اصلاح طلبان

سایت رسمی بنیاد «امید ایرانیان» وابسته به محمدرضا عارف تصریح کرد اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی ناکامی‌های دولت روحانی و هدر دادن فرصت‌ها توسط این دولت باشند.

به گزارش مشرق، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: در حالی که محمدرضا عارف چند ماه قبل به خاطر فشارهای اصلاح‌طلبان و به نشانه اعتراض، از ریاست شورای سیاستگذاری این طیف استعفا کرد، سایت امید نامه در یادداشتی نوشت: در کمتر از ۹ ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی درباره کاندیداهای احتمالی این انتخابات از سوی رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای و سیاسی مطرح می‌شود.

درخصوص کاندیداهای جریان اصلاحات برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ تاکنون درهیچ نهاد رسمی اجماع ساز این جریان بحث و تصمیم‌گیری صورت نگرفته است و اسامی مطرح شده صرفاً گمانه‌زنی رسانه‌ای و یا تمایلات شخصی و حزبی می‌باشد.

سایت بنیاد امید می‌افزاید: آنچه که قطعی است این است که جریان اصلاح‌طلب به هیچ وجه از کاندیدای نیابتی و غیراصلاح‌طلب حمایت نخواهد کرد. دولت آقای روحانی اگر چه دستاوردهای قابل اعتنایی در بخشی از حوزه‌ها داشته، اما به دلیل سوء عملکرد و استفاده نکردن از ظرفیت نخبگان، سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان را که در حمایت از این دولت خرج شده متاسفانه به هدر داده و جریان اصلاح‌طلب اکنون باید پاسخگوی حمایت خود از دولتی باشد که نسبتی با گفتمان اصلاح‌طلبی از حیث عملکرد نداشته است. از همین رو حضور در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ بدون در نظر گرفتن برخی ملاحظات از جمله عملکرد دولت فعلی تا حدودی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. این سایت با دفاع تلویحی از نامزدی عارف نوشت: هر چند گمانه‌زنی‌هایی که از سوی رسانه‌ها و فعالان سیاسی درخصوص کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ مطرح می‌شود محترم است اما باید این نکته را در نظر داشت که برای کاندیداسازی حداقل کارنامه مدیریتی و عملکردی افراد در دهه‌های مختلف می‌بایست با یکدیگر مقایسه شود. بی‌تردید فردی می‌تواند در انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان کاندیدا جریان اصلاحات معرفی شود که سابقه و تجربه مدیریتی کلان، پاک دستی و موفق بودن در بحران‌های متعدد و تعامل با ارکان مختلف حاکمیت را در کارنامه عملکردی خود داشته باشد. تجربه انتخابات سال ۹۲ نشان داد که جریان اصلاح‌طلب نباید تسلیم برخی نظرسنجی‌ها (بخوانیم نظرسازی‌ها شود) از این رو با درس گرفتن از این تجربه افق انتخابات ۱۴۰۰ از این حیث تا حدودی مشخص و روشن است به همین دلیل اظهارنظرهایی که درخصوص احتمال حمایت از کاندیدای نیابتی و غیراصلاح‌طلب می‌شود صرفاً اظهارنظر شخصی افراد می‌باشد و قابلیت اعتنا ندارد.

بند آخر این یادداشت، ناظر به نظرسنجی شورای منتخب اصلاح‌طلبان سه روز مانده به انتخابات سال ۹۲ است که طی آن اعلام شد روحانی ۱۱ درصد و عارف ۸ درصد رأی دارد و بنابراین اصلاح‌طلبان، عارف را مجبور کردند از نامزدی انصراف دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 0
    و همان داستان قدیمی اسبهای گاری و خستگی شان در سربالایی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس