اصلاح طلبان نمایه

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید اصلاح‌طلبان حتی اگر رد صلاحیت هم نمی‌شدند، نمی‌توانستند از مردم رأی بگیرند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

علی صوفی در گفت‌وگو با «فردا» می‌گوید: مشکلات شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از سوی خود این طیف و نه رقبا، پدید آمد؛ اصلاح‌طلبان درست مدیریت نکردند و یک باره دستپاچه شدند.

بیشتر بخوانید:

دولت روحانی دولت جنگ است/ بی‌انصافی نکنید؛ دولت «بدشانس» بود

وی با اشاره به گسترده شدن انتقادات از شورای عالی بعد از استعفاهای اخیر، گفت: «برخی شروع کردند به نقد و از لزوم فروپاشی آن گفتند. در حالی که همین افراد و احزاب از بدو تولد شورای عالی در آن حضور داشتند. نماینده آن‌ها در همه جلسات شورای عالی بوده است.»

وی درباره استعفای عارف و موسوی لاری از ریاست و نایب رئیسی شورا گفت: «من از دوستانی که استعفا دادند تعجب می‌کنم و گلایه دارم. زیرا درست است که شورای عالی چهار ساله است، اما هیئت رئیسه آن محدودیت زمانی یک ساله دارد و این دوستان با توجه به اینکه زمان آن به پایان رسیده می‌توانستند در انتخابات هیئت رئیسه بعدی کاندید نشوند».

بیشتر بخوانید:

انتقاد روحانی از رئیس‌جمهور!

صوفی با اشاره به اینکه «عارف کاریزمایی که در شورای عالی اول و دوم داشت را در شورای سوم از دست داد» گفت: «این هم برمی‌گردد به مجلس و جایگاهی که به عنوان رئیس فراکسیون امید داشت. اینکه چقدر تقصیر داشته است البته قابل بحث است و خودش آمادگی دفاع از خود را دارد. به هرحال همین فضا را احساس کرد و برای همین هم خواست که فرصت را برای دیگران باقی بگذارد.»

وی در پاسخ به این پرسش که با این وصف عارف قادر است در انتخابات ۱۴۰۰ یکی از ظرفیت‌های جریان اصلاح طلب باشد؟ گفت: «اصلاح طلبان در کل سرمایه اجتماعی خود را به طور چشم گیری از دست داده‌اند. به نحوی که اگر شورای نگهبان آن رد صلاحیت‌ها را انجام نمی‌داد باز هم احتمال باخت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس وجود داشت.»

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات ادامه داد: «در قانون احزاب آمده که حزب برای مشارکت در قدرت تشکیل شده، اما بلافاصله گفته شده که برای نقد و اصلاح قدرت هم تشکیل شده است؛ بنابراین کسی که آویزان قدرت شود، قدرت نقد را نخواهد داشت. متاسفانه ما از ابتدای ۹۲ تا الان دیدیم که برخی احزاب که مدعی هم هستند احزاب بزرگی هستند در این زمینه بی‌پروا شده و به جای اینکه قدرت را نقد کنند به مشارکت در قدرت پرداخته و به اصلاح‌طلبان به شدت آسیب زده‌اند».

وی گفت: اصلاح‌طلبان دیگر نمی‌توانند کاندیدایی مثل روحانی یا مثل علی لاریجانی و امثال آن را آورند و ائتلاف کرد و انتظار هم داشت که مردم به حرف آن‌ها گوش دهند. حتی اگر اصلاح‌طلبان هم بخواهند این غیر ممکن است. اصلاح‌طلبان ناچار هستند که رویکرد خود را نسبت به ۹۲، ۹۴ و ۹۶ عوض کنند و در یک کاندیدای کاملا اصلاح‌طلب معرفی کنند.»

یادآور می‌شود اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ و ۹۶ پس از انجام نظرسنجی‌های متعدد، مجبور به حذف محمدرضا عارف و اسحاق جهانگیری شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    # سرطان اصلاحات
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    اصلاح طلبان یک جریان سیاسی شکست خورده در ایران هستند.آنها گمان می کردند به پشتوانه نظام لیبرال دموکراسی غرب می توانند رقیب و بدیلی برای نظام اسلامی برپا کنند البته هنوز هم در سر سودای خام دارند آنها گمان می کنند ملت و مردم هیچ درکی از ایدئولوژی فکری ندارند بنابراین خود را قیم مردم می دانند.غافل از آنکه نظام پوسیده لیبرال دموکراسی غرب سالهاست ازدرون متلاشی شده و فقط احتیاج به یک تلنگر برای فروپاشی دارد و آن تلنگر بیداری جهانی است که روز به روز بیشتر می شود.البته بعید نیست این جریان برای بقای خود دست به هرکاری بزند.ولی بهرحال آینده جهان از آن صالحان و متقین است.
  • عاشق ایران IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    اقای صوفی این که گفتید سرمایه احتماعی .. این این یعنی جه ؟؟ مگر داشتید !!!!!!!!!!!!!!!!
  • DE ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    صوفی: اصلاح‌طلبان سرمایه اجتماعی خود را از دست داده‌اند. یا به عبارتی غده سرطانی بدون شیمی درمانی از پیکر اجتماع در حال جدا شدن است.
  • پیام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    منظورش اینه که دیگه نمی تونند مردم رو گول بزنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس