روحانی

رئیس‌جمهور: در ماه‌های گذشته با تلاش‌های انجام شده قدم‌های خوبی برای تولید دارو و واکسن ویروس کرونا برداشته شده و این راه باید تا رسیدن به نتیجه نهایی و قطعی با قدرت و سرعت ادامه یابد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در نشست با جمعی از مدیران نقش آفرین در عرصه تولید دارو و واکسن در بخش های مختلف اعم از دولتی، عمومی و شرکت های دانش بنیان، تاکید کرد: به مردم عزیز اطمینان می دهیم که دانشمندان ، محققان و متخصصان جوان کشور در شرکت های دانش بنیان و شرکت های مسئول با انگیزه بالا و تلاش شبانه روزی برای تولید دارو و واکسن کرونا تلاش می کنند و دولت نیز حمایت لازم و کامل را از این تلاش ها انجام می دهد.

روحانی با تاکید بر اینکه تلاش برای تولید دارو و واکسن مورد اطمینان برای درمان و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به این معنا نیست که در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، تردید داشته باشیم، گفت: تا زمانی که واکسن و داروی مورد تایید این ویروس در اختیارمان قرار نگیرد باید اجرای دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار همه ما باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: پروتکل های بهداشتی درهمه امور و مراسم ها اعم از مراسم عبادی مستحب و واجب باید به صورت کامل اجرا شود، ضرورت این موضوع به حدی است که حتی فریضه واجب حج هم امسال برگزار نشد و میزبان مراسم حج و همچنین کشورها به این نتیجه نرسیدند که این مراسم عبادی واجب امسال برگزار شود.

روحانی با بیان اینکه درهمه مراسم ها، همه باید پروتکل های بهداشتی را دقیق و کامل رعایت کنیم ،گفت: همانطور که آیین های ماه رمضان با رعایت دستورالعمل ها برگزار شد، عزاداری های ماه محرم نیز برگزار می شود و ما این معنویت را نیاز داریم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی انجام شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا، افزود: شیوع ویروس کرونا در کنار مشکلاتی که برای مردم و کادر درمان کشور ایجاد کرد، یک فرصت تحقیقات علمی و انجام یک تلاش پژوهشی فوق العاده را ایجاد کرده است و محققان و گژوهشگران کشور با همه توان بسیج شده اند تا در سریع ترین زمان برای مهار این ویروس عالمگیر اقدام کنند.

روحانی با بیان اینکه شیوع این بیماری شرایط خاصی برای دنیا ایجاد کرده است،گفت: باید تلاش در دو مسیر تولید دارو و واکسن برای درمان و پیشگیری از ابتلا به این ویروس با قدرت ادامه یابد.

رئیس جمهور با  اشاره به گزارش های ارائه شده درمورد اقدامات انجام شده برای تولید واکسن کرونا بااستفاده از شیوه های مختلف، گفت: تولید واکسن های مورد نیاز جامعه همیشه از تاکیدات دولت یازدهم و دوازدهم بوده است و امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا در مرحله ای هستیم که همه باید در بخش دانش فنی تولید این واکسن مورد حمایت قرار گیرند .

روحانی با تاکید بر اینکه هر شیوه ای که در تولید واکسن بیشتر مورد تایید قرار گیرد از حمایت بیشتر دولت برخوردار خواهد بود، افزود: خوشبختانه امروز در کشور ما همپای کشورهای پیشرفته دنیا گام های مهمی در زمینه تولید دارو و واکسن این بیماری برداشته شده است.

رئیس جمهور حمایت از توسعه شرکت های دانش بینان را ازاولویت های دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و افزود: افزایش تعداد این شرکت ها از ۵۰ به ۵۰۰۰ شرکت دلیل روشنی برای حمایت دولت از توسعه شرکت های دانش بنیان است و خوشبختانه امروز شاهدیم که این شرکت ها نتایج خوبی تقدیم جامعه کرده و آماده ورود به بازار بورس هستند و در سطح دنیا نیز عرض اندام می کنند.

 روحانی با بیان اینکه با تلاش های انجام شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در زمینه درمان مبتلایان به ویروس کرونا در موج های اول و دوم بیماری شاهد موفقیت های خوبی از سوی کادر درمان و بیمارستانی کشورهستیم، گفت: ملت ایران برغم خطرات  ویروس ، شاهد توانمندی محققان و متخصصان کشور بوده اند.

رئیس جمهور با اشاره به ناشناخته بودن ویروس کرونا و مشخص نبودن زمان دقیق پایان این بیماری عالمگیر، گفـت: با توجه به اینکه ساخت واکسن مورد تایید زمانبراست همچنان باید با رعایت اصول بهداشتی خود را درمقابل این ویروس مصون نگه داریم و محققان، متخصصان و کادر درمانی و پرستاری را در راه مقابله با این بیماری یاری کنیم.

 روحانی با اشاره به انتظارات مطرح شده از سوی مدیران نقش آفرین در عرصه تولید دارو و واکسن، اعم از ضرورت خرید تضمنی واکسن از سوی دولت، گفت:دولت خرید محصول تولید شده مورد تایید را تضمین می کند و برای ارائه تسهیلات مورد نیاز شرکت ها در این زمینه از هرگونه کمکی دریغ نخواهد کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: علت تشکیل این جلسه این بوده است که اطمینان داشته باشید دولت در این مسیر از شما حمایت خواهد کرد و مطمئن هستم  که در این راه و حرکت امیدوارانه به نتیجه خواهیم رسید.

پیش از سخنان رئیس جمهور، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و تحقیقاتی رئیس جمهور گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی بخش های  دولتی ، عمومی و شرکت های دانش بنیان برای تولید دارو و واکسن کرونا ارائه کردند و در ادامه تعدادی از مدیران نقش آفرین در این زمینه با ارائه گزارشی از روند پیشرفت کار، نیازها و نکات مورد نظر خود را مطرح کردند.

ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان، درخواست خرید تضمینی واکسن تولید شده مورد تایید از سوی دولت، ارائه تسهیلات و کمک های مورد نیاز شرکت های فعال در زمینه تولید دارو و واکسن از جمله خواسته های مطرح شده بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    7 11
    توهم اقای روحانی پایانی ندارد. بهبود اقتصاد در صد روز پوچ شد .برجام تمام شد. اینستکس به جائی نرسید. پول ملی سقوط کرد. تورم کمر شکن شد. و00000 اقای روحانی حالا نوبت واکسن و دارو است. توهم ملا نصرالصردین به مراتب کمتر از توهم شما است . بد وعیب و0000
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 0
      کجاش توهم است شما هرچی روحانی میگه با دید تخریبی بهش نگاه کن مثلا میگه وعده بهبود اقتصاد در ۱۰۰ روز شما ببین وعده تخریب اقتصاد در ۱۰۰ روز اونوقته که میبینی تمام حرفای روحانی واقعی است نه توهمی
  • عبدالله IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    2 6
    در تاریکی به دنبال چه می گردید؟ داروی بلای کرونا ، توبه است نه چیز دیگر. والسلام
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 1
    آخرین تلاش برای پولدار شدن
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    2 4
    به داخل اعتماد کنید نه اروپا
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 0
    خواهشا اگه تولید کردید اول رو خودتون اگه مردید ازمایش کنید .مشرق منتشر کن.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    آمنت بالله وتوکلت علی الله. ولاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم.
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    خدا شر کرونای اصلی رو کم کنه صلوات.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    روحانی عزیزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس