کد خبر 1106551
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا درباره ادعاهای مربوط به توقیف ۴ محموله سوخت ایران اظهارنظر کرد و گفت که این محموله‌ها به شهر هیوستون منتقل می‌شوند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری روز جمعه درباره مسائل مختلف از جمله مسائل پیرامون ایران اظهار نظر کرد.

واکنش به درخواست پوتین درباره ایران

ترامپ در پاسخ به سئوالی در خصوص درخواست «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان گفت: «هنوز در این مورد به من چیزی گفته نشده است. شنیده‌ام که چنین چیزی وجود ندارد ولی هنوز چیزی گفته نشده است.»

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه خواستار برگزاری یک نشست آنلاین با حضور ۵ عضو دائم شورای امنیت و همچنین آلمان و ایران شد.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده پوتین خواستار برگزاری این نشست برای بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده است.

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرده که مسکو کاملاً به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام یا توافق هسته‌ای ایران) پایبند است. 

«میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در همین خصوص در توئیتر نوشت: «رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، درخواست برگزاری یک نشست آنلاین با حضور سران ۵ عضو دائمی شورای امنیت و همچنین سران آلمان و ایران را مطرح کرد. هدف این نشست جلوگیری از تقابل‌های غیرضرور در شورای امنیت و حمایت جمعی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.»

رئیس‌جمهور روسیه این ادعا را در حالی مطرح کرد که وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای امروز جمعه مدعی شده ۴ محموله سوخت ایران را در مسیر انتقال به ونزوئلا توقیف کرده است.

واکنش به توقیف ادعایی محموله سوخت ایران

وزارت دادگستری آمریکا در این بیانیه مدعی شده این ۴ نفتکش، حامل ۱.۱۱۶ میلیون بشکه نفت خام بوده که «با کمک‌ شرکای خارجی» توقیف شده‌اند و  اکنون در اختیار آمریکا است.

این ادعا قبل از وزارت دادگستری آمریکا توسط روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» مطرح شد و این روزنامه نوشت چهار کشتی مذکور به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و اکنون در حال انتقال به سمت شهر «هیوستون» ( در ایالت تگزاس) هستند. 

 ترامپ در کنفرانس خبری روز جمعه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد با محموله‌های توقیف‌شده چه کاری انجام دهد گفت: «به زودی این را اعلام خواهیم کرد.»

ترامپ در ادامه گفت: «۴ نفتکش هستند. عازم هیوستون هستند.قرار نیست آنها (ایران) این کار را انجام دهند. قرار نیست ایران این کار را انجام دهد. به همین خاطر ما این کار را کردیم و نفتکش‌ها را توقیف کردیم. در حال انتقال این نفتکش‌ها به هیوستون هستیم.»

توافق رژیم صهیونیستی و امارات

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد طرف‌های دیگری به توافق امارات و رژیم صهیونیستی ملحق خواهند شد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «[توافق اسرائیل-امارات] توافق فوق‌العاده‌ای بود که آدم‌های مستعدی که با من کار می‌کنند به آن دست پیدا کردند. این توافق در سراسر دنیا مورد تحسین قرار گرفته است. »

وی اضافه کرد: «چیزی که شاهد آن خواهید بود، ملحق شدن کشورهای دیگر به این توافق است و صلح در خاورمیانه برقرار خواهد شد.»

او تصریح کرد: «جو بایدن حتی اسم این کشورهایی که دارم درباره آنها حرف می‌زنم را هم نمی‌داند.»

روز گذشته واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد».

در همین ارتباط، منابع صهیونیستی امروز گزارش دادند که هیأتی به ریاست یک مقام بلندپایه این رژیم هفته آینده در راستای رایزنی درباره طرح صلح با امارات راهی ابوظبی می‌شود.

این اقدام امارات با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    خوب، حالا پاسخ ما به آمریکا به جز هارت و پورت های همیشگی و الکی چی هست؟ تا کی باید تحریکات دشمن رو به خاطر ضعف تحمل کنیم؟ چرا سلاح هسته ای نمی سازیم؟
  • CA ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    4 نفت کش کره ای و عربستانی توقیف شود به غلط کردن میفتند .
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    این حروم زاده باید خیلی زودتر از این حرفا تیکه تیکه میشد .
  • بنده خدا IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    1 0
    منتظر واکنش قاطع سپاه پاسداران هستم. ان شا الله پایان کار نزدیکه. فکر کردن امارات کثیف که با اسراییل ببنده دیگه کار محور مقاومت و ایران تمومه. از این خبرها نیست. اسراییل ۲۰ سال آینده رو نخواهد دید. آمریکا هم داره با آخر خط میرسه
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    اولا که ونزوئلا خودش نفت داره چرا ما باید به ونزوئلا نفت بدیم. مطمئن باش اگر برا ما بود یا باشه این تو نیستی که تعیین میکنی ما مقابلش رو انجام میدیم یا نه!
  • NZ ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 1
    خیلی شیک چنین محموله ای را به جیب زد و ما نگاه کردیم! بنابراین با اطمینان بیشتر به اینکار ادامه خواهد داد! باریکلا به عمل متقابل ما!!!
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    12 1
    مشرق چرا یه خبر موثق نمیزنی بابت این نفتکشا؟؟اصلا خوب عمل نکردین تو این ماجرا..ی خبری چیزی بابا مردیم از استرس
    • امید US ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      3 0
      خطاب به 00:56، ایران رسماً تکذیب کرد، اصل خبر دروغ بود.
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    6 1
    اگر واقعیت داشته باشد باید ایران درزمانیکه کشتیها مسیر کشور ونزوئلا را طی میکردند .سناریوهای این رویدادوعواقب آن رابررسی و برای آن دکترین دفاعی -ابی، خاکی طراحی و به گزینه های ازپیش تعیین شده مبادرت بورزند ودرمقطع فعلی اوضاع سیاسی به چه سمتی هدایت میشود . ولی از گذشته های دور آمریکا دست به هراقدامی زده وما نباید دست به عصا راه برویم .باید درزمان مقرر پاسخی ترسان به آنها بدهیم
  • US ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    4 4
    جالب آنجاست که هچ کشوری مدعی مالکیت محموله وشتیهای بنزین توقیف شده نیست و این تعلقمبنزی به ایران را تائید میکند.
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    3 1
    کشتی هاتوقیف وبنزین ضبط شد مجید دلبندم
  • حسين DE ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 2
    زمانيكه خود ترامپ صراحتا به اين مسئله اذعان ميكنه چرا سفير ايران در ونزوئلا خبر توقيف اين چهار كشتى رو تكذيب ميكنه؟
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 1
    مگه نگفتن شایعه س ؟
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      7 0
      خوب یعنی حقیقته دیگه. وقتی تو جمهوری اسلامی تکذیب میشه یعنی حقیقته
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    3 2
    ما هم محموله های اقتصادی تو رو توقیف و مصادره میکنیم، دقیقاً برو گمشو.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    4 3
    بابا تنگه هرمز رو ببندید دیگه چقدر لاف میزنید!
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 2
    جناب ترامپ خوک چیزی که عوض داره بعدا گله نکن عوضش در راهه عوضی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس