرچم نمایه ایران و قطر

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشته قطر رجزخوانی دولت آمریکا درباره وجود اتحاد میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه ایران را نقش بر آب کرده است.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی نوشته مقام‌های قطر، رجزخوانی دولت آمریکا درباره اتحاد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه ایران را نقش بر آب کرده است.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشته مقام‌های دولت ترامپ همزمان با تلاش جهت پیشبرد قطعنامه خود در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران بارها با لحنی مفتخرانه به اتحاد متحدان خود در کشورهای عربی در این خصوص اشاره کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی پوتین برای میانجی‌گری جهت کاهش تنش در خلیج فارس

اما مقام‌های قطر سیگنال‌هایی ارسال کرده‌اند که نشان می‌دهد این کشورِ پادشاهی نسبت به سایر اعضای شورای همکاری خلیج فارس اشتیاق کمتری برای حمایت از موضع آمریکا علیه ایران دارد.

مقام‌های دولت آمریکا از نامه اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران به شدت استقبال کرده‌اند.

بلومبرگ نوشته این نامه تنها به امضای «نایف الحجرف»، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس رسیده بود.

دو مقام کشورهای حاشیه خلیج فارس که خواسته‌اند نامشان فاش نشود گفته‌اند این نامه به طور کامل با مواضع قطر همخوانی نداشته است.

اختلاف بر سر این موضوع را اولین بار یک مقام قطری در گفت‌وگو با شبکه الجزیره فاش کرد. «مطلق بن ماجد القحطانی»، از مقام‌های ارشد وزارت خارجه قطر گفت که مواضع شورای همکاری مبتنی بر مصوبات نشست‌های وزرای خارجه کشورهای عضو است نه بیانیه‌های دبیرکل که صرفا بیانگر دیدگاه دبیرخانه شوراست و مخالفت‌های یکجانبه معمولاً به نتایج مثبت ختم نمی‌شوند.

القحطانی که نماینده ویژه وزیر خارجه قطر برای مبارزه با تروریسم است گفت: «ما معتقدیم تحریم‌های کنونی علیه ایران به نتایج مثبتی منجر نمی‌شود و به حل بحران‌ها کمکی نمی‌کند. حل بحران‌ها باید بر اساس گفت‌وگو باشد.»

وی اضافه کرد: «ایران کشوری همسایه است و روابط مبتنی بر حسن هم‌جواری ما را به یکدیگر مرتبط می‌کند. دولت و ملت قطر از موضع ایران به ویژه طی محاصره ظالمانه علیه قطر تقدیر می‌کنند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس