کنکور نمایه کرونا نمایه

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر لزوم مداخله و نظارت ستادهای استانی کرونا در برگزاری کنکور گفت: همه دستگاه‌ها در برگزاری آزمون سراسری در چنین شرایطی باید همکاری کنند.

به گزارش مشرق، محمد وحیدی، نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت تصمیم گیری‌های انجام‌شده درباره برگزار آزمون سراسری اظهار کرد: وزیر بهداشت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت خاصی دارد و وزیر علوم نیز در ابتدا نظر منفی خود را درباره ایجاد این شرایط جدید اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد کنکوری ارتش به وزارت بهداشت

وی افزود: هم‌اکنون بر اساس وزارت علوم بالغ‌بر ۴۰ درصد به حوزه‌های آزمونی افزوده‌شده و بر رعایت فاصله بیش از یک ونیم متر تأکید شده و از نظر برگزارکنندگان آزمون افزایش بیش‌تر از وضعیت کنونی حوزه‌های آزمونی می‌تواند امنیت کنکور را دچار خدشه کند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برخی اظهارنظرهای کارشناسی تعویق مجدد کنکور را آسیب‌زا می‌دانست اما در جلسه پیش از ستاد ملی کرونا، تأخیر در برگزاری کنکور به اجماع رسید و از سوی وزیر بهداشت نیز اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

ایستادگی قالیباف بر سر حقوق داوطلبان کنکور و فعال شدن دوباره توپخانه‌های تخریب/ دروغ ۶۵ میلیاردی برای پنهان کردن تخلفات اصلاح‌طلبان +تصاویر

وی تأکید کرد: پس از جلسه ستاد ملی کرونا و نشست وزرا، با پذیرفتن اجرای شرایط وزارت بهداشت از سوی وزارت علوم، آزمون در همان زمان انتهای مرداد ماه برگزار می‌شود.

وحیدی ادامه داد: سلامت داوطلبان ازنظر جسمی و روانی خواسته اصلی ماست به‌نحوی‌که در آزمون رعایت موضوعات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا محقق شود و همچنین با عدم انتشار برخی اخبار و موضوعات، مانع از افزایش استرس در دانش آموزان کنکوری شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت علوم از چندین ماه قبل می‌دانسته که آزمون سراسری در شرایط کرونایی باید برگزار شود و می‌بایست بسیار پیش‌ازاین شرایط را برای کنکور مهیا می‌کرد و تمامی سناریوهای ممکن در نحوه برگزار آزمون سراسری را در نظر می‌گرفت.

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی با اشاره به لزوم ایفای نقش ستادهای استانی کرونا در برگزار آزمون سراسری اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری کنکور در چنین شرایطی در استان‌ها باید همکاری داشته باشند و این مهم را ستاد استانی کرونا می‌تواند عهده‌دار شود و بر روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی پیش و حین برگزاری آزمون نظارت و مداخله کند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای تردد پراکنده داوطلبان و اولیا آنان در محل آزمون خاطرنشان کرد: نباید در محل آزمون ازدحام ایجاد شود زیرا هم اکنون در شرایط عادی سابق نیستیم و وضعیت کنونی خاص و بحرانی است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش به تأمین ماسک و ابزار بهداشتی برای تمامی داوطلبان در کنکور اشاره کرد و گفت: براساس تعهدات وزارت بهداشت و علوم این اقلام در آزمون برای دانش آموزان تهیه و توزیع می‌شود.

وی در انتها نسبت به داوطلبانی که در محلی غیر از محل سکونت خود آزمون می‌دهند هشدار داد و خاطرنشان کرد: آشنایان این دانش آموزان امکان میزبانی از این افراد در چنین شرایط شیوع کرونا را نخواهند داشت و از سوی دیگر برای اسکان و حضور این افراد از شب پیش از آزمون اقدامات لازم انجام شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    44 1
    لطفا تعویق با جان ما بازی نکنید
  • کتایون IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    28 1
    کنکور باید به تعویق بیوفته. در اطراف من تمام کسانی که مشتاق عدم تعویق هستن افرادی هستن که میگن زودتر کنکور رو بدیم تموم بشه بره. که چی؟ به تفریحاتشون برسن. و اونقدر هم نخوندن و براشون اهمیتی نداره نتیجه چی بشه. برای ما افرادی که واقعا درس خوندیم و زحمت کشیدیم و داریم مبتلا شدن و مرگ عزیزانمون رو هم از نزدیک میبینیم (پدر، مادر، خاله و شوهر خاله ی من که جزو کادر پزشکی و کادرآموزشی هستن بیمار شدن. و عموی من و دو نفر دیگه از افراد نزدیکم طی چند هفته ی گذشته به دلیل ابتلا و داشتن بیماری زمینه ای فوت کردن...) خود من میانگین بالای 7 هزار دارم و قطعا از نظر درسی اگر قوی هم نباشم، حداقل میدونم ضعیف محسوب نمیشم. الان هم چشم به راه ذره ای امید، بین تایم مطالعاتیم دنبال اخبار جدید بودم. نه از روی بیکاری. ما هایی که خوب درس خوندیم با یک ماه وقفه قرار نیست چیزایی که خوندیم رو فراموش کنیم. حتی میتونیم یه برنامه جدی برای دوره توی بازه طولانی و با فشار کم هم بچینیم و دو دور دیگه تا آخر شهریور مرور کنیم. ما فقط نگران سلامتی اعضای خونوادمون و خودمون هستیم. و اینکه توی استان ما هم وضعیت قرمز اعلام شده و هم هوا به طرز ظالمانه ای داغه! تا اواخر شهریور کرونا قرار نیست کم بشه و باور کن بعنوان کسی که افراد زیادی از خانوادش جزو کادر پزشکی هستن کاملا از این موضوع مطلع هستم....اما خنک تر شدن نسبی هوا باعث میشه رعایت پروتکل ها برای همه استان ها مقدور بشه. از طرفی بیشتر از یکماه وقفه هم عاقلانه نیست. بهترین زمان تا اواخر شهریور هست. وگرنه اگر وارد پاییز بشیم دوباره سرمای هوا مشکل ساز خواهد شد...
  • یه کنکوری IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 0
    کاش شخص رهبری وارد موضوع بشن . وجود نورانی ایشون هر جایی توانسته مشکلات را حل کنه. خدا طول عمر با برکت به این نیک مرد تاریخ بدهد و قسمت دیدار ایشون رو به ما ارزانی کند.
  • رويا DE ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 2
    افرادي كه هنوزاصراربه تعويق دارند درطي يك ماه اينده تاشهريور بالاخره متوجه خواهندشد فقط خداروشكر كه مسئولين به دادمارسيدند
  • مهدی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    2 0
    اگه یه داوطلب به کرونا مبتلا بشه یا فوت بشه کی پاسخگو خواهد بود؟ حالا اگه پاسخگو هم باشه آیا مرده زنده میشه؟ به خاطر منافع برخی سود جو (مافیای کنکور)با جون داوطلبان کنکور بازی میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس