علی صوفی

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بدون عذرخواهی درباره خسارت سنگینی که طی هفت سال به کشور و مردم زده‌اند، گفت رویکرد انتخاباتی ما در سال 1400 تغییر می‌کند.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

 

علی صوفی دبیرکل «حزب پیشروی اصلاحات» در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت جلسات شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: آخرین جلسه‌ای که شورا داشت مربوط به یک هفته پیش از انتخابات دوم اسفند است و غیر از آن جلسه‌ دیگری نداشته است، بنابراین شورای‌عالی سیاستگذاری فعلاً در رابطه با مواردی که در رسانه مطرح می‌شود، وارد نشده و بحثی نداشته است. در خصوص اینکه پارلمان اصلاحات یا مجمع عالی اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود یا نه، باید بگویم که این طرح قبلا در دستور کار شورای هماهنگی احزاب جبهه اصلاحات بود که متوقف ماند و در حال حاضر هنوز تصویب نشده یا شکل نگرفته که ما بخواهیم بگوییم این ایده اجرایی شود یا نشود.

وی درباره مطرح شدن استعفای عارف از سوی برخی از چهره‌ها، با بیان اینکه نیاز اولیه شورا برگزاری جلسات و نظرسنجی از استان‌ها است، تصریح کرد: در شورای عالی سیاستگذاری عرف این است که شورا بعد از هر انتخابات در سطح کشور از شوراهای اصلاح‌طلبان استان‌ها یک نظرسنجی را ترتیب می‌دهد و کار گروهی را برای جمع‌آوری و بررسی این نظرسنجی‌ها مشخص می‌کند و جلساتی را شورای‌عالی سیاستگذاری تشکیل می‌دهد که در آن پیرامون نظرات و انتقاداتی که از استان‌ها می‌آید و همچنین نظراتی که ممکن است اعضا داشته باشند به بحث و مشورت می‌پردازد تا نقاط ضعف و قوت شورا بررسی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تا زمانی که این روال سپری نشود هنوز اتفاقی رخ نداده و همه مواردی که مطرح می‌شود از جمله پیشنهاد استعفا به آقای عارف بعد از نظرسنجی در خصوص عملکرد شورای‌عالی سیاستگذاری در این شورا به مشورت گذاشته می‌شود.

وی درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری از افرادی که به جریان راست سنتی و معتدلان تعلق دارند، اظهار داشت: شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در سال 98 رویکرد و راهبرد خود را برای انتخابات مجلس طی مصوبه‌ای اعلام کرد و در آن اظهار کرد که نسبت به انتخابات‌های 92، 94 و 96 تغییر رویکرد داده است، تغییر رویکرد به این معنا که دیگر شیوه مشارکت بدون قید و شرط در انتخابات را کنار گذاشته است. یعنی قبلا اگر کاندیدای اصلاح‌طلب داشتیم و شورای نگهبان رد صلاحیت می‌کرد ما به دنبال افراد بینابین می‌رفتیم، مثلا در انتخابات سال 92 آقای روحانی که اصلا خود را اصلاح‌طلب نمی‌دانست، نسبت به دکتر عارف که اطلاح‌طلب بود ترجیح داده شد، یا در 94 لیستی که به عنوان لیست امید مطرح شد، یک لیست ائتلافی بود.

صوفی در ادامه اظهار داشت: با توجه به تبعات معرفی این نوع کاندیداها که نتیجه‌اش افزایش نارضایتی و ریزش رای اصلاح‌طلبان شده است، منطقی به نظر می‌رسد که این جریان سیاسی برای بازیابی بدنه و اعتبار اجتماعی خود به اصالت و گفتمان خود باز گردد و با همان ادبیات با مردم صحبت کند و همچنین مسئولیت اقدام خود را هم بپذیرد.

صوفی توضیح نداده که سرنوشت خسارت‌های سنددار به اقتصاد و امنیت ملی و معیشت مردم چه می‌شود؟ و کسانی که اکنون پاسخگو نیستند چگونه می‌خواهند به مردم وعده جدید بدهند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 0
    انتظار عذرخواهی بابت 7 سال تباهی و خسارت و گندکاری از مدیران اصلاحطلبی که "وقاحت" و "بی شرافتی" و "دروغ" و "عوامفریبی" شناسنامه آنها است نداشته باشید. آنها هرگز بابت ماموریتهایشان عذرخواهی نمیکنند.
  • سید IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 0
    یکی از علل تهوع آور بودن اصلاح طلبان همین پُر رو بودنشان است!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس