کد خبر 1224150
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
شبح قدرت هسته‎ای کره شمالی بر سر روسای جمهور آمریکا

به احتمال زیاد بایدن نیز مانند دیگر روسای جمهور آمریکا قادر به حل بحران خلع سلاح هسته ای کره شمالی نیست.

به گزارش مشرق، موضوع خلع سلاح کره شمالی در دهه‌های اخیر به چالشی جدی و بحرانی برای روسای جمهور آمریکا مبدل شده است.

دیدار اخیر «جوبایدن»، رییس جمهور آمریکا با «مون جائه این»، رییس جمهور کره شمالی در کاخ سفید نشان دهنده اهمیت موضوع مذکور برای دولت آمریکاست.

بیشتر بخوانید:

جو بایدن دیدار با کیم جونگ اون را مشروط کرد

به گزارش «شیکاگو تریبون»، «دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا، بر این باور بود که در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از اسلاف خود زیرکتر است و مدعی بود برخلاف «بیل کلینتون» و «جورج بوش» شکست نخواهد خورد.

دیدار ترامپ با «کیم جونگ اون»، رییس کره شمالی در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار برای بسیاری از افراد عجیب بود.

همه توهم‌های پیرامون دیدارهای سه باره این ۲ نفر و ادعاهای گزافه متعاقب آن با هدف فرضی ترامپ مبنی بر خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی، با خروج ترامپ از کاخ سفید از بین رفت و مشخص شد که وی با ساده لوحی فرصت بیشتری برای افزایش ظرفیت هسته‌ای و موشکی در اختیار «پیونگ یانگ» قرار داد.

پدر «کیم» ۲ آزمایش هسته‌ای و ۱۶ آزمایش موشکی انجام داد، اما «کیم» با انجام ۴ آزمایش هسته‌ای و ۹۱ آزمایش موشکی، سرعت پیشرفت را افزایش داد.

به گفته کارشناسان، کره شمالی حدود ۶۰ بمب اتمی دارد و هر سال با شکافت اتمی، ده‌ها موشک به زرادخانه خود می‌افزاید.

اقدام‌های ترامپ نیز نتوانست مانعی در این مسیر شود.

اگرچه بایدن استراتژی خاص خود را در این زمینه دارد و به گفته یکی از مقام‌های واشنگتن در حال تدوین «رویکرد دیپلماتیک و تعدیل شده‌ای با اقدام‌های خاص برای خلع سلاح کره شمالی» است، اما نمی‌تواند کره شمالی را به دست کشیدن از آن چه که به نظر پیونگ یانگ برای ادامه حیات کره شمالی ضروری است، متقاعد کند.

باید توجه داشت که کره شمالی برخلاف آنچه که «مایک پنس»، معاون ترامپ در سال ۲۰۱۸ گفت، به شیوه لیبی قابل حل و فصل نیست؛ زیرا برخلاف کره شمالی، لیبی و «معمر قذافی» آسیب پذیر نیست و برخلاف «طرابلس» حاضر به تسلیم تسلیحات هسته‌ای خود نیست.

گزارش «شیکاگو تریبون»، در پایان می‎گوید که شبح کره شمالی مسلح به تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های دوربُرد، روسای جمهور آمریکا یکی پس از دیگری را دچار مشکل کرده است و بایدن آخرین رییس جمهور آمریکا نیست که با آن مواجه می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    2 4
    شبح قدرت هسته‌‎ای کره شمالی، اسراییل، روسیه، آمریکا و.....بر سر دنیا
    • سید IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
      7 1
      اگر روسیه و چین و پاکستان و کره شمالی هسته ای نبودند آمریکایی ها و انگلیسی ها و صهیون ها دیگر دنیایی باقی نگذاشته بودند که تو نگران بر سر آن باشی !!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس