عربستان

پسر سعد الجبری (مخالف محمد بن سلمان) از مقامات سعودی خواسته به جای اینکه برای بهبود وجه خود در جهان دلار خرج کنند، به بازداشت‌ها و تهدیدها پایان دهند.

به گزارش مشرق، یکی از اعضای خانواده «سعد الجبری»، مخالف ولی‌عهد سعودی به مقامات سعودی توصیه کرد به جای حیف و میل کردن پول‌های این کشور در خارج و ارائه تصویری خوب از این کشور، دست از بازداشت و شکنجه مخالفان بردارند.

خالد الجبری، پسر ارشد سعد الجبری امروز چهارشنبه در توییتی «ریما بنت بندر»، سفیر سعودی در واشنگتن را خطاب قرار داد و گفت: سکوت شما در برای ندای انسانی من در رابطه با [وضعیت] برادر و خواهرم (عمر و ساره) حرف‌های زیادی دارد و نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت».

بیشتر بخوانید:

ماجرای خواهر و برادری که گروگان بن‌سلمان هستند

الجزیره: دادگاهی در واشنگتن محمدبن‌سلمان را احضار کرد

خالد دیروز سه‌شنبه نیز از سفر سعودی خواسته، او را در جریان سرنوشت خواهر و برادر قرار دهد. چرا که بر اساس اطلاعات موثقی که داشته، مقامات سعودی آن دو را «به صورت غیر قانونی» بازداشت کرده‌اند تا پدرش (سعد) را مجبور به بازگشت به عربستان کنند.

پسر مخالف محمد بن سلمان به سفیر و سایر مقامات سعودی توصیه کرده به جای هزینه‌های سرسام‌آور در آمریکا و اروپا جهت بهبود تصویر عربستان در این کشورها، خواهر و برادرش را آزاد کند. او گفته این کار باعث خواهد شد که ریاض سالانه، هشت میلیون دلار صرفه جویی کند.

عربستان سعودی بعد از قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی مقیم واشنگتن در کنسولگری سعودی در استانبول ترکیه، تلاش کرده است با هزینه‌های زیادی، چهره تخریب شده خود به عنوان کشوری که مخالفان خود را در کنسولگری سربه‌نیست می‌کند، بازسازی کند.

سعد الجبری، شهروند سعودی و افسر اطلاعاتی عربستان که پیشتر معاون «محمد بن نایف»، ولی‌عهد برکنار شده سعودی بود، این هفته از محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی رسما شکایت کرده است.

او در دادخواستی هفت‌صد صفحه‌ای، گفته است که بن سلمان با تیم ترور خود خواسته بود او را همانند جمال خاشقچی ترور و حذف کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس